Gå til innhold

Hvorfor får vi med aspergers ingen hjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et kriterium for å få hjelp er jo at hjelpen er effektiv. Nei, Asperger kan ikke kureres og det er verken god helseøkonomi eller etikk å «oppbevare» folk med Asperger på institusjoner til evig tid. Akuttinnleggelser får man sikkert hvis man er veldig dårlig, men verken fengsel eller psykiatriske sykehus er noen god løsning bare for at man skal slippe å ta ansvar for seg selv. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått bli innlagt en gang bare fordi jeg har aspergers og visstnok ikke kan kureres uansett. Vi er ikke verdt å bruke ressurser på. 

Anonymkode: ac2fa...8cb

Når all erfaring viser at det ikke kommer noe positivt ut av at personer med asperger innlegges, hvorfor mener du da at en skal legge dem inn?

Selv om de med asperger ikke legges inn, får de oppfølging ellers i psykiatrien, eller blir det å få den diagnosen kroken på døra? Mange av de sliter jo med tilleggsplager som angst og depresjon?

Anonymkode: e7b06...152

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de med asperger ikke legges inn, får de oppfølging ellers i psykiatrien, eller blir det å få den diagnosen kroken på døra? Mange av de sliter jo med tilleggsplager som angst og depresjon?

Man får kanskje snakke med en psykepleier. Hvis man er heldig. Akkurat som det hjelper. Får heldigvis benso.

Anonymkode: 7b27e...7ad

Annonse

1 minutt siden, kupton skrev:

Ja.

Hva slags type tilrettelegging er det?

Skal ikke mase mer nå, jeg bare venter på plass og er så sykt nervøs fordi jeg ikke aner hva jeg har å forvente 😅

6 minutter siden, kupton skrev:

Det skal absolutt behandles poliklinisk. Kun svært korte innleggelser for å roe den emosjonelle stormen.

Men hvorfor kan ikke aspergere få slike "svært korte innleggelser for å roe ned deres emosjonelle stormer"? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kan ikke aspergere få slike "svært korte innleggelser for å roe ned deres emosjonelle stormer"? 

Det kan de. Jeg har tatt imot flere mange ganger. Det har dessverre ikke endret noe til det bedre.

Endret av kupton

Annonse

31 minutter siden, kupton skrev:

Det kan de. Jeg har tatt imot flere mange ganger. Det har dessverre ikke endret noe til det bedre.

Hvilke diagnoser har man når en langvarig innleggelse endrer noe til det bedre?

Anonymkode: 56f89...827

UtakknemligDiva

Hva er beste piller for Asperger? Benzo? Ritalin er det ikke i lengden. Heller ikke Aduvanz, byr på jævlig mye angst etter hvert, får for mye energi og en kn da begynne å finne på en del rart fordi man blir litt høy på seg selv. Så føler man seg bare mer autistisk etterpå fordi man var i egen boble. Benzo?

20 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva er beste piller for Asperger? Benzo? Ritalin er det ikke i lengden. Heller ikke Aduvanz, byr på jævlig mye angst etter hvert, får for mye energi og en kn da begynne å finne på en del rart fordi man blir litt høy på seg selv. Så føler man seg bare mer autistisk etterpå fordi man var i egen boble. Benzo?

oxytocin.

Anonymkode: 7b27e...7ad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...