Gå til innhold

Hvor mye tåler dere bipolare av ytre faktorer før dere får en ny episode? før

Anbefalte innlegg

Jeg er bare så sliten, føler meg helt utmattet. Det har sin årsak i senere tids stress og press ifm noe i familien. Mye ansvar på meg og mye jeg har vært nødt til å gjøre. 

Jeg kjenner at jeg får depressive tanker og følelser av dette nå, og er redd for at det vil trigge ny episode med depresjon. Sist jeg var så utmattet var i julen og det resulterte i en mild til moderat depresjon.

Så lurer jeg på om jeg tåler for lite. Er det flere bipolare her som ikke tåler stort før ny episode trigges? Hvor mye/lite skal det til for dere? Jeg er godt medisinert nå siden januar og har vært stabil siden da. Kanskje det heller har med personlighten min å gjøre heller en bipolar. 

Anonymkode: 05e13...3ba

Fortsetter under...

Snakket med mannen min nå, noe jeg skulle ha gjort før jeg skrev inn her. Han er en klok og fornuftig mann som kjenner meg godt. Han mener at jeg er langt fra depressiv/deprimert, og at det jeg opplever kun er naturlig fysisk utmattelse. Stoler på ham, så nå er jeg glad og lettet! 😊

Jeg har vært godt medisinert over flere år, og etter en langvarig periode med svært store ytre påkjenninger, er det en lettelse å kjenne at jeg ikke har ramlet ned i noen forventet depresjon. Det pleier jeg nemlig å gjøre når jeg endelig kan senke skuldrene. 

Opplever imidlertid stor grad av utmattelse/fatigue, som jeg ikke sliter med i stabile perioder forøvrig. Men altså ikke depresjon, angst, selvmordstanker eller blandede symptomer. 

Det virker jo som om medisinene dine gjør deg mer robust. Og det til tross for en tross alt kortvarig godt medisinert periode 😊

adhoc skrev (34 minutter siden):

Det virker jo som om medisinene dine gjør deg mer robust. Og det til tross for en tross alt kortvarig godt medisinert periode 😊

Takk for innspill! 🙂

Ja, håper at sykdommen min (bipolar) har sett sine siste dårlige dager nå. Jeg vil aldri mer oppleve depresjon, mani eller blandet episode igjen! 

Jeg tåler ikke forandring særlig godt. Tilværelsen som arbeidssøker fra å være skoleelev har gjort meg veldig ustabil. Men jeg tror alle mennesker, psyk eller frisk, vil la seg påvirke av sånne forandringer. Forskjellen er bare i hvilken grad en lar seg påvirke og hvilken reaksjon en får.

De lærde sier at bipolare bør etterstrebe en regelmessig livsførsel, men livet har en tendens til å gå sine egne ville veier. 

Synes det er vanskelig jeg

Annonse

Gondor skrev (2 timer siden):

Jeg tåler ikke forandring særlig godt. Tilværelsen som arbeidssøker fra å være skoleelev har gjort meg veldig ustabil. Men jeg tror alle mennesker, psyk eller frisk, vil la seg påvirke av sånne forandringer. Forskjellen er bare i hvilken grad en lar seg påvirke og hvilken reaksjon en får.

De lærde sier at bipolare bør etterstrebe en regelmessig livsførsel, men livet har en tendens til å gå sine egne ville veier. 

Synes det er vanskelig jeg

Jeg prøver å leve så stabilt som mulig, men det er ikke alltid like lett. Som i dag som jeg har vært litt i farta og hatt det bra, så nå når natta kommer, så vil kroppen alt annet enn å sove. Og uten søvn så ligger jeg tynt an. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...