Gå til innhold

Hva synes du er en god (evt beste) duft/lukt?

Anbefalte innlegg

Gjest Naana47

Blant de duftene jeg synes er aldeles nydelig er når jeg akkurat har åpnet et glass med Nescafe gull. Kan stå å lukte på det noen sekunder før jeg lager i stand med kokt vann over. I fortsettelsen av dette må det vel være kaffelukta når pulver og vann har blitt til kaffe. Men også kaffelukt av alle slag, traktet som instant. Hva med deg? 🙂

Fortsetter under...

Lukten av kaffe er en hverdagsglede også hos meg. Ellers synes jeg lukten av jordbær nydelig. Det hender av og til at jeg lukter på disse plastbegrene med import-jordbær i butikken. Bærene er ofte ikke så gode, så sjelden jeg kjøper utenfor sesong, men lukten er fin å ta med seg, helt gratis! ;) 

Anonymkode: 15e67...56e

Gjest Naana47
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lukten av kaffe er en hverdagsglede også hos meg. Ellers synes jeg lukten av jordbær nydelig. Det hender av og til at jeg lukter på disse plastbegrene med import-jordbær i butikken. Bærene er ofte ikke så gode, så sjelden jeg kjøper utenfor sesong, men lukten er fin å ta med seg, helt gratis! ;) 

Anonymkode: 15e67...56e

Ja, lukter er helt gratis! Det er mye jeg synes lunter godt. Tenkte på liljekonvaller nettopp, og gleder meg til mai når de kommer. 🙂

1 time siden, Naana47 skrev:

Blant de duftene jeg synes er aldeles nydelig er når jeg akkurat har åpnet et glass med Nescafe gull. Kan stå å lukte på det noen sekunder før jeg lager i stand med kokt vann over. I fortsettelsen av dette må det vel være kaffelukta når pulver og vann har blitt til kaffe. Men også kaffelukt av alle slag, traktet som instant. Hva med deg? 🙂

De beste duftene er i naturen og kan variere i forhold til årstid med mer. Elsker f.eks. lukten av vår - dvs. av bakken når snøen forsvinner i skogen. Og av havet om sommeren. Og diverse blomster og planter, selvfølgelig.

Annonse

2 timer siden, Naana47 skrev:

Ja jeg og liker å lukte på det pulveret, ellers liker jeg lukt av vanilje duftlys. Og garasje og kjellerlukt, får ikke å glemme eksoslukt. 

Endret av stjernestøv
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg og liker å lukte på det pulveret, ellers liker jeg lukt av vanilje duftlys. Og garasje og kjellerlukt, får ikke å glemme eksoslukt. 

Hehe, smaken er som baken! :P Liker verken duftlys, garasjelukt eller kjellerlukt, og ikke glad i duften av pulverkaffe heller.

Annonse

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Hehe, smaken er som baken! :P Liker verken duftlys, garasjelukt eller kjellerlukt, og ikke glad i duften av pulverkaffe heller.

Hehe ja smaken er som baken :D Liker lukten av parfymen min også, men noen parfymer for jeg nøya av og migrene. Enkelte lukter ikke godt. 

Gjest Naana47
1 time siden, stjernestøv skrev:

Samme her, bortsett fra eksos 😝  Vokste opp i blokk og synes også at "trappeoppgang" (steintrapp) lukter godt. 

37 minutter siden, Naana47 skrev:

Samme her, bortsett fra eksos 😝  Vokste opp i blokk og synes også at "trappeoppgang" (steintrapp) lukter godt. 

Ja hadde en venninne som vokste opp i blokk, fantastisk lukt i kjelleren og trappeoppgangen :D 

46 minutter siden, Naana47 skrev:

Enig i alt, bortsett fra dette med hest... 😆

:D En hest som er frisk og velstelt og som går mye ute lukter kjempegodt! ❤️ Men jeg synes et velstelt melkefjøs med kyr lukter nydelig også da... ;) 

På 5.2.2021 den 18.14, Lillemus skrev:

:D En hest som er frisk og velstelt og som går mye ute lukter kjempegodt! ❤️ Men jeg synes et velstelt melkefjøs med kyr lukter nydelig også da... ;) 

Er helt enig at hester lukter godt🥰 Særlig lukter det godt når en kommer inn i stallen.  Og nyklipt gress lukter så godt da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...