Gå til innhold

Dere som går eller har gått på seroquel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen sa at det var viktig å svelge tabletten og ikke tygge den. Men når jeg skal svelge tablettene så smuldrer de jo opp så fort. Er det farlig? Gjør det det på dere og? 

Anonymkode: cfbdb...5f4

Mine smuldrer ikke opp. 

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen sa at det var viktig å svelge tabletten og ikke tygge den. Men når jeg skal svelge tablettene så smuldrer de jo opp så fort. Er det farlig? Gjør det det på dere og? 

Tar du dem med vann, eller prøver du bare å svelge ned med spytt? Jeg kan oppleve problemer med å svelge dem og at det derfor smuldrer hvis jeg ikke har vann for hånden. Ekkel smak er det også.

Anonymkode: 77961...83c

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor viktig det er å svelge den hel kommer an på om det er depot eller ikke. Om det ikke er depot, er det ikke farlig å tygge dem, men tipper det smaker grusomt. Alltid lurt å svelge tabletter med drikke. 

Ikke opplevd at de smuldrer, svelger de med engang de er i munnen, med drikke. Bruker Quetiapin, men forstår ikke at Seroquel skal smuldre, begge er filmdrasjerte så vudt jeg vet

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er Lamictal du mener? Den smuldrer opp så fort du får den i munnen. 

Anonymkode: 264e2...e97

Lamictal trenger en i alle fall ikle svelge hel. Den kan både svelges hel, tygges og løses i vann. Om det er den du mener, forstår jeg at den smuldrer. 

Endret av Villanda
9 timer siden, Villanda skrev:

Hvor viktig det er å svelge den hel kommer an på om det er depot eller ikke. Om det ikke er depot, er det ikke farlig å tygge dem, men tipper det smaker grusomt. Alltid lurt å svelge tabletter med drikke. 

Ikke opplevd at de smuldrer, svelger de med engang de er i munnen, med drikke. Bruker Quetiapin, men forstår ikke at Seroquel skal smuldre, begge er filmdrasjerte så vudt jeg vet

Filmdrasjerte? Du mener den oransje greia rundt? 

For er det sånn at den oransje greia bare er "lokket" til selve pilla? For det er det oransje som smuldrer. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Filmdrasjerte? Du mener den oransje greia rundt? 

For er det sånn at den oransje greia bare er "lokket" til selve pilla? For det er det oransje som smuldrer. 

Ja, en kan si det sånn. Drasjerte tab er litt glattere.  Kanskje du har prøvd både Paracet, den runde (trur det har kommet noen avlange drasjerte tbl nå) og Pinex. Pinex er drasjert. Paracet ikke. Lettere å svelge drasjerte tbl. Anna eks. på ikke drasjert: Lamictal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...