aa-k-j Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Jeg har samtaler hos psykolog og den vil jeg skal begynne med lysterapi og gå ut på dagtid, men jeg har et aldri så lite problem. Jeg blir redd mens jeg er ute og etter jeg har vært ute. Jeg sliter med paranoia, depresjoner og angst pga vonde opplevelser og erfaringer. Har og episoder med lengre oppturer etterfulgt av lengre nedturer/depresjoner. Har tidligere forsøkt orfiril som hjalp meg og forsøkt fluanxol som hjalp meg, men har ikke forsøkt de to samtidig. Har hatt god effekt av remeron og sarotex, men pga vektøkning og økt svette kunne jeg ikke fortsette med de da det gikk ut over helsen og det sosiale. DPS mener jeg har blandet pf med umodne og ustabile trekk, mens behandleren (privat) jeg har nå mener jeg har depressiv angstlidelse, paranoia, sosial fobi og pga oppturer er det mistanke til noe bipolaritet. Er det mulig å forsøke orfiril (for å dempe oppturer) og fluanxol i lav dose (for å redusere paranoia) som hjelp i behandlingen? Eller er det bedre alternativer? Jeg reagerer sterkere enn de fleste på medisiner. Bruker seroquel for søvn, men bare 50 - 75 mg (avhenger om jeg er i opptur eller nedtur). Endret 15. februar 2021 av aa-k-j 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459431-kupton-hjelp-i-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.