Gå til innhold

Behandler som snakker for mye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man må nesten finne en måte å ta det opp på, selv om det er veldig ubehagelig. Ville sagt noe sånn som "jeg synes det er vanskelig å komme til og få sagt det jeg ønsker når du snakker så mye. Kanskje du kan prøve å bremse litt slik at jeg slipper til". Eller noe sånt. Jeg har en psykomotorisk fysioterapeut som også snakker veldig mye, men hun er heldigvis klar over det selv så jeg pleier bare å si "nå snakker du for mye", og så skjerper hun seg. 

Anonymkode: dc60d...216

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man må nesten finne en måte å ta det opp på, selv om det er veldig ubehagelig. Ville sagt noe sånn som "jeg synes det er vanskelig å komme til og få sagt det jeg ønsker når du snakker så mye. Kanskje du kan prøve å bremse litt slik at jeg slipper til". Eller noe sånt. Jeg har en psykomotorisk fysioterapeut som også snakker veldig mye, men hun er heldigvis klar over det selv så jeg pleier bare å si "nå snakker du for mye", og så skjerper hun seg. 

Anonymkode: dc60d...216

Tror ikke jeg klarer å si det..er redd for ubehagelige reaksjon. 

Anonymkode: 79a25...0e0

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, noen tips til hva jeg skal gjøre i denne situasjonen?

Kanskje gå rett på sak? Blir litt mildere om du er spørrende og spiller uvitende. "Hvordan mener du at aktiviteten i timen bør være fordelt mellom deg og meg (terapeuten og pasienten)?"

Annonse

4 timer siden, kupton skrev:

Kanskje gå rett på sak? Blir litt mildere om du er spørrende og spiller uvitende. "Hvordan mener du at aktiviteten i timen bør være fordelt mellom deg og meg (terapeuten og pasienten)?"

Det kan jeg prøve, jeg er ikke så flink til å si fra, men slik det er nå, så får jeg dårlig utbytte av det. 

8 timer siden, kupton skrev:

Det kan vel ikke være nødvendig og spille dum/uvitende ovenfor terapeuten.

Anonymkode: c0bfa...9ca

Haha, jeg har kun erfaring med det motsatte. Behandlere som kun spør og vil ha meg til å prate. Ga aldri feedback eller gode råd. Ikke noe for meg. Din er jo rene kontrasten fra dette og ville heller hatt en slik. Men skjønner jo det blir for mye av det gode. Om man velger å bli terapeut/psykolog fordi man liker å snakke har man nok misforstått. Da burde man blitt lærer eller politiker😅

Anonymkode: 2d747...9fe

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg har kun erfaring med det motsatte. Behandlere som kun spør og vil ha meg til å prate. Ga aldri feedback eller gode råd. Ikke noe for meg. Din er jo rene kontrasten fra dette og ville heller hatt en slik. Men skjønner jo det blir for mye av det gode. Om man velger å bli terapeut/psykolog fordi man liker å snakke har man nok misforstått. Da burde man blitt lærer eller politiker😅

Om behandler snakker mye avhenger av terapiformen. De ulike retningene krever ulik tilnærming.

Anonymkode: 426ab...fd4

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig! Helst politiker. Kan jo være jeg lærer litt her og der, men trenger å prate jeg og🤪

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...