Gå til innhold

Leponex ved bipolar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leponex/klozapin virker også ved bipolar lidelse slik denne studien viser.

Den vil nok kun være aktuell om all annen behandling ikke har vært vellykket - akkurat som ved schizofreni. Dette skyldes den spesielle, men sjeldne bivirkningen at en slutter å lage hvite blodlegemer (agranulocytose) som krever månedlige blodprøver. Det vil nok kun være oppdaterte psykiatere med en del "guts" som er villige til å la deg prøve det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459513-leponex-ved-bipolar/#findComment-4026079
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Leponex/klozapin virker også ved bipolar lidelse slik denne studien viser.

Den vil nok kun være aktuell om all annen behandling ikke har vært vellykket - akkurat som ved schizofreni. Dette skyldes den spesielle, men sjeldne bivirkningen at en slutter å lage hvite blodlegemer (agranulocytose) som krever månedlige blodprøver. Det vil nok kun være oppdaterte psykiatere med en del "guts" som er villige til å la deg prøve det.

Jeg fikk forandret diagnosen til schizoaffektiv, men jeg merker at leponex ikke bare stopper psykosen, men pgså at manier og depresjon har stoppet opp!

Derfor tror jeg den også er virksom hos min venninne med bipolar. Er fælt å se at hun ikke får hjelp. De medisiner hun tar nå er bare sånn halveis. Hun kan ikke ta zyprexa som også var veldig effektivt pga stor vektøkning 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459513-leponex-ved-bipolar/#findComment-4026118
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...