AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 For noen dager siden så var stempling på dataen noe galt med, på min bruker. Jeg varslet om dette til sjefen og sjefen sa at han skulle fikse det. Jeg blir redd for at han glemmer å fikse det, og at lønnen blir for liten. Men håper han husker. Jeg er helt avhengig av den summen som jeg får for å betale regningene mine. Dersom jeg skulle være uheldig å få for lite, har jeg da krav på å få de utbetalt innen kort tid slik at jeg klarer regningene? Eller må jeg vente til neste lønn? Anonymkode: 63b5e...218 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dersom jeg skulle være uheldig å få for lite, har jeg da krav på å få de utbetalt innen kort tid slik at jeg klarer regningene? Eller må jeg vente til neste lønn? Tror ikke det er så lett å påstå at man har krav på noe som helst, det finnes så mange forskjellige systemer. Men det de fleste fast ansatte har en mulighet for, er å ta ut forskudd. På den måten får du jo egentlig utbetalt det som mangler likevel. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For noen dager siden så var stempling på dataen noe galt med, på min bruker. Jeg varslet om dette til sjefen og sjefen sa at han skulle fikse det. Hvis du vet hvilken dato det settes strek for neste lønnskjøring, kan du minne sjefen på de timene han lovte å legge til, litt i forveien. Det er jo ikke sikkert han anstrenger seg så veldig, hvis det bare var akkurat din bruker det ikke kunne registreres timer på - det høres jo litt merkelig ut. (Men det kan ha vært flere som du ikke vet om). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/#findComment-4028477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 laban skrev (5 minutter siden): Tror ikke det er så lett å påstå at man har krav på noe som helst, det finnes så mange forskjellige systemer. Men det de fleste fast ansatte har en mulighet for, er å ta ut forskudd. På den måten får du jo egentlig utbetalt det som mangler likevel. Hvis du vet hvilken dato det settes strek for neste lønnskjøring, kan du minne sjefen på de timene han lovte å legge til, litt i forveien. Det er jo ikke sikkert han anstrenger seg så veldig, hvis det bare var akkurat din bruker det ikke kunne registreres timer på - det høres jo litt merkelig ut. (Men det kan ha vært flere som du ikke vet om). Ja det var merkelig. Men har ikke hørt noe om at det samme skjedde med andre sine brukere. Er det lett å gå inn på dataen å fikse opp i det med en gang for sjefen? Sjefen sa at han skulle fikse det men man vet jo ikke om de gidder å anstrenge seg for å gjøre det. For meg betyr det mye. Men for sjefen gjerne ingenting. Anonymkode: 63b5e...218 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/#findComment-4028479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 laban skrev (8 minutter siden): Tror ikke det er så lett å påstå at man har krav på noe som helst, det finnes så mange forskjellige systemer. Men det de fleste fast ansatte har en mulighet for, er å ta ut forskudd. På den måten får du jo egentlig utbetalt det som mangler likevel. Hvis du vet hvilken dato det settes strek for neste lønnskjøring, kan du minne sjefen på de timene han lovte å legge til, litt i forveien. Det er jo ikke sikkert han anstrenger seg så veldig, hvis det bare var akkurat din bruker det ikke kunne registreres timer på - det høres jo litt merkelig ut. (Men det kan ha vært flere som du ikke vet om). Jeg får minne sjefen på om det en gang til før neste lønnskjøring. Anonymkode: 63b5e...218 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/#findComment-4028480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det lett å gå inn på dataen å fikse opp i det med en gang for sjefen? Sjefen sa at han skulle fikse det men man vet jo ikke om de gidder å anstrenge seg for å gjøre det. For meg betyr det mye. Men for sjefen gjerne ingenting. Det er ingen her på DOL som vet hvor lett det er for sjefen din å justere timer for de ansatte. Hvis det er mange som er timelønnede og / eller sjefen må utføre en godkjenningsfunksjon før timene går videre til lønn, kan det godt hende det er enkelt. Men du bør nok minne ham på det i så fall. Hva skjer hvis dere registrerer noe feil ellers - feil dag eller feil timeantall? Eller er det bare en slags tidsstempling dere gjør selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/#findComment-4028482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 laban skrev (7 minutter siden): Det er ingen her på DOL som vet hvor lett det er for sjefen din å justere timer for de ansatte. Hvis det er mange som er timelønnede og / eller sjefen må utføre en godkjenningsfunksjon før timene går videre til lønn, kan det godt hende det er enkelt. Men du bør nok minne ham på det i så fall. Hva skjer hvis dere registrerer noe feil ellers - feil dag eller feil timeantall? Eller er det bare en slags tidsstempling dere gjør selv? Vi stempler oss inn ved hver vakt på data. Da får vi også betaling for overtid også. Så det er en slags tidsstempling. Vet ikke hvorfor stempling sviktet på min bruker. Jeg husker at det var noe feil når jeg stemplet meg inn med at jeg ikke klarte å stemple meg inn med det første. Men plutselig sto det at jeg var stemplet inn. Men da jeg skulle gå sto det at jeg ikke hadde hatt vakt og at det ikke var foretatt noe innstempling den dagen. Forvirrende. Men jeg håper på at det går bra. Jeg får minne sjefen på det, og håpe det løser seg. Dette er minuset med innstempel på data. Anonymkode: 63b5e...218 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/459770-dersom-man-f%C3%A5r-utbetalt-for-lite-l%C3%B8nn/#findComment-4028484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.