Gå til innhold

Betalte ut fleksibelt lån, fikk regning en måned etter

Anbefalte innlegg

Jeg betalte ut summen av mitt fleksible lån før betalingsfrist i starten av januar.  Det lånet har et faktuagebyr på 39 kr i måneden. Jeg hadde ikke sagt opp mitt fleksible lån ennå så jeg kunne låne penger igjen om jeg ville.  Er som et kredittkort. 

Lånet var på 24 000 kr der de trakk cirka 500 kr i rente pluss 39 kr i fakturagebyr i måneden.  Lånet gikk aldri ned. Jeg fikk låne penger av min samboer til å betale det. Og betalte det ned. Men tenkte på dette fakturagebyret.  Hvis jeg ikke sa opp lånet ville det forrente seg? Jeg fikk nå en regning på 86 kr.... og da ble jeg rett og slett sur for jeg hadde betalt alt pluss en krone ekstra over summen. 

Jeg har nå sendt dem en skriftlig oppsigelse på det fleksible lånet. Bare å få det bort.  

Er de ikke veldig griske disse dyre lånebankene? 

Anonymkode: 9e3f3...890

Fortsetter under...

2 minutter siden, ISW skrev:

Det er nok de påløpte men ikke kapitaliserte rentene fram til du betalte som du har fått en faktura på. 

Jeg trodde at jeg hadde fått de påløpte rentene ved forrige regning.... men mulig det kan påløpe seg mer selv om jeg hadde betalt ut renter og hele summen ved forrige betaling. Jaja, sier opp hele muligheten til å opprettholde det fleksible lånet hos dem for det beste er å få det helt bort siden de hadde så dyrt lån.  :)

4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Jo, men det skulle vel ikke komme som noen overraskelse?

Nei, viktigste er å kvitte seg med hele lånet. De kommer sikkert til å ville ha enda mer penger og renter for de 86 kronene som de nå sendte regning på og. Jeg har betalt de, men de påløpte seg sikkert renter... men derfor er det lurt å sende skriftlig oppsigelse på det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...