Gå til innhold

Få sovepiller av legevakten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, kupton skrev:

Hvorfor ikke hos fastlegen?  Noen få stk kan du nok få på legevakten i helt spesielle tilfeller/større krise.

Han har ikke ledig time nå og jeg har ikke sovet på 3dager. 

Vet du hvilken type man får? 

Anonymkode: 19727...760

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke ledig time nå og jeg har ikke sovet på 3dager. 

Vet du hvilken type man får? 

Du kan vel forklare det til helsesekretæren, så kan det hende du får en liten resept eller en kort konsultasjon. 

Annonse

Det beste er å ringe legekontoret og forklare situasjonen. Hvis du ikke pleier bruke mye sovemedisiner skulle det ikke være store problemer. Men det finnes medisiner som brukes for søvn som ikke er avhengighetsdannende. 

Endret av aa-k-j
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men noen som har fått Det før? Er de vanskelige med å skrive ut? 

Mitt inntrykk er att dette får man ikke på legevakten. Den rette instans for dette er FL.

Anonymkode: ec932...ff5

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få det eller er de vanskelige? 

Det skal primært gis ut ved akutt skade eller krise. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/vanedannende-legemidler-horingsutkast/roller-og-ansvar/legevakt/legevaktslege-bor-ved-akutt-sykdom-eller-skade-dele-ut-eller-ordinere-pa-resept-minste-antall-nodvendige-tabletter-vanedannende-legemidler#null-praktisk

Legevaktslegen vil normalt være ekstra forsiktig med å gi ut vanedannende medikamenter, de vil be deg oppsøke fastlegen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...