Gå til innhold

Når kraftig forkjølelse varer mer enn en uke

Anbefalte innlegg

Blir så sjeldent syk, så er helt amatør her kjenner jeg. Men har har veldig tett/rennende nese i over en uke nå. Føles som jeg produserer minst 1 liter tykt mørkegrønt snørr og slim hver dag/natt (slimhoste) Verker i kroppen uten Ibux og Paracet og har litt feber som kommer og går 37,8-38). Jeg har temp på ca36,8 til vanlig.

Mistenker det kan være bihulebetennelse og at den kanskje kan være bakteriell siden det varer så lenge?! Kjenner ikke særlig smerter/trykk i ansiktet dog...som jeg leser man oftest får. Men har ganske mye hodeverk. Høres det ut som bihulebetennelse?

Når går man til legen? Høyere feber? Vare lengre? Jeg går aldri til legen. Tok forøvrig en coronatest da jeg var syk på tredje dagen sist uke. Holdt meg hjemme, stort sett i senga dagene før. Så og su fraværende Coronasmitte her jeg bor. Jeg ble ble bedre i helga før verre søndag kveld. Nå våknet jeg av verk i kroppen  og må ta mer Ibux/Paracet.

Håper noen kan dele erfaringer om denne ‘pinglesykdommen’ eller andre luftveisinfeksjoner det kan være og komme med noen gode råd☺️

Anonymkode: 8f753...389

Fortsetter under...

Jeg sliter vanligvis med bihulebetennelse og har minst en kraftig forkjølelse vinterstid.  Det som hjelper meg best er saltvannspray (ved siden av Paracet)  Saltvannspray holder nesen mer åpen og den gjør det til at presset i bihulene minker. Opplever at jeg blir raskere bedre når jeg er flink til å bruke saltvannspray. Saltvannspray kan en dessuten bruke så lenge en vil.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så sjeldent syk, så er helt amatør her kjenner jeg. Men har har veldig tett/rennende nese i over en uke nå. Føles som jeg produserer minst 1 liter tykt mørkegrønt snørr og slim hver dag/natt (slimhoste) Verker i kroppen uten Ibux og Paracet og har litt feber som kommer og går 37,8-38). Jeg har temp på ca36,8 til vanlig.

Mistenker det kan være bihulebetennelse og at den kanskje kan være bakteriell siden det varer så lenge?! Kjenner ikke særlig smerter/trykk i ansiktet dog...som jeg leser man oftest får. Men har ganske mye hodeverk. Høres det ut som bihulebetennelse?

Når går man til legen? Høyere feber? Vare lengre? Jeg går aldri til legen. Tok forøvrig en coronatest da jeg var syk på tredje dagen sist uke. Holdt meg hjemme, stort sett i senga dagene før. Så og su fraværende Coronasmitte her jeg bor. Jeg ble ble bedre i helga før verre søndag kveld. Nå våknet jeg av verk i kroppen  og må ta mer Ibux/Paracet.

Håper noen kan dele erfaringer om denne ‘pinglesykdommen’ eller andre luftveisinfeksjoner det kan være og komme med noen gode råd☺️

Anonymkode: 8f753...389

Fått svar på Koronatesten?

Ville brukt muligheten for e-konsultasjon. Forklart symptomer og varighet og spurt om legens vurdering. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...