Gå til innhold

Kan man be legevakta om å ikke opplyse legen om at man har vært der?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man f. Eks har vært der for psyken. 

Kan man nekte legevakta å sende journoalnotat fra konsultasjonen da? (Om det er sånn at de vanligvis sender det da) 

Anonymkode: 1e2e3...5e5

Ja, man kan be om det, men en fornuftig lege vil ikke etterkomme et slikt ønske. Det finnes ingen fornuftig grunn for å holde tilbake helseopplysninger overfor fastlegen.

1 time siden, kupton skrev:

Ja, man kan be om det, men en fornuftig lege vil ikke etterkomme et slikt ønske. Det finnes ingen fornuftig grunn for å holde tilbake helseopplysninger overfor fastlegen.

Jeg gjorde dette for en del år siden, inntil jeg kom på bedre tanker for meg selv, og mitt ønske ble tatt til følge. Jeg var t.o.m. så hard at jeg ville ha utskrift av journal der det sto at dette ikke skulle sendes til fastlegen. Hva som faktisk ble gjort, forteller historien fra min side ingenting om, men med dagens kunnskap en del år senere skulle jeg ønske at legen likevel sendte det til fastlegen - selv om det ble mot min egen vilje. Jeg tenker at jeg da ikke visste mitt eget beste.

1 time siden, kupton skrev:

Er ikke legevakta pliktet til å etterkomme mitt ønske/krav da?? 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke legevakta pliktet til å etterkomme mitt ønske/krav da?? 

Føler det blir litt som at sykehuset ikke skal sende epikrise til fastlegen. Det vil jo være uheldig med tanke på videre behandling. Dette med samarbeid mellom de ulike stedene er viktig for at man skal få riktig behandling. 

Jeg vet ikke hvorfor du ikke vil at det skal sendes, men hvis jeg tenker på hvordan jeg har blitt tatt til legevakten og ting som har skjedd der, så har jeg mange ganger skulle ønske at jeg slapp den skammen rundt at han skulle få informasjon om det hele. Men igjen er det jo bra at han vet. For når jeg kommer til han på kontoret så vet han jo da om jeg har vært i en periode med tilbakefall for eksempel. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...