Gå til innhold

Kunne du datet en med Asperger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det kunne jeg absolutt. De mennene jeg har blitt kjent med som har Asperger er oppegående og interessante folk, om man ser forbi særhetene. Noen av dem kunne jeg ha taklet å leve med, andre ikke, akkurat som hos alle andre uten Asperger.

Anonymkode: 7cb6a...90d

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det kunne jeg absolutt. De mennene jeg har blitt kjent med som har Asperger er oppegående og interessante folk, om man ser forbi særhetene. Noen av dem kunne jeg ha taklet å leve med, andre ikke, akkurat som hos alle andre uten Asperger.

Særhetene? Du mener de manglende sosiale ferdighetene? 

Anonymkode: 2d88d...227

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Særhetene? Du mener de manglende sosiale ferdighetene? 

Anonymkode: 2d88d...227

Nei, jeg mener særhetene generelt. Det som utgjør personligheten og særpreget på godt og vondt. 

Annonse

Folk med asperger er utrolig forskjellige. Jeg er kvinne og har høytfungerende asperger og veldig høy intelligens, og det er ingen som skjønner det før jeg forteller dem det , de stempler meg bare som introvert og sjenert, for "du er jo så oppegående og smart! . Noen har til og med trodd at jeg bare tuller når jeg sier jeg har autisme, fordi for dem så er autister noens som sitter i ett hjørne i sin egen verden og vugger og bare babler 😛 Så jeg hadde ikke hatt noe imot å blitt sammen med en mann med asperger.

Anonymkode: 180ef...0e0

Herregud her var det mye synsing og konklusjoner på egne erfaringer. Folk med aspergers er like forskjellige som deg og naboen din. Alt kommer an på hvordan dette påvirker vedkommende i hverdagen. Svært mange som utfyller kriteriene for aspergers vokser symptomene av seg. 

Anonymkode: a3352...ee8

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Herregud her var det mye synsing og konklusjoner på egne erfaringer. Folk med aspergers er like forskjellige som deg og naboen din. Alt kommer an på hvordan dette påvirker vedkommende i hverdagen. Svært mange som utfyller kriteriene for aspergers vokser symptomene av seg. 

Anonymkode: a3352...ee8

Og de kan forsterkes også. Jeg var mindre slik da jeg hadde full jobb blandt mye folk hele tiden

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...