Gå til innhold

Sinne og psykisk syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være mye sint når man er psykisk syk? 

Anonymkode: d71d0...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å være mye sint når man er psykisk syk? 

Det er ikke ofte jeg er sint i hvert fall. 

Skrevet

Tror det er like vanlig som det ikke er vanlig? Det er egentlig litt som å spørre om det er vanlig å ha smerter når man er fysisk syk. Det er jo så mange måter å være psykisk syk på. Noen blir nok svært sinte, mens andre igjen viser aldri noen form for sinne. Noen er redd slike følelser, slik som meg.

UtakknemligDiva
Skrevet

Jeg har vært mye sint ja. Ekstremt sint og i 2018 ble jeg så aggressiv at jeg begynte å ødelegge ting. Da oppsøkte jeg dps. 
Ja kan dessverre bli litt slik enda. Ikke ødelegger men veldig irritert på ting en ikke bør irritere seg over. 

Skrevet
43 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg har vært mye sint ja. Ekstremt sint og i 2018 ble jeg så aggressiv at jeg begynte å ødelegge ting. Da oppsøkte jeg dps. 
Ja kan dessverre bli litt slik enda. Ikke ødelegger men veldig irritert på ting en ikke bør irritere seg over. 

Jeg er også sint. Sint fordi jeg har en diagnose som gjør meg hemma i hodet.

UtakknemligDiva
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også sint. Sint fordi jeg har en diagnose som gjør meg hemma i hodet.

hva slags diagnose er dette? jeg er ikke hemma i hodet. jeg bare er annerledes enn de fleste, og "de fleste" er kjedelig. Det er et slit å fake interesse for dem. Jeg har blitt lurt til å tro at det er jeg som er uinteressert, usympatisk, ufin, uhøffelig og arrogant. Har også blitt lurt til å tro at jeg er dum ford jeg ikke klarte det firkanta skolesymstemet som toppelevene. 
Men det er en grunn til at jeg har blitt forsiktig med å si ideene mine høyt, for de funker som oftest. det funker bare ikke lenger når ALLE starter med det, og det er jo nettopp det som skjer om man skal rope høyt om det. 

Jeg er lurt til å tro at jeg er ufin fordi jeg ikke pynter så på sannheten. jeg er heller ikke flink til å late som jeg er begeistret. og dette er i følge folk ufint. men det er selvfølgelig jeg som er ufin, det er ikke andre som er nærtagne og selvhøytidelige.

Skrevet
8 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Hvilken hjelp fikk du av dps for sinnet?

Anonymkode: ef32b...a8a

Skrevet

Jeg kan være sint men det går mer på når jeg er utslitt pga fysisk sykdom, ikke psyken. 

Skrevet

For 7 år siden ble jeg farlig sint og det uten grunn. Ble kjapt henvist til dps der jeg fikk time raskt. Sinne forsvant litt etter litt under behandling på dps, så nå er jeg "normalt" sint. Så for min del så kom sinne av store psykiske plager.

Skrevet
26 minutter siden, Fionys skrev:

For 7 år siden ble jeg farlig sint og det uten grunn. Ble kjapt henvist til dps der jeg fikk time raskt. Sinne forsvant litt etter litt under behandling på dps, så nå er jeg "normalt" sint. Så for min del så kom sinne av store psykiske plager.

Kan jeg spørre hva slags psykiske plager/diagnose? 

UtakknemligDiva
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hjelp fikk du av dps for sinnet?

Fikk medisin, og den har hjulpet meg mye men etter nå snart et års bruk fikk den motsatt effekt. Nå har jeg det bedre uten den. Jeg byttet ut morgenpilla med trening, jeg går ut og løper og deretter inn og gjør styrke med youtube videoer. 
Ellers var det bare å få prate, og ettersom man blir bedre så forsvinner jo dette sinnet litt. Men det vil si å få lov å være den man er og irettesette folk rundt en mer så fort de åpner kjeften. Ikke være så redd for å lage dårlig stemning.
Jeg har vært mye sint mot mamma feks fordi hun alltid har hatt det med å kommentere ting jeg gjør "feil". Eller, et klassisk eksempel, hvis jeg ikke tålte sukker, men en eneste kveld i mnd satte meg med en liten skål og følte jeg fortjente det så kunne hun si "føler du at du har godt av dette søte da? du vet jo hva som kan skje når du spiser sånt", da ble jeg bare kjempe sint og sa "og du skal være festbrems slik du er 95% av tiden" 

Det er ikke bare å få piller eller gå til dps liksom,

Skrevet
2 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Fikk medisin, og den har hjulpet meg mye men etter nå snart et års bruk fikk den motsatt effekt. Nå har jeg det bedre uten den. Jeg byttet ut morgenpilla med trening, jeg går ut og løper og deretter inn og gjør styrke med youtube videoer. 
Ellers var det bare å få prate, og ettersom man blir bedre så forsvinner jo dette sinnet litt. Men det vil si å få lov å være den man er og irettesette folk rundt en mer så fort de åpner kjeften. Ikke være så redd for å lage dårlig stemning.
Jeg har vært mye sint mot mamma feks fordi hun alltid har hatt det med å kommentere ting jeg gjør "feil". Eller, et klassisk eksempel, hvis jeg ikke tålte sukker, men en eneste kveld i mnd satte meg med en liten skål og følte jeg fortjente det så kunne hun si "føler du at du har godt av dette søte da? du vet jo hva som kan skje når du spiser sånt", da ble jeg bare kjempe sint og sa "og du skal være festbrems slik du er 95% av tiden" 

Det er ikke bare å få piller eller gå til dps liksom,

Så fint at du hat blitt bedre med trening og uten medisiner. Jeg skal følge ditt eksempel.

UtakknemligDiva
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fint at du hat blitt bedre med trening og uten medisiner. Jeg skal følge ditt eksempel.

man kan kjøre seg hardt på trening også da. en må finne forskjellig trening. jeg gjør litt yoga og stretching ene dagen eller 2, for styrke hver dag føler jeg kanskje kan belaste kroppen litt for mye. balansetrening, tøying osv. løping for å få i gang pumpa, du kan velge å presse deg eller spurte kort og gå mens du har pause og så spurte litt igjen. 
og få nye impulser. se på en ny film, hør på ny musikk, se på noe annet på skjermen enn du er vant med. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva slags psykiske plager/diagnose? 

Kompleks ptsd og bipolar lidelse

Skrevet
4 timer siden, 90tallsbarn skrev:

man kan kjøre seg hardt på trening også da. en må finne forskjellig trening. jeg gjør litt yoga og stretching ene dagen eller 2, for styrke hver dag føler jeg kanskje kan belaste kroppen litt for mye. balansetrening, tøying osv. løping for å få i gang pumpa, du kan velge å presse deg eller spurte kort og gå mens du har pause og så spurte litt igjen. 
og få nye impulser. se på en ny film, hør på ny musikk, se på noe annet på skjermen enn du er vant med. 

Fine tips, takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...