Gå til innhold

Er det noen som skriver dikt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg skriver av og til noen dikt om prosessen jeg er i. Leste gjennom noen av de i dag og kjente på de gamle følelsene.

Er det andre som skriver dikt om psyken? Har dere lyst til å dele?

Jeg knytter neven
og
blir sliten

Anonymkode: 19ad4...3c2

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg skriver av og til noen dikt om prosessen jeg er i. Leste gjennom noen av de i dag og kjente på de gamle følelsene.

Er det andre som skriver dikt om psyken? Har dere lyst til å dele?

Du vil ikke dele noen av dine dikt da? 🙂

Anonymkode: 510c8...eb3

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du vil ikke dele noen av dine dikt da? 🙂

Anonymkode: 510c8...eb3

Ja, det burde jeg jo ha gjort. Her er et jeg skrev etter en samtale med behandleren min i forrige uke:

Å snakke med deg
gjør vondt.
De spørsmålene du stiller
gjør vondt.
De utfordringene du gir meg
er som Galdhøpiggen,
nei Mount Everest,
som menneskeferd til Mars.

Jeg snakker med deg likevel.
Åpner meg om de mest intime hemmeligheter.
Deler ting som jeg aldri før har delt.

For du ser jeg tror på deg.
Jeg tror på deg når du sier at en dag skal ikke alt gjøre så vondt.
Jeg tror på deg når du sier at det kommer bedre dager.

Eller ikke alltid.
Det er ikke alltid jeg tror.
Noen ganger tror jeg så lite at alt jeg kan tenke på er at jeg tror så lite.
Noen ganger tror jeg så lite 
at verden blir mørk og skremmende
og jeg er redd for at jeg 
skal gjøre alt jeg ikke skal gjøre 
for å komme meg vekk.
Vekk fra alt
som gjør vondt.

Men noen ganger tror jeg på deg.
Som i dag
når en stripe av lys skinner gjennom det stengte vinduet.
Noen ganger tror jeg.
Selv om det gjør vondt.

Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Ja, det burde jeg jo ha gjort. Her er et jeg skrev etter en samtale med behandleren min i forrige uke:

Å snakke med deg
gjør vondt.
De spørsmålene du stiller
gjør vondt.
De utfordringene du gir meg
er som Galdhøpiggen,
nei Mount Everest,
som menneskeferd til Mars.

Jeg snakker med deg likevel.
Åpner meg om de mest intime hemmeligheter.
Deler ting som jeg aldri før har delt.

For du ser jeg tror på deg.
Jeg tror på deg når du sier at en dag skal ikke alt gjøre så vondt.
Jeg tror på deg når du sier at det kommer bedre dager.

Eller ikke alltid.
Det er ikke alltid jeg tror.
Noen ganger tror jeg så lite at alt jeg kan tenke på er at jeg tror så lite.
Noen ganger tror jeg så lite 
at verden blir mørk og skremmende
og jeg er redd for at jeg 
skal gjøre alt jeg ikke skal gjøre 
for å komme meg vekk.
Vekk fra alt
som gjør vondt.

Men noen ganger tror jeg på deg.
Som i dag
når en stripe av lys skinner gjennom det stengte vinduet.
Noen ganger tror jeg.
Selv om det gjør vondt.

❤️ 

Skal ikke skryte på meg å skrive slike flotte, dype dikt som du gjør (dette var et sterkt og meget personlig dikt, synes jeg!), men jeg skrev litt dikt da jeg var ungdom, nå begrenser det seg til at jeg skriver et dikt til første side i hytteboka hver gang vi begynner på en ny bok. :) Da et dikt om naturen og helst noe som passer til området hytta ligger i og om hvordan vi trives der, ikke noe stor poesi kanskje, men jeg synes det er koselig. :) 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg står og graver
Du står og graver
Hun står og graver
Han står og graver
Vi står og graver
De står og graver

Dette er ikke et vakkert dikt
Men det ble veldig dypt

Anonymkode: 19ad4...3c2

Du glemte hen står og graver. Noen kan bli dypt fornærmet om du bare omtaler hunkjønn og hankjønn.

Anonymkode: b3ef6...b90

Lillemus skrev (15 timer siden):

❤️

Skal ikke skryte på meg å skrive slike flotte, dype dikt som du gjør (dette var et sterkt og meget personlig dikt, synes jeg!), men jeg skrev litt dikt da jeg var ungdom, nå begrenser det seg til at jeg skriver et dikt til første side i hytteboka hver gang vi begynner på en ny bok. :) Da et dikt om naturen og helst noe som passer til området hytta ligger i og om hvordan vi trives der, ikke noe stor poesi kanskje, men jeg synes det er koselig. :) 

Takk for positiv tilbakemelding 😊 Kjekt med dikt i hyttebok en også. Det har ikke jeg prøver meg på.

Kanskje du skulle prøve deg på et dikt om prosessen du er i?

Glitter skrev (11 timer siden):

Ja jeg skriver mye dikt, men tror ikke jeg er så tøff som deg som tørr å publisere de her. Men det er mye hjelp i det. Har vel 80 stk tror jeg. Noen bedre enn andre selvsagt.

Det går jo fint å publisere her for en er jo helt anonym. Bortsett fra hvis en av behandlerne mine er her, for hun har lest diktet.

Med 80 stk dikt er du kommet lengre enn meg, jeg har bare rundt 20.

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Har flere bøker med dikt som jeg har skrevet siden ungdommen, men har ikke skrevet på flere år nå. Ble flau sist jeg leste i dem og tenkte at sånt er ikke noe å vise frem til folk, masse tull. 

Jeg blir også flau når jeg leser dikt og dagbøker fra ungdommen av, men så tenker jeg at sånn var jeg da, det ville jo vært trist om jeg ikke hadde utviklet meg siden 😉

Fru2020 skrev (59 minutter siden):

Takk for positiv tilbakemelding 😊 Kjekt med dikt i hyttebok en også. Det har ikke jeg prøver meg på.

Kanskje du skulle prøve deg på et dikt om prosessen du er i?

Det går jo fint å publisere her for en er jo helt anonym. Bortsett fra hvis en av behandlerne mine er her, for hun har lest diktet.

Med 80 stk dikt er du kommet lengre enn meg, jeg har bare rundt 20.

Jeg blir også flau når jeg leser dikt og dagbøker fra ungdommen av, men så tenker jeg at sånn var jeg da, det ville jo vært trist om jeg ikke hadde utviklet meg siden 😉

Ja man er jo anonym, men jeg vil ikke legge det ut anonymt på nett hvor det da vil stå som ukjent forfatter. De handler om meg og mitt aller innerste og noen om barna. Så jeg føler det ikke er noe som skal legges ut anonymt. Hvis du skjønner. Har lagt ut et par på Instagram da. Men ikke de som er aller mest personlig. 

Glitter skrev (1 time siden):

Ja man er jo anonym, men jeg vil ikke legge det ut anonymt på nett hvor det da vil stå som ukjent forfatter. De handler om meg og mitt aller innerste og noen om barna. Så jeg føler det ikke er noe som skal legges ut anonymt. Hvis du skjønner. Har lagt ut et par på Instagram da. Men ikke de som er aller mest personlig. 

Det med ukjent forfatter har jeg ikke tenkt på. Er enig i at det er litt dumt. Du er tøff som har lagt ut på Instagram.

Annonse

emilie321 skrev (12 timer siden):

Ja, jeg skriver av og til dikt. Skal snart på skrivekurs med en forfatter og det gleder jeg meg til. Hvis det blir noe av pga koronaen da

Så spennende med skrivekurs. Det kunne jeg også tenkt meg, men det er ingen i nærheten. Håper det blir gjennomført.

Tør du dele et dikt her?

Fru2020 skrev (3 timer siden):

Så spennende med skrivekurs. Det kunne jeg også tenkt meg, men det er ingen i nærheten. Håper det blir gjennomført.

Tør du dele et dikt her?

Ja, det blir spennende. Det har blitt utsatt en gang allerede , så jeg håper det blir noe av.

Nei, er ikke flink nok til det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...