Gå til innhold

Det var lettere å finne mening med livet som barn. Hvordan få tilbake dette?

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år nå, men jeg sliter veldig med å finne noe meningsfylt. Kanskje jeg har for høye forventninger til hva meningsfult er eller har jeg bare mistet dopamin?

Jeg har blitt friskere fra depresjonen nå. Men det er dumt å tro at det er over. 
Jeg begynte å gjøre mer av det som gjør meg glad igjen. Jeg kjøpte meg noe nytt..noe jeg stort sett ikke har gjort på lenge. Saken min er at verdiene kræsjer totalt med ønskene. Jeg vil reise, jeg elsker å shoppe sånn egentlig. Men jeg har likevel ikke shoppet særlig de siste årene. Og kjøper nå mer brukt om jeg skal ha noe. 
Dette vil føre til mer konkurser. Menhva er alternativet til livet vi lever nå? 

Anonymkode: 1f5ff...8a8

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 år nå, men jeg sliter veldig med å finne noe meningsfylt. Kanskje jeg har for høye forventninger til hva meningsfult er eller har jeg bare mistet dopamin?

Jeg har blitt friskere fra depresjonen nå. Men det er dumt å tro at det er over. 
Jeg begynte å gjøre mer av det som gjør meg glad igjen. Jeg kjøpte meg noe nytt..noe jeg stort sett ikke har gjort på lenge. Saken min er at verdiene kræsjer totalt med ønskene. Jeg vil reise, jeg elsker å shoppe sånn egentlig. Men jeg har likevel ikke shoppet særlig de siste årene. Og kjøper nå mer brukt om jeg skal ha noe. 
Dette vil føre til mer konkurser. Menhva er alternativet til livet vi lever nå? 

Man må finne gleder i de små ting.

Anonymkode: 5bbfb...27b

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må finne gleder i de små ting.

Jeg gjør jo det, men jeg føler ikke de er akseptable mtp miljøet. Jeg går mye turer og trener, men dette kan bli hardt for kroppen om det blir det eneste du gjør. Så en må variasjon. En kaffekopp, men hvor miljøvennelig er det? Det er emballasje det og. Og det blir jo en årsavgift. Jeg ser på nettsider, jeg ser på varer. Jeg liker å gå i butikker og bare se hva de har. Jeg skroller på Tise, Finn for å se om noen selger noe jeg vil ha som er litt billigere en å kjøpe nytt,

Så..hva er de små ting? 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør jo det, men jeg føler ikke de er akseptable mtp miljøet. Jeg går mye turer og trener, men dette kan bli hardt for kroppen om det blir det eneste du gjør. Så en må variasjon. En kaffekopp, men hvor miljøvennelig er det? Det er emballasje det og. Og det blir jo en årsavgift. Jeg ser på nettsider, jeg ser på varer. Jeg liker å gå i butikker og bare se hva de har. Jeg skroller på Tise, Finn for å se om noen selger noe jeg vil ha som er litt billigere en å kjøpe nytt,

Så..hva er de små ting? 

Du kan sikkert kjøpe deg en kaffekopp og litt klær uten at det har nevneverdig påvirkning på miljøet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...