Gå til innhold

Kupton - hjelp i behandling?

Anbefalte innlegg

Jeg har samtaler hos psykolog og den vil jeg skal begynne med lysterapi og gå ut på dagtid, men jeg har et aldri så lite problem. Jeg blir redd mens jeg er ute og etter jeg har vært ute. Jeg sliter med paranoia, depresjoner og angst pga vonde opplevelser og erfaringer. Har og episoder med lengre oppturer etterfulgt av lengre nedturer/depresjoner. Har tidligere forsøkt orfiril som hjalp meg og forsøkt fluanxol som hjalp meg, men har ikke forsøkt de to samtidig. Har hatt god effekt av remeron og sarotex, men pga vektøkning og økt svette kunne jeg ikke fortsette med de da det gikk ut over helsen og det sosiale. DPS mener jeg har blandet pf med umodne og ustabile trekk, mens behandleren (privat) jeg har nå mener jeg har depressiv angstlidelse, paranoia, sosial fobi og pga oppturer er det mistanke til noe bipolaritet. Er det mulig å forsøke orfiril (for å dempe oppturer) og fluanxol i lav dose (for å redusere paranoia) som hjelp i behandlingen? Eller er det bedre alternativer? Jeg reagerer sterkere enn de fleste på medisiner. Bruker seroquel for søvn, men bare 50 - 75 mg (avhenger om jeg er i opptur eller nedtur). 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459431-kupton-hjelp-i-behandling/
Del på andre sider

• aa-k-j endret tittelen til Kupton - hjelp i behandling?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...