AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Kanskje det bare virker sånn. Anonymkode: 3416c...272 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Ja, en tsunami. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 Er jo ikke rart når det er en spesifikk bruker som starter x-antall tråder hvor det skal fortelles hvor kjedelige og ubrukelige alle vi med "aspergerhjerne" er. Fatter ikke at de får lov. Anonymkode: 33396...725 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke rart når det er en spesifikk bruker som starter x-antall tråder hvor det skal fortelles hvor kjedelige og ubrukelige alle vi med "aspergerhjerne" er. Fatter ikke at de får lov. Anonymkode: 33396...725 Jeg har en gryende mistanke til at det er en bruker som ønsker å få autisme-gruppen på DOL til å fremstå i et negativt lys eller gjør det av en annen ubegripelig grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Det er fryktelig mye ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 1 time siden, Eva Sofie skrev: Jeg har en gryende mistanke til at det er en bruker som ønsker å få autisme-gruppen på DOL til å fremstå i et negativt lys eller gjør det av en annen ubegripelig grunn. Mest sannsynlig, ,men jeg skjønner ikke at han/hun får lov. På andre forumer så hadde denne personen vært utestengt for lenge siden. Anonymkode: 33396...725 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke rart når det er en spesifikk bruker som starter x-antall tråder hvor det skal fortelles hvor kjedelige og ubrukelige alle vi med "aspergerhjerne" er. Fatter ikke at de får lov. Anonymkode: 33396...725 er det ikke lov å ha meninger som meg? det er tydeligvis bra nokk for dere, men ikke for meg. men jeg har jo ikke lov å synes det. jeg driter i alle trådene, for det er utrolig at dere ikke ser at det er flere her inne som lager tråder. prøver å fremstå som meg, hvis det er det han/hun prøver 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 1 time siden, 90tallsbarn skrev: er det ikke lov å ha meninger som meg? det er tydeligvis bra nokk for dere, men ikke for meg. men jeg har jo ikke lov å synes det. jeg driter i alle trådene, for det er utrolig at dere ikke ser at det er flere her inne som lager tråder. prøver å fremstå som meg, hvis det er det han/hun prøver Jeg tror ikke det er deg - du er ærlig nok til å stå frem med navn. Og det vil gagne deg fremover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig, ,men jeg skjønner ikke at han/hun får lov. På andre forumer så hadde denne personen vært utestengt for lenge siden. Anonymkode: 33396...725 Bruk Rapporteringsfunksjonen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 45 minutter siden, Eva Sofie skrev: Jeg tror ikke det er deg - du er ærlig nok til å stå frem med navn. Og det vil gagne deg fremover. Hun skriver anonymt også. Anonymkode: 31cd0...235 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Like Utfall Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg møtte en fyr med tourette på bussen idag. Han sa NEGER høyt, og det var mange med mørk hudfarge på bussen. Jeg ba han skjerpe seg og skamme seg. Han var nok en ond person ute etter å sette folk med tourette i dårlig lys. Folk med tourette bør ta seg sammen, og slutte å ha tourette, synes jeg (Ironi, om noen ikke forstod det) On topic, tror autister er utstøtt fra samfunnet og søker seg til samfunn online. Problemet er selvsagt, at de passer ikke inne der heller ofte..... Jeg tror det er et problem med uhelbredelig psykdom, det er ingen berikelse, det er ikke flott berikende mangfold som enkelte forsøker å hevde, det er dritt. Og samfunnet/ekspertisen har ikke noen verktøy ut over å be dem skamme seg, for ting utenfor deres kontroll. Det er som å fengsle en person med tourette, for "hate speech". Det viser et samfunn uten verktøy og virkemidler, uten empati og sympati, som ønsker at de som ikke passer inn bør "forsvinne". Alle liker å snakke om at de er så for berikende mangfold og masse svada ord, men når alt kommer til alt, er dere ikke det. Det er derfor jeg liker å tulle med islam etc, at feminister later som at de synes islamsisme f.eks er berikende mangfold, men eneste grunnen til at de gjør det er at det er langt unna dem så de slipper å oppleve det, om feministen ble tvangsplassert under et teppe og tvunget til å bli værende på kjøkkenbenken av islamister, så ville de "plutselig" slutte å synes at det var "berikende mangfold", fordi de ville oppleve det på kroppen selv. Det er et så patetisk standpunkt at jeg personlig ville skammet meg om jeg i det hele tatt tenkte tanken. Men andre har ingen skam, de bare hyler ut "fine fraser", selv om det har ingenting med virkeligheten å gjøre, og selv omd e aldri ville levd ut etter moralen de påstår de selv har. Og når virkeligheten kommer, endrer de tone umiddelbart. "Talk is cheap". Jeg synes folk bør tenke litt over disse tingene, hva skal et samfunn gjøre med de som ikke passer inn i samfunnet på tross av at det er utenfor deres egen kontroll. Bør de "forsvinne", bør en forsvinne selv for å unngå dem. Eller bør en innse at noen personer vil være en byrde men at en forsøker å leve sammen med dem på tross av det gitt at det er utenfor deres kontroll. I historiebøkene kan vi lese om samfunn som har forsøkt å "kvitte seg" med personene som en ikke likte som var en byrde for samfunnet, dette var samfunn som ikke ble særlig trivelige å leve i, det ble ikke idyllen som ble lovet, det er nemlig nedsider ved samfunn hvor alle med dårlige gener blir "forsvunnet". Folk bør begynne å tenke mer, og "virtue signale" mindre. Synes jeg. Men, nå har jeg autisme selv da, så mulig "det er meg ikke deg" Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 26 minutter siden, Like Utfall skrev: Jeg møtte en fyr med tourette på bussen idag. Han sa NEGER høyt, og det var mange med mørk hudfarge på bussen. Jeg ba han skjerpe seg og skamme seg. Han var nok en ond person ute etter å sette folk med tourette i dårlig lys. Folk med tourette bør ta seg sammen, og slutte å ha tourette, synes jeg (Ironi, om noen ikke forstod det) On topic, tror autister er utstøtt fra samfunnet og søker seg til samfunn online. Problemet er selvsagt, at de passer ikke inne der heller ofte..... Jeg tror det er et problem med uhelbredelig psykdom, det er ingen berikelse, det er ikke flott berikende mangfold som enkelte forsøker å hevde, det er dritt. Og samfunnet/ekspertisen har ikke noen verktøy ut over å be dem skamme seg, for ting utenfor deres kontroll. Det er som å fengsle en person med tourette, for "hate speech". Det viser et samfunn uten verktøy og virkemidler, uten empati og sympati, som ønsker at de som ikke passer inn bør "forsvinne". Alle liker å snakke om at de er så for berikende mangfold og masse svada ord, men når alt kommer til alt, er dere ikke det. Det er derfor jeg liker å tulle med islam etc, at feminister later som at de synes islamsisme f.eks er berikende mangfold, men eneste grunnen til at de gjør det er at det er langt unna dem så de slipper å oppleve det, om feministen ble tvangsplassert under et teppe og tvunget til å bli værende på kjøkkenbenken av islamister, så ville de "plutselig" slutte å synes at det var "berikende mangfold", fordi de ville oppleve det på kroppen selv. Det er et så patetisk standpunkt at jeg personlig ville skammet meg om jeg i det hele tatt tenkte tanken. Men andre har ingen skam, de bare hyler ut "fine fraser", selv om det har ingenting med virkeligheten å gjøre, og selv omd e aldri ville levd ut etter moralen de påstår de selv har. Og når virkeligheten kommer, endrer de tone umiddelbart. "Talk is cheap". Jeg synes folk bør tenke litt over disse tingene, hva skal et samfunn gjøre med de som ikke passer inn i samfunnet på tross av at det er utenfor deres egen kontroll. Bør de "forsvinne", bør en forsvinne selv for å unngå dem. Eller bør en innse at noen personer vil være en byrde men at en forsøker å leve sammen med dem på tross av det gitt at det er utenfor deres kontroll. I historiebøkene kan vi lese om samfunn som har forsøkt å "kvitte seg" med personene som en ikke likte som var en byrde for samfunnet, dette var samfunn som ikke ble særlig trivelige å leve i, det ble ikke idyllen som ble lovet, det er nemlig nedsider ved samfunn hvor alle med dårlige gener blir "forsvunnet". Folk bør begynne å tenke mer, og "virtue signale" mindre. Synes jeg. Men, nå har jeg autisme selv da, så mulig "det er meg ikke deg" Lykke til. Jeg skjønner ikke hvor du vil hen. Jeg har riktignok blitt veldig mye utstøtt selv, men jeg opplever ikke at vi med Asperger blir sett ned på her på forumet eller støtt ut pga diagnosen. Det er hvordan hver enkelt av oss oppfører oss som eventuelt fører til at man havner litt utenfor. Synes mange bruker det å ha Asperger som en hvilepute for å kunne være ufin eller ha annen negativ adferd. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 32 minutter siden, Like Utfall skrev: Jeg møtte en fyr med tourette på bussen idag. Han sa NEGER høyt, og det var mange med mørk hudfarge på bussen. Jeg ba han skjerpe seg og skamme seg. Han var nok en ond person ute etter å sette folk med tourette i dårlig lys. Folk med tourette bør ta seg sammen, og slutte å ha tourette, synes jeg (Ironi, om noen ikke forstod det) On topic, tror autister er utstøtt fra samfunnet og søker seg til samfunn online. Problemet er selvsagt, at de passer ikke inne der heller ofte..... Jeg tror det er et problem med uhelbredelig psykdom, det er ingen berikelse, det er ikke flott berikende mangfold som enkelte forsøker å hevde, det er dritt. jada, det er dritt, men jeg har fått mye på min side som mange normale ikke har fått også. Jeg slipper å telle kalorier og leve på diett for eksempel. De fleste på trene vettet av seg, og orker ikke eller har ikke tid, derfor resulterer dette i at de fleste sliter med vekta. Dette er jeg så glad jeg slipper!! Jeg slipper at buksa er for trang fordi jeg koset meg litt ekstra en ferie. Alle liker å snakke om at de er så for berikende mangfold og masse svada ord, men når alt kommer til alt, er dere ikke det. Det er derfor jeg liker å tulle med islam etc, at feminister later som at de synes islamsisme f.eks er berikende mangfold, men eneste grunnen til at de gjør det er at det er langt unna dem så de slipper å oppleve det, om feministen ble tvangsplassert under et teppe og tvunget til å bli værende på kjøkkenbenken av islamister, så ville de "plutselig" slutte å synes at det var "berikende mangfold", fordi de ville oppleve det på kroppen selv. Det er et så patetisk standpunkt at jeg personlig ville skammet meg om jeg i det hele tatt tenkte tanken. Men andre har ingen skam, de bare hyler ut "fine fraser", selv om det har ingenting med virkeligheten å gjøre, og selv omd e aldri ville levd ut etter moralen de påstår de selv har. Og når virkeligheten kommer, endrer de tone umiddelbart. "Talk is cheap". du sier mye sant der. Folk later som de har så mye moral, men det meste er snakk. Folk sier og skriver ting bare for å masse medhold, ikke fordi de nødvendigvis mener det. Jeg har ikke denne evnen. Jeg sier mer ting som det er og er dårlig på å lyve. Det forventes at man viser entusiasme også, men hvis jeg ikke er interessert/begeistret så klarer jeg ikke helt å vise det og da blir folk litt fornærme. Dette er jo egentlig bare å være ekte. Men folk kaller det Asperger. Tror noen ganger Asperger ikke er et problem , men gjennomsnittsmenneskene som ikke tåler ærlige folk. Men jeg er ikke inkluderende selv. Jeg er dritt lei denne greia med at alle skal bli så inkludert nå. Det betyr at de som har vært stigmatiserte lenge nå står sterkest i konkurransen om mye. Innvandrere vil stå sterkest i konkurransen om jobbene i Norge som ikke krever utdannelse (utdannelse går jo på kunnskap/karakterer, så der er det likevel likt for alle). Men hvis jeg feks vil jobbe i en matbutikk, så må jeg nok rene med å måtte vike for en innvandrer, fordi «de har også krav på jobb i Norge». Det var et eksmepel, ikke det at jeg har imot de med innvandrerbakgrunn. 32 minutter siden, Like Utfall skrev: Jeg synes folk bør tenke litt over disse tingene, hva skal et samfunn gjøre med de som ikke passer inn i samfunnet på tross av at det er utenfor deres egen kontroll. Bør de "forsvinne", bør en forsvinne selv for å unngå dem. Eller bør en innse at noen personer vil være en byrde men at en forsøker å leve sammen med dem på tross av det gitt at det er utenfor deres kontroll. I historiebøkene kan vi lese om samfunn som har forsøkt å "kvitte seg" med personene som en ikke likte som var en byrde for samfunnet, dette var samfunn som ikke ble særlig trivelige å leve i, det ble ikke idyllen som ble lovet, det er nemlig nedsider ved samfunn hvor alle med dårlige gener blir "forsvunnet". Folk bør begynne å tenke mer, og "virtue signale" mindre. Synes jeg. Men, nå har jeg autisme selv da, så mulig "det er meg ikke deg" Lykke til. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4023983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 5 timer siden, Like Utfall skrev: Jeg møtte en fyr med tourette på bussen idag. Han sa NEGER høyt, og det var mange med mørk hudfarge på bussen. Jeg ba han skjerpe seg og skamme seg. Han var nok en ond person ute etter å sette folk med tourette i dårlig lys. Folk med tourette bør ta seg sammen, og slutte å ha tourette, synes jeg (Ironi, om noen ikke forstod det) On topic, tror autister er utstøtt fra samfunnet og søker seg til samfunn online. Problemet er selvsagt, at de passer ikke inne der heller ofte..... Jeg tror det er et problem med uhelbredelig psykdom, det er ingen berikelse, det er ikke flott berikende mangfold som enkelte forsøker å hevde, det er dritt. Og samfunnet/ekspertisen har ikke noen verktøy ut over å be dem skamme seg, for ting utenfor deres kontroll. Det er som å fengsle en person med tourette, for "hate speech". Det viser et samfunn uten verktøy og virkemidler, uten empati og sympati, som ønsker at de som ikke passer inn bør "forsvinne". Alle liker å snakke om at de er så for berikende mangfold og masse svada ord, men når alt kommer til alt, er dere ikke det. Det er derfor jeg liker å tulle med islam etc, at feminister later som at de synes islamsisme f.eks er berikende mangfold, men eneste grunnen til at de gjør det er at det er langt unna dem så de slipper å oppleve det, om feministen ble tvangsplassert under et teppe og tvunget til å bli værende på kjøkkenbenken av islamister, så ville de "plutselig" slutte å synes at det var "berikende mangfold", fordi de ville oppleve det på kroppen selv. Det er et så patetisk standpunkt at jeg personlig ville skammet meg om jeg i det hele tatt tenkte tanken. Men andre har ingen skam, de bare hyler ut "fine fraser", selv om det har ingenting med virkeligheten å gjøre, og selv omd e aldri ville levd ut etter moralen de påstår de selv har. Og når virkeligheten kommer, endrer de tone umiddelbart. "Talk is cheap". Jeg synes folk bør tenke litt over disse tingene, hva skal et samfunn gjøre med de som ikke passer inn i samfunnet på tross av at det er utenfor deres egen kontroll. Bør de "forsvinne", bør en forsvinne selv for å unngå dem. Eller bør en innse at noen personer vil være en byrde men at en forsøker å leve sammen med dem på tross av det gitt at det er utenfor deres kontroll. I historiebøkene kan vi lese om samfunn som har forsøkt å "kvitte seg" med personene som en ikke likte som var en byrde for samfunnet, dette var samfunn som ikke ble særlig trivelige å leve i, det ble ikke idyllen som ble lovet, det er nemlig nedsider ved samfunn hvor alle med dårlige gener blir "forsvunnet". Folk bør begynne å tenke mer, og "virtue signale" mindre. Synes jeg. Men, nå har jeg autisme selv da, så mulig "det er meg ikke deg" Lykke til. Du har mange gode poeng. Til syvende og sist koker alt ned til intelligens. Blodfeminister er dumme i hodet. Intet mer intet mindre. Anonymkode: 2ce61...905 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4024068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hausakljuv Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 4 timer siden, 90tallsbarn skrev: Men folk kaller det Asperger. Tror noen ganger Asperger ikke er et problem , men gjennomsnittsmenneskene som ikke tåler ærlige folk. . Hvilke ting er du ærlig om da? Er du bare ærlig om negative ting? Eller klarer du å være ærlig om positive ting også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4024078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) 32 minutter siden, Hausakljuv skrev: Hvilke ting er du ærlig om da? Er du bare ærlig om negative ting? Eller klarer du å være ærlig om positive ting også? Såklart er ærlig om positive ting Endret 11. februar 2021 av 90tallsbarn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459315-er-det-veldig-mange-tr%C3%A5der-om-aspergers-og-autisme-for-tiden/#findComment-4024090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.