Gå til innhold

Underskriftskampanje-Må føde uten far til stede.

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Grendel skrev:

Så vidt jeg ser så er dette også de eneste unntakene fra besøksforbudet: Pårørende til kritisk syke og partner til fødende.

Altså er hele tråden misforstått: Far har lov til å være med på fødselen.

Underskriftskampanjen handler ikke om fødselen, men om partneren kan være med på kontrollene før. Det er ikke en like stor sak å klage på.

Det er jo noe helt annet enn det ts skriver i startinnlegget sitt. :) 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
8 timer siden, Grendel skrev:

Så vidt jeg ser så er dette også de eneste unntakene fra besøksforbudet: Pårørende til kritisk syke og partner til fødende.

Underskriftskampanjen handler ikke om fødselen, men om partneren kan være med på kontrollene før. Det er ikke en like stor sak å klage på.

Hæ, ja da misforsto jeg nyhetene i går. Da er jo denne underskriftskampanjen enda flauere.

Nicklusheletida
8 timer siden, Kayia skrev:

Min fødsel ble også komplisert, og det visste vi ingenting om på forhånd - slik det ofte er. Jr ble tatt ut av rommet umiddelbart etter fødselen - uten at vi fikk se han først, og han kom inn til oss igjen først etter en liten halvtime. Jeg ville opplevd dette veldig mye mer utrygt og skremmende om jeg var alene.

I likhet med deg skjønner jeg ikke TS her, men kanskje først og fremst fordi jeg husker at det nylig ble argument for viktigheten av en avskjedsmiddag sammen med eksen for en voksen datter. Jeg forstår ikke at en felles middag betraktes som viktig under corona, mens en fødsel ikke er det. 

Nå blander du veldig . Den middagen var såpass lite viktig at den også ble avlyst som jeg skrev.

Den skulle dessuten ikke foregå  på fødeavdeligen på et sykehus.

Jeg hadde også en komplisert fødsel på fødsel nummer 2. Far fikk ikke lov til å være der. Han ble sendt ut på gangen. Det var hektisk aktivitet rundt meg og jeg husker ikke så mye annet enn at det var kaos og mange hvitkledde folk rundt meg og at jeg trodde jeg skulle dø. Det var morkaka som ikke ville ut.

Jeg fikk ikke en gang med meg at mannen min ikke fikk være der. Det ble jeg fortalt etterpå. 

Vi har selvfølgelig forskjellige erfaringer og argumnterer ut fra det.

Men meningene vi har er vel kanskje også preget av hvor i landet vi bor. Jeg tror nok ikke jeg ville likt å føde på et sykehus i Oslo hvor smittetrykket er som størst. Jeg ville satt pris på at det var færrest mulig folk der da.Noen steder i Oslo har smittetrykket vært veldig høyt og er det fortsatt.

Gjest Naana47
12 timer siden, Grendel skrev:

https://www.underskrift.no/vis/8364

Her står det da vitterlig at underskriftskampanjen gjelder et krav om at partner må få bli med på fødsel og barsel. Og det er nok den @Nicklusheletida sikter til. Men du har kanskje sett en annen underskriftskampanje som gjelder at partner må få bli med på svangerskapskontrollene? 

Endret av Naana47
24 minutter siden, Naana47 skrev:

https://www.underskrift.no/vis/8364

Her står det da vitterlig at underskriftskampanjen gjelder et krav om at partner må få bli med på fødsel og barsel. Og det er nok den @Nicklusheletida sikter til. Men du har kanskje sett en annen underskriftskampanje som gjelder at partner må få bli med på svangerskapskontrollene? 

Rettelse: Må presisere at du har rett når det gjelder underskriftskampanjen. 

Jeg leste sidene til Oslo Universitetssykehus:

https://oslo-universitetssykehus.no/beredskap

"Besøksforbud i sykehuset

Oslo universitetssykehus innfører generelt besøksforbud i sykehuset. Nødvendige ledsagere - som f.eks. tolker, partner/ledsager til fødende og barselkvinner, og barn - slipper inn. Sykehuset tillater ellers kun besøk til kritisk syke pasienter."

Det kan være at andre fødestuer har innført egne regler. De mest hysteriske er gjerne kommuner langt ute i gokk som aldri har hatt smitte.

Endret av Grendel

Annonse

2 timer siden, kupton skrev:

I 2020 og 2021 finnes det knapt noe som ikke kan gi psykiske problemer hos nordmenn.

Jeg venter bare på den første som får PTSD fordi storfamilien ikke kunne spise ribbe sammen på juleaften.

Er det noen som påstår de får psykiske problemer her?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...