Gå til innhold

Folk som legger seg og sover på dagen

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke at de klarer. Det er så deprimerende. Jeg kjenner flere som gjør det. Hvis de kjeder seg så legger de seg bare og sover ? Så står de opp etter litt og er helt vanlige. Så legger de seg tidlig igjen. Jeg sover kun om nettene, stårxopp 8-9 og så er jeg våken til 23-01 😛 

Anonymkode: 3bd95...ca7

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at de som sover om dagen trenger det. De har kanskje MS, ME eller andre sykdommer som fører til fatigue.

Anonymkode: 62c8a...3c5

Det er snakk om 2-3 timer. Så står de og fungerer nornalt og legger seg til vanlig tid igjen. Jeg hadde det mye slik som 16. Jeg gikk på skolen, var trett hele dagen, sov når jeg kom hjem, ble vanskelig å sovne igjen om kvelden da, men jeg forbinder soving med depresjon og dårlig energi

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at de klarer. Det er så deprimerende. Jeg kjenner flere som gjør det. Hvis de kjeder seg så legger de seg bare og sover ? Så står de opp etter litt og er helt vanlige. Så legger de seg tidlig igjen. Jeg sover kun om nettene, stårxopp 8-9 og så er jeg våken til 23-01 😛 

Jeg har ikke sovet i det hele tatt i natt. Har tenkt å legge meg nedpå etterpå. 

Anonymkode: f21b1...e74

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sovet i det hele tatt i natt. Har tenkt å legge meg nedpå etterpå. 

Ok. Men hvorfor ikke? Hvorfor er vi slik at vi ikke får sove om kvelden? 

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke sove i timesvis på dagen, da får jeg problemer med å sove om kvelden, men opptil en halvtimes tid går helt fint. Trenger det som regel ikke på vanlige dager, men i helgene om vi er ute og får frisk luft og rører på oss så siger øynene igjen etter dusj og middag ja! Deilig!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan sove 2-3 timer på dagen, noen dager kan jeg sove opp til 5 timer. Har ikke problemer med å sovne på kvelden, sovner så fort jeg legger meg ned. Det tar maks 5 minutter før jeg sovner. Jeg kan ikke sette meg i godstolen eller sofaen for da sovner jeg, derfor sitter jeg nesten aldri på sånne plasser. Dessverre har jeg et stor behov for søvn hvis jeg i det hele tatt skal klare å gjøre noe fornuftig de timene jeg er våken. Plages med anhedoni, apati og depresjon som gjør at dagene blir ekstra tunge.  Enkle ting som å tømme oppvaskemaskin blir vanskelig og en hard kamp å få gjort.  Så har jeg ptsd, bipolar lidelse  som også gjør sitt. Heldigvis så er de rundt meg forståelsesfulle.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men hvorfor ikke? Hvorfor er vi slik at vi ikke får sove om kvelden? 

Det blir sånn når man ikke har noe fast å fylle dagene med. Da blir det bare rot. Sove om dagen, og våken om natta.

Worrisome Plenty

Min døgnrytme snus hele tiden. Den ene uken kan jeg legge meg klokka 21 og stå opp klokka 5, for så å legge meg 9 om morgenen og sove til 17 på ettermiddagen. Det går i sykluser. Jeg trives best om natta. Våkner jeg klokken 5 så blir det en lang dag.

6 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg sover veldig dårlig, så kan ikke sove på dagtid. 

Sover dårlig jeg også. Stort sett så prøver jeg og ikke sove på dagen, men av og til bare må jeg. Da føler jeg at jeg nesten svimer av og føler meg fysisk dårlig. Men kan ikke sove for sent på dagen og heller ikke for lenge. Min erfaring er at jeg sover best når jeg er passe sliten, for blir jeg for sliten, så sover jeg ikke i det hele tatt eller svært lite. Må også ha strenge leggerutiner for å få best mulig søvn, og det er ikke alltid like lett å få til. 

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Sover dårlig jeg også. Stort sett så prøver jeg og ikke sove på dagen, men av og til bare må jeg. Da føler jeg at jeg nesten svimer av og føler meg fysisk dårlig. Men kan ikke sove for sent på dagen og heller ikke for lenge. Min erfaring er at jeg sover best når jeg er passe sliten, for blir jeg for sliten, så sover jeg ikke i det hele tatt eller svært lite. Må også ha strenge leggerutiner for å få best mulig søvn, og det er ikke alltid like lett å få til. 

Ja jeg sover også dårlig når jeg er veldig sliten eller overstimulert. Spesielt sistnevnte.

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det noe da?

Jeg kan gjerne legge meg ned og sove i løpet av dagen dersom jeg ikke har stramt program. Kan sove 15 min, en time eller til og med et par timer, og som regel sovnet til vanlig tid rundt midnatt. Så sant en ikke forsømmer noe/noen, og ikke ødelegger døgnrytmen totalt, så gjør vel ikke det noe?

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sover ofte midt på dagen fordi jeg er sliten av den dårlige psykiske helsa mi, og også for å korte ned på døgnet da jeg syns dagene er alt for lange.

Anonymkode: 6f161...c08

Det skjønner jeg. Hadde gjort det samme hvis jeg hadde kunnet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...