Gå til innhold

Trening uke 6


påskelilje

Anbefalte innlegg

Vinteren på Sørlandet kan være fin! Denne uka har vi benyttet oss til fulle av snø og kuldegrader ❄❄❄

Mandag: 45 min styrketrening hjemme 

Tirsdag: 45 min på ski om kvelden i ei lysløype her. Litt lite snø, men gøy likevel.

Onsdag: Hadde med ski på jobb, og kjørte 5 min fra kontoret og opp i deilige løyper i skogen. Vi gikk i 1,5 time, og rakk akkurat tilbake før mørket kom (møtte 4 av hodelyktmafiaen på slutten av turen 😁)

Fredag: Kjørte 3 mil etter jobb og gikk ca 1 mil på ski i flotte løyper. 

Lørdag: Fantastisk opplevelse å gå på ski helt uti havgapet. Har aldri gått der før, men det var en opplevelse av de store. Masse folk, strålende sol, kjempestemning. Bare noen få km, så det var kosetur.

Søndag: I dag kjørte vi 1,5 time inn i landet til skikkelig fine løyper. Gikk 2 mil, og jeg var SÅ sliten, både da vi kombtil toppen og da vi kom til bilen ... Tror aldri jeg har gått så langt før!

Er skikkelig fornøyd med uka. I morgen kommer regnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Du verden, så mye på ski du har gått denne uka da 🙂 Flink du har vært 🙂

Jeg har hatt ei uke med 5 senvakter pluss lørdagsvakt og jeg får aldri gjort så mye som jeg tenker disse ukene. Jeg kunne selvfølgelig ha stått opp tidligere og trent før jobb, men det skjer ikke .

Jeg fikk til 2 kveldsturer på 6 km og en kveldstur på 3 km. I dag ble det en liten skitur på 1,2 mil. Det var bedre skiføre enn ventet, selv om det var litt hardt. Jeg trodde det skulle være verre.

Ellers har jeg brukt en del av lunsjpausen til å gå 18 etasjer med trapper hver dag. 

Og så blir det litt tøying og bøying på stuegulvet her hver dag. 

 

 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Grendel skrev:

En tredemølleøkt 4x4 intervall pluss en lang skitur på 34 km.

Jeg skjønner ikk eat det er mulig å gå 34 km på ski 😮 Det var dødslangt med 20 km 😮 😄 

Funker det greit med tredemølla hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du verden, så mye på ski du har gått denne uka da 🙂 Flink du har vært 🙂

Jeg har hatt ei uke med 5 senvakter pluss lørdagsvakt og jeg får aldri gjort så mye som jeg tenker disse ukene. Jeg kunne selvfølgelig ha stått opp tidligere og trent før jobb, men det skjer ikke .

Jeg fikk til 2 kveldsturer på 6 km og en kveldstur på 3 km. I dag ble det en liten skitur på 1,2 mil. Det var bedre skiføre enn ventet, selv om det var litt hardt. Jeg trodde det skulle være verre.

Ellers har jeg brukt en del av lunsjpausen til å gå 18 etasjer med trapper hver dag. 

Og så blir det litt tøying og bøying på stuegulvet her hver dag. 

 

 

 

 

Jeg er imponert over den trappetreningen din!!!!

Jeg merker veldig god forskjell på friheten nå ift for et år eller to siden. Det er ingen aktiviteter å følge opp med barna, så jeg disponerer ettermiddagene og kveldene helt selv - og da har det blitt til at jeg har fått trent mye, eller i alle fall beveget meg mye. Deilig - selv om vi snakket om det i går, at i savner litt håndballmiljøet, kamper og dugnader, der vi traff andre foreldre og ungdommene da. Nå treffer vi ingen foreldre i det hele tatt, bortsett fra om vi dumper tilfeldig borti noen i gata da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg skjønner ikk eat det er mulig å gå 34 km på ski 😮 Det var dødslangt med 20 km 😮 😄 

Funker det greit med tredemølla hjemme?

Det var ganske tungt på slutten, ja.  Særlig fordi det ble mye løssnø og null gli de siste 10 km. Jeg har aldri gått så langt før.

Tredemølle fungerer veldig bra for oss. Det gjør at det er lav terskel for å ta en økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, Grendel skrev:

Det var ganske tungt på slutten, ja.  Særlig fordi det ble mye løssnø og null gli de siste 10 km. Jeg har aldri gått så langt før.

Tredemølle fungerer veldig bra for oss. Det gjør at det er lav terskel for å ta en økt.

Imponerende med 34 kilometer :)

Jeg pleier å ta en sånn årlig tur inn til Kikut. Da kommer jeg opp i like mange kilometer, men jeg må ha slikeføre når jeg tar en slik tur. Da føles det litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg er imponert over den trappetreningen din!!!!

Jeg merker veldig god forskjell på friheten nå ift for et år eller to siden. Det er ingen aktiviteter å følge opp med barna, så jeg disponerer ettermiddagene og kveldene helt selv - og da har det blitt til at jeg har fått trent mye, eller i alle fall beveget meg mye. Deilig - selv om vi snakket om det i går, at i savner litt håndballmiljøet, kamper og dugnader, der vi traff andre foreldre og ungdommene da. Nå treffer vi ingen foreldre i det hele tatt, bortsett fra om vi dumper tilfeldig borti noen i gata da.

Tja, vet ikke om det er så imponerende. 

Jeg klarer ikke å komme opp i det aktivitetsnivået jeg hadde før, nå når jeg har mistet den daglige turen mellom togstasjon og jobb og heller ikke får trent styrke på helsestudio. 

Det merker jeg på vinterkiloene som sitter godt fast. Gikk raskt ned 2 kilo etter jul, men så stoppet det helt opp. 

Må jo være superstreng med meg selv når det gjelder kostholdet nå og det er til å bli sur av :(

Fader altså, så lei jeg blir av den coronaen 😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Imponerende med 34 kilometer :)

Jeg pleier å ta en sånn årlig tur inn til Kikut. Da kommer jeg opp i like mange kilometer, men jeg må ha slikeføre når jeg tar en slik tur. Da føles det litt lettere :)

Det var nydelig i deler av marka i går. Jeg gikk to mil på silkeføre på "no time" og nærmest uten pause, og følte jeg godt kunne gått dobbelt så langt, men skulle hjem og lage morsdagsmiddag :).  Føler jeg er blitt mer kresen på føret med åra, er det nysnø og småtrått (eller glatt ;) ) blir jeg fort sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med SATS Online hjemme nesten hver dag, men det blir jo mer "trim" enn skikkelig trening slik jeg får på treningssenteret. Håper de åpner igjen snart.

 

I tillegg får jeg minst én skitur i helgen, i går en kjapp tur på ca. to mil på silkeføre, kfr. over.

 

Alt i alt savner jeg både skikkelig kondis- og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
31 minutter siden, Ekstra skrev:

Det var nydelig i deler av marka i går. Jeg gikk to mil på silkeføre på "no time" og nærmest uten pause, og følte jeg godt kunne gått dobbelt så langt, men skulle hjem og lage morsdagsmiddag :).  Føler jeg er blitt mer kresen på føret med åra, er det nysnø og småtrått (eller glatt ;) ) blir jeg fort sliten. 

Flink du var da :)

Vi gikk bare til Ullevålseter og jeg sa til sambo : - Vi kan jo fortsette til Kobberhaugshytta da. Da svarte han at han trodde det var dårlig med snø innover der ?🙄

Hvis jeg forstår deg rett, så stemmer ikke det ?

Mulig han bare ikke gadd, fordi han fikk seg en tur på lørdag også, mens jeg jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg trener med SATS Online hjemme nesten hver dag, men det blir jo mer "trim" enn skikkelig trening slik jeg får på treningssenteret. Håper de åpner igjen snart.

 

I tillegg får jeg minst én skitur i helgen, i går en kjapp tur på ca. to mil på silkeføre, kfr. over.

 

Alt i alt savner jeg både skikkelig kondis- og styrketrening.

Jeg også. Nå har jeg begynt å telle  kalorier på de små kveldsturene mine, så nå har jeg akkurat vært ute en liten tur og forbrendt 6 stk yoplait-yoghurter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg også. Nå har jeg begynt å telle  kalorier på de små kveldsturene mine, så nå har jeg akkurat vært ute en liten tur og forbrendt 6 stk yoplait-yoghurter 😂

Og jeg trente tilfeldigvis et glass hvitvin 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ekstra skrev:

Og jeg trente tilfeldigvis et glass hvitvin 😛

Herlig!

Og jeg har tatt et ørlite glass rødvin - uten å trene noe i dag - men forsvarer det med at jeg trente det i går 😀🙃😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, påskelilje skrev:

Herlig!

Og jeg har tatt et ørlite glass rødvin - uten å trene noe i dag - men forsvarer det med at jeg trente det i går 😀🙃😅

Jeg var nylig på et foredrag om kosthold for unge idrettsutøvere (det angikk ikke meg, men andre ord😛).

Der var det en lege som messet i en halvtime om hvor viktig det var å spise nok. Stor frokost, stor matpakke. Risikoen ved å ikke spise animalske produkter. Hvordan mange unge utøvere pådro seg mangelsykdommer fordi de "slurvet med spisingen".

Litt morsomt med det motsatte perspektivet om at mat er synd og skam som man må trene for å "fortjene".

 (Rødvin ble kanskje ikke nevnt, som spesielt viktig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...