Gå til innhold

Asperger dokumentarer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mer ren autisme, langt mer alvorlig enn bare asperger.

Anonymkode: cd481...7f1

Er ingenting som heter asperger lenger. De nye som får diagnosen nå får ikke asperger, men autismespekterforstyrrelse. Asperger og autisme er det samme. 

Anonymkode: b8391...afa

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ingenting som heter asperger lenger. De nye som får diagnosen nå får ikke asperger, men autismespekterforstyrrelse. Asperger og autisme er det samme. 

Jeg forholder meg til den gamle oppdelingen.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir som å si at uansett hva så er depresjon det samme. Alt fra å bare være noe nedstemt til så invalid at en verken snakker eller spiser. Det samme diagnosen ja, men det er en diagnose med et stort spenn fra helt lett til invalidiserende. Derfor burde virkelig ikke Asperger-diagnosen forsvinne inn i autismebegrepet. Fordi det er såpass stor forskjell.

Endret av Glitter
UtakknemligDiva
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke rart jeg har selvhat. Det står i veien for alt som er morro.

Annonse

13 minutter siden, Glitter skrev:

Blir som å si at uansett hva så er depresjon det samme. Alt fra å bare være noe nedstemt til så invalid at en verken snakker eller spiser. Det samme diagnosen ja, men det er en diagnose med et stort spenn fra helt lett til invalidiserende. Derfor burde virkelig ikke Asperger-diagnosen forsvinne inn i autismebegrepet. Fordi det er såpass stor forskjell.

Depresjon der man er så invalid at man verken spiser eller snakker heter det samme som depresjon der man er så lite hemmet at man er i jobb og har et sosialt liv. Det er bare det at i det første tilfellet så heter depresjonen alvorlig, og i det andre tilfellet heter det lett depresjon. 

Akkurat som ved autismespekterforstyrrelse så skal det bli forskjellige grader. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Depresjon der man er så invalid at man verken spiser eller snakker heter det samme som depresjon der man er så lite hemmet at man er i jobb og har et sosialt liv. Det er bare det at i det første tilfellet så heter depresjonen alvorlig, og i det andre tilfellet heter det lett depresjon. 

Akkurat som ved autismespekterforstyrrelse så skal det bli forskjellige grader. 

Ja jeg vet, men det blir feil å vise slike dokumentarer og så si at Asperger er det samme. Det skaper et feil bilde av diagnosen. Fordi det er jo et så stort spenn. Derfor er det dumt at AS-diagnosen faller bort.

UtakknemligDiva
11 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg vet, men det blir feil å vise slike dokumentarer og så si at Asperger er det samme. Det skaper et feil bilde av diagnosen. Fordi det er jo et så stort spenn. Derfor er det dumt at AS-diagnosen faller bort.

Autismespekterforstyrrelser sier seg selv å komme i grader. Dessuten blir autismen min verre når jeg er mer nedfor

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det sier seg ikke selv for "mannen i gata". Det vil føre til ennå mer stigma er min mening.

Det ligger jo i ordet at det er et spekter... Hvis du sier du har autismespekterforstyrrelse så skjønner jo folk atdet finnes i forkjslelige grader.. 

Annonse

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Glitter skrev:

Det sier seg ikke selv for "mannen i gata". Det vil føre til ennå mer stigma er min mening.

Men jeg driter i meningene til «mannen i gata». Jeg er for pen for å ha Asperger så jeg velger å heve meg foran å høre på jantelovtilhengerene «nei du er enten kvinnen i gata eller under».

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dessuten går du rundt å forteller "mannen i gata" at du har asperger?

Nei det gjør jeg ikke. Meningen min står ved likevel.

33 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg driter i meningene til «mannen i gata». Jeg er for pen for å ha Asperger så jeg velger å heve meg foran å høre på jantelovtilhengerene «nei du er enten kvinnen i gata eller under».

Hva har utseende ditt med at du har Asperger å gjøre? Har et fint utseende jeg også, men det har da ingenting med saken å gjøre. For en merkelig ting å si.

36 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Da er du heldig. En pen aspergerjente har det mye lettere på markedet enn en stygg aspergergutt.

UtakknemligDiva
10 minutter siden, Glitter skrev:

Nei det gjør jeg ikke. Meningen min står ved likevel.

Hva har utseende ditt med at du har Asperger å gjøre? Har et fint utseende jeg også, men det har da ingenting med saken å gjøre. For en merkelig ting å si.

Er det ikke aspergersk å si slike merkelige ting da? 😛 

det har å gjøre med at det sløses bort liksom. Eller er det fordommene som får folk til å tro at folk har et typisk autistutseende? 
Saken er at jeg stiger i den sosiale klassen pga utseendet. Jeg ser velstelt ut, oppegående. Men nedturen er jo desto verre da man på en måte må tilbake på det kjedelige trappetrinnet man ble født på.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...