Gå til innhold

Antall selvmord i Japan har økt under pandemien

Anbefalte innlegg

Her i Norge ble det meldt om en  nedgang de tre første månedene (mar-mai 2020). Har ikke funnet noen tall etter det.

I Japan så man også en nedgang til å begynne med, før det snudde. Økningen har vært på hele 49% for barn og unge.

https://www.nature.com/articles/s41562-020-01042-z

monthly suicide rates increased by 16% during the second wave (July to October 2020), with a larger increase among females (37%) and children and adolescents (49%).

Anonymkode: 1e566...6fe

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det kommer til å øke her også. Kjenner selv at jo lengre nedstengningen varer jo vanskeligere er det for meg å overleve.

Anonymkode: 12b5e...615

Ja, det er viktigere å redde 90-åringer på sykehjem.

Anonymkode: 1e566...6fe

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja er det rart når folk som ikke er vant til å være alene blir isolerte? Selv er jeg vant til å ikke ha noe sosiale relasjoner så føler meg ikke mer ensom nå enn før. 

Anonymkode: cb3f2...70e

Jeg hadde ingen sosiale relasjoner før corona ( er uføretrygdet og vant til å leve i isolasjon) men oppfølgingen i helsevesenet er blitt ekstrem mye dårligere, og i tillegg stengte ett f fritidstilbud som var veldig viktig for meg å få gått til ett par ganger i uken. Jeg kjenner meg ikke ensom, mentor meg som ikke har jobb eller skole å forholde meg til og en helse hvor jeg aldri vet hvordan neste dag ser ut så er det blitt tyngre.

Anonymkode: 12b5e...615

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...