Gå til innhold

Sliter jeg med identitet? -kupton

Anbefalte innlegg

Kvinne 32 her. Er under utredning på DPS for personlighetsforstyrrelse. Psykiater mente jeg var så selvusikker og under spørsmålsstillingen lurte han på om jeg 'snudde kappen etter vinden'. Jeg vet hva det betyr og det er om jeg har egne meninger eller stadig er enig med siste taler. Så lurte han på om jeg var forlegen i offentligheten og blant andre msk, og om jeg skiftet butikker og frisør ofte og om jeg ofte byttet fastlege, hvor mange nære venner jeg hadde også. Og jeg lurer på hva han vil frem til. Hvilken personlighetsforstyrrelse tenker han på da?

Jeg er usikker i meg selv ja og har alltid vært det. Jeg har hatt tendenser til å ikke klare å stå for egne meninger, men det har bedret seg med årene. Jeg skifter ikke ofte butikker, men det hender at jeg bytter mellom flere når jeg handler for å ikke bli gjenkjent. Fastlege har jeg byttet 8 ganger på 10 år, men det har sine grunner. Jeg har kun en venninne jeg har kontakt med i dag, men hadde flere tidligere. Har trukket meg vekk fordi jeg var redd for at de til slutt skulle avvise meg. Har hatt flere kjærester, men jeg slår alltid opp etter kort tid fordi jeg blir overbevist om at de ikke vil komme til å fortsette å like meg. Jeg er ikke en person noen kan like siden jeg er så platt, og da er det bedre at jeg trekker meg unna enn at de skal avvise meg. Jeg har problemer med å uttrykke følelser og å bruke mange ord. Følelseslivet er nøytralt hele tiden. Jeg har problemer med å vise glede og tristhet fordi jeg er redd for å skjemme meg ut hvis jeg viser de store følelsene. Her inne har jeg byttet nick allerede fire ganger siste året fordi jeg er redd for å bli fulgt med på av noen. Har vært her i ca 1 og et halvt år. 

Er det paranoid personlighetsforstyrrelse han tenker på tror du? Autisme? Jeg kunne ønske at jeg visste hvem jeg var, i det minste hva som feiler meg som kan gi en forklaring på hvorfor jeg ikke vet det så godt. 

Anonymkode: 7863d...231

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459715-sliter-jeg-med-identitet-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

merida skrev (5 minutter siden):

Unnvikende og kanskje også avhengig pf?

Hva av det jeg skrev fikk deg til å tenke på disse? Jeg har ikke lest noe om dem men kan google det og se om jeg kjenner jeg igjen. 

merida skrev (27 minutter siden):

Jeg blir ikke hørt på føler jeg, selv om jeg er både grundig utredet for dette og har 30-40 års erfaring. Så jeg håper @kuptonsvarer deg. Lykke til. 

Kupton vil ikke svare fordi han vil ikke legge stein til byrden ved å bekrefte at jeg er paranoid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...