Gå til innhold

Kan alvorlig autisme skape ødelagte hjernedeler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg hadde i utgangspunktet asperger som jeg ble født ed, men de siste årene har jeg blitt verre, MYE verre. Jeg har rett og slett blitt alvorlig autist. Kan autisme ødelegge hjernen? 

Anonymkode: a18a4...4ea

Nope.

Anonymkode: 912fe...10a

UtakknemligDiva

Autisme er allerede «ødelagte» deler. Men nei, det er nok kanskje heller pandemien som har forverret. Sosial trening er vel ikke akkurat det vi får for tiden. Jeg merker isåfall at jeg har møtt for lite folk det siste året nå som jeg er i byen. 

Kupton, er sosialisering ekstra viktig for trening for autister eller skader det mer? Ikke tenk på de som vil være alene, tenk på de som vil være mer sosiale. Jeg har jo mild asperger

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Autisme er allerede «ødelagte» deler. Men nei, det er nok kanskje heller pandemien som har forverret. Sosial trening er vel ikke akkurat det vi får for tiden. Jeg merker isåfall at jeg har møtt for lite folk det siste året nå som jeg er i byen. 

Kupton, er sosialisering ekstra viktig for trening for autister eller skader det mer? Ikke tenk på de som vil være alene, tenk på de som vil være mer sosiale. Jeg har jo mild asperger

Ja jeg tenker også at isolasjon (hos de som ufrivillig er alene) kan skade hjernen. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg tenker også at isolasjon (hos de som ufrivillig er alene) kan skade hjernen. 

Skade? Skade er noe som skjer ved en ulykke. Det er ikke skade. Det er bare forverring av symptomer siden vi ikke får holdt jernet varmt. Akkurat som at du blir dvask fordi du slutter å trene 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde i utgangspunktet asperger som jeg ble født ed, men de siste årene har jeg blitt verre, MYE verre. Jeg har rett og slett blitt alvorlig autist. Kan autisme ødelegge hjernen? 

Ja. 

Anonymkode: 4cfd9...95e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...