Gå til innhold

Forsyne seg? Er det egentlig noen uskrevne regler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er på besøk og har med eget snop, for å ikke komme der for å få alt liksom.. er det uhøffelig å forsyne seg av det de andre setter frem om de ikke sier noe om at man kan ta?

Anonymkode: c3a1e...1bd

Er det vanlig å ta med seg eget snop??

Anonymkode: 3550b...35d

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er på besøk og har med eget snop, for å ikke komme der for å få alt liksom.. er det uhøffelig å forsyne seg av det de andre setter frem om de ikke sier noe om at man kan ta?

Jeg regner med at du gir det du har med deg til verten slik at h*n kan sette det på bordet sammen med det andre som serveres slik at alle også kan forsyne seg av ditt? I så fall er det helt greit å forsyne seg av alt som står på bordet. Om du ikke har tenkt å dele det du har med de andre (med mindre du har med pga at du er allergisk eller har spesialkost av en annen grunn), så er det litt rart om du også spiser av det andre, men ikke deler...

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg regner med at du gir det du har med deg til verten slik at h*n kan sette det på bordet sammen med det andre som serveres slik at alle også kan forsyne seg av ditt? I så fall er det helt greit å forsyne seg av alt som står på bordet. Om du ikke har tenkt å dele det du har med de andre (med mindre du har med pga at du er allergisk eller har spesialkost av en annen grunn), så er det litt rart om du også spiser av det andre, men ikke deler...

Jeg deler. Men de ville ikke ha. Men er det innafor å ta av det de har satt frem? 

Hvis jeg tar med meg eget snop på besøk så tilbys det selvsagt til alle sammen. Jeg sitter ikke med egen godtepose i fanget og spiser foran de andre, eller smugspiser fra håndvesken når jeg tror de andre ikke ser.

Unntaket måtte være dersom det var noen form for allergi eller matintoleranse. Da er det greit å ha med eget snop som av selvsagte årsaker ikke kan deles eller blandes med vanlig snop.

Så vil si det er uhøflig å forsyne seg av det andre snopet dersom du ikke deler ditt også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...