Gå til innhold

Hvorfor føler jeg ikke at aspergers er problemet noen ganger?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

noen ganger føler jeg at jeg er helt vanlig, mens andre ganger er det som "slutt å gå i bobla, du er autist og vil alltid være litt taper". 
Nå er  jeg slik igjen. Det er som om jeg har vært rusa og nå har nedtur, men jeg ruser meg ikke. Det livet jeg kan få ut fra mytene om asperger er ikke bra nok, men det er drømmene og målene som er det eneste som holder meg gåend. Hvordan kan man isåfall akspetere at man kanskje bare skal gå på nav hele livet? at man er formet av fortiden sin og aldri kommer til å ha denne vennegjeng og tilhørigheten som de fleste får etter hvert? Jeg vet at jeg provoserer mange her når jeg skriver dette, og jeg kan ikke snakke for dere, men dette her er rett og slett ikke bra nokk. Dessuten er andre som ligner meg kjedelige. Jeg liker folk som har ekstra drive i seg, klart å komme seg frem i livet. ikke kjedelige begrensede mennesker som aldri har råd til å gjøre noe, ikke gjør noe med livet sitt osv. men så er jeg litt slik selv da, derfor er alt så deprimerende. jeg er jo kjedelig og begrenset selv. men det er dessverre det eneste som holder meg gående, det er å sikte over det man hører til i, fordi det jeg hører til i ikke er bra nok. asperger tilværelsen er bare ikke bra nok, diagnosen er ikke bra nok. 

Fortsetter under...

Jeg har asperger og kan føle litt på det du nevner, særlig hvis jeg etter lengre tid alene begynner å omgås folk som fungerer normalt. Da blir det så tydelig hvor annerledes jeg er enn dem.

Anonymkode: 92960...71e

UtakknemligDiva
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok sannsynligvis en med Asperger. 70% av brukerne her har vel det. 

Anonymkode: 13e1e...c67

Ikke rart jeg har havnet her nei. En ser hvilket kjedelig liv vi er dømt til. Men det virker som dere er flinkere til å ta til takke med det. Jeg klarer liksom ikke slå meg til ro med dette kjedelige livet. Ingen impulser. Ikke noe spennende som skjer. 

Annonse

UtakknemligDiva
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har asperger og kan føle litt på det du nevner, særlig hvis jeg etter lengre tid alene begynner å omgås folk som fungerer normalt. Da blir det så tydelig hvor annerledes jeg er enn dem.

Ja jeg har myst til å ta selvmord igjen merker jeg. Jeg har hatt det bra siste dagene nå men jeg omgås jo ingen heller. Går i min egen verden. Må være deilig å kunne omgås andre og få energi av det. Så sitter vi med denne dritt søppel hjernen.. den har bare bestemt seg for å ikke fungere sosialt. Asperger, den uønskede diagnosen

Akkurat nå, 90tallsbarn skrev:

Ja jeg har myst til å ta selvmord igjen merker jeg. Jeg har hatt det bra siste dagene nå men jeg omgås jo ingen heller. Går i min egen verden. Må være deilig å kunne omgås andre og få energi av det. Så sitter vi med denne dritt søppel hjernen.. den har bare bestemt seg for å ikke fungere sosialt. Asperger, den uønskede diagnosen

Det har jeg også tenkt mye på. Skjønner godt hvorfor så mange med asperger velger å ta livene sine.

UtakknemligDiva

Men føler dere ikke på at dere er jævla lavstatus? At man må lete litt ekstra etter de som gidder å forstå seg på dere? At det tar tid å finne dem fordi de vanlige har mer enn nok å velge i? Så kommer vi som sikter imponerende lavt, eller vi mestrer så lite at det er imponerende. Vi kan liksom ikke ha noen ambisjoner heller.. 

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også tenkt mye på. Skjønner godt hvorfor så mange med asperger velger å ta livene sine.

Rumpeberger, rett oversatt

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg havner nok der når utseendet forfaller for fullt. Det hjelper meg å få interesse fra folk. Men når jeg begynner å se ut som det er på tide å ha blitt mor for lengst så er det nok slutt. Irriterende nok er vi skapt fra naturen slik at vi blir stygge før vi rekker å leve. Mange rekker å leve da, men vi begrensede kjedelige må slite oss ut litt ekstra og først når vi har blitt stygge kan vi begynne leve... men da har ingen glede av oss 

5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men føler dere ikke på at dere er jævla lavstatus? At man må lete litt ekstra etter de som gidder å forstå seg på dere? At det tar tid å finne dem fordi de vanlige har mer enn nok å velge i? Så kommer vi som sikter imponerende lavt, eller vi mestrer så lite at det er imponerende. Vi kan liksom ikke ha noen ambisjoner heller.. 

Nei, det kjenner jeg ikke på. Blir behandlet og føler meg likeverdig som vennene mine og familien min stort sett selv om jeg sliter sosialt og i sosiale relasjoner. Jeg mestrer ganske mye innen de feltene jeg er flink i, og har masse ambisjoner ( skal bli bioingeniør og holder på å lære meg ett språk også)

Annonse

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Irriterende nok er vi skapt fra naturen slik at vi blir stygge før vi rekker å leve. Mange rekker å leve da, men vi begrensede kjedelige må slite oss ut litt ekstra og først når vi har blitt stygge kan vi begynne leve... men da har ingen glede av oss.

Du har et trist verdisyn. Ingen har glede av de som er stygge og / eller ikke er unge lenger? Vi er mennesker som blir eldre, ikke blomster som visner.

UtakknemligDiva
11 minutter siden, laban skrev:

Du har et trist verdisyn. Ingen har glede av de som er stygge og / eller ikke er unge lenger? Vi er mennesker som blir eldre, ikke blomster som visner.

Ja jeg har nok det. men jeg føler vi er litt som blomster som visner. og ingen av oss slipper liksom unna. vi kan irritere oss over eldre som aldri dør, som er med og krever av naturens ressurser når andre trenger det mer, men så skal vi også dit selv en gang og da spørs det om vi har samme synet da

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

vi kan irritere oss over eldre som aldri dør, som er med og krever av naturens ressurser når andre trenger det mer

Nå er det vel ofte slik at de eldre har rukket å bidra litt, før de kom i den alderen at de bare er stygge og krevende.

UtakknemligDiva
2 minutter siden, laban skrev:

Nå er det vel ofte slik at de eldre har rukket å bidra litt, før de kom i den alderen at de bare er stygge og krevende.

ja da.. men når man er eldre er man totalt ubrukelig. hvem vil sitte der og ikke kunne bevege seg, trenge hjelp med å spise, rett og slett ikke ha noe liv? i dyreverden blir de spist, drept eller dør ganske fort. 

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

men når man er eldre er man totalt ubrukelig. hvem vil sitte der og ikke kunne bevege seg, trenge hjelp med å spise, rett og slett ikke ha noe liv? 

Svært mange kommer jo aldri i den situasjonen der pga. alder alene. Da har man hatt hjerneblødning eller noe annet veldig alvorlig.

Man blir ikke hjelpeløs over natten pga. alder. Faren min ble nesten 97 og hadde dårlig livskvalitet det siste halvåret. Han var "eldre" og hadde likevel et liv i mange år før det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...