Gå til innhold

Hva tenker du om at gymlæreren lar to elever velge lag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det hetsing og utdriting av de svakeste elevene som ALLTID blir valg sist og føler seg like verdiløse i hver gymtime?

Anonymkode: db36d...d94

Trodde dette var noe man sluttet med slutten av syttitallet.

UtakknemligDiva

Det er slik som er med og fører til mindre respekt for alle. Mindre respekt for lærere, voksne. Elever som blir plukket ut til å være «sjef» for alle andre. De eldre spør jo hvor det har blitt av respekten til de yngre i dag. Og det er jo fordi de har det for lett. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det hetsing og utdriting av de svakeste elevene som ALLTID blir valg sist og føler seg like verdiløse i hver gymtime?

Tviler på at det foregår i skolen i dag. 

Annonse

2 timer siden, Ekstra skrev:

Trodde dette var noe man sluttet med slutten av syttitallet.

Jeg gikk på ungdomskolen mellom ca 2005-2008, og da var det alltid to elever ( gjerne de som var best og sterkest i gym ) som ble tildelt lederrolle som skulle velge ut lag. 

15 minutter siden, hattifnattus skrev:

Jeg gikk på ungdomskolen mellom ca 2005-2008, og da var det alltid to elever ( gjerne de som var best og sterkest i gym ) som ble tildelt lederrolle som skulle velge ut lag. 

Kanskje jeg uttrykte meg uklart, men jeg mente ikke å si at dette ikke har forekommet siden syttitallet. Jeg mente derimot å si at det nok ikke har vært så vanlig siden det ble mer bevissthet rundt at dette var nokså stigmatiserende. 

Jeg tror denne uskikken kan bestå enkelte steder fordi det er så mange ikke-pedagoger / vikarer som underviser i gym.

Tviler på at det er så mange utdannede gymlærere som synes det er en god idé. Men det finnes enkelte dårlige lærere i alle fag, selvfølgelig.  

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker det fra jeg var barn. Jeg visste med en gang at jeg kom til å bli valgt sist eller blant de siste. Jeg var ikke god i ballspill/ redd ballen så på den måten forsto jeg hvorfor/ årsaken til at jeg var sistevalg. Så det var ikke verre enn det, selv om det var litt sårt hver gang. Jeg mener at det burde være gymlæreren som velger lag. 

Endret av Thebutterfly
7 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg husker det fra jeg var barn. Jeg visste med en gang at jeg kom til å bli valgt sist eller blant de siste. Jeg var ikke god i ballspill/ redd ballen så på den måten forsto jeg hvorfor/ årsaken til at jeg var sistevalg. Så det var ikke verre enn det, selv om det var litt sårt hver gang. Jeg mener at det burde være gymlæreren som velger lag. 

Det var alltid de to samme guttene som fikk velge lag. Nå var jeg flink i idrett så jeg og en annen jente ble alltid valgt før de minst atletiske guttene og jeg husker at jeg synes det var litt leit for de. Husker også at noen protesterte litt på at det alltid var de samme som fikk velge, men uten å bli hørt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...