Gå til innhold

Andre her som HATET gruppearbeid på skolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja! Og lærerne la opp til følelsen av ekskludering. «Gå sammen i gruppe». Å alltid være den som sitter igjen alene..

Huff ja. Det samme husker jeg at jeg ble utsatt for. Det endte med at jeg ofte prøvde å rømme hjem og bare skulke frem til gruppearbeidet var ferdig gjort, for det var så flaut når læreren måtte presse meg på en gruppe  hvor jeg så tydelig ikke var ønsket.

Anonymkode: 0f86b...6c0

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja. Det samme husker jeg at jeg ble utsatt for. Det endte med at jeg ofte prøvde å rømme hjem og bare skulke frem til gruppearbeidet var ferdig gjort, for det var så flaut når læreren måtte presse meg på en gruppe  hvor jeg så tydelig ikke var ønsket.

Anonymkode: 0f86b...6c0

Sånn var det ofte med meg også. Bortsett fra at jeg turte ikke rømme hjem da, men det er en fæl følelse å være den som alltid står igjen. 

UtakknemligDiva
18 minutter siden, Glitter skrev:

Sånn var det ofte med meg også. Bortsett fra at jeg turte ikke rømme hjem da, men det er en fæl følelse å være den som alltid står igjen. 

Jepp! Alle år. 
Og så ble jeg alltid den utstøtte på gruppen. De begynte ofte med skjult mobbing. 

men jeg lo i gymmen. Jeg var i god form, mer aktiv enn de fleste og ganske flink. Men de valgte meg til slutt med vilje for at jeg skulle miste selvtillit 😅😅 det var ei til i klassen som ofte ble valgt sist, men hun var i ekstremt dårlig fysisk form men hun ble valgt før meg i gymen, særlig når det var min verste mobber som skulle velge 😛 det stod skrevet i pannen hennes liksom «nå skal jeg velge Xxxx slik at Xxx (meg) føler seg veldig dårlig»

Annonse

Ja! Fordi gruppene ble laget etter malen «en flinkis, en til to middels og en som ha totalt blaffen» Den som ga blaffen, gjorde ikke mer, fordi de faktisk ikke brydde seg, eller ble gratispassasjerer. De flinkeste fikk ikke støtte eller input, men ble støtte/hjelpelærer for de som ikke var like flinke eller ga totalt f. Det ble også utrolig mye bråk i klassen. Kan man forvente at en hel klasse med 14-åringer som sitter vendt mot hverandre i grupper på fire skal klare å holde kjeft? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...