Gå til innhold

Orker snart ikke mer.

Anbefalte innlegg

Jeg har utfordringer med psyken - bipolar 1 og kptsd. 

I tillegg sliter jeg veldig med en ting til, og snart tar det knekken på meg. Jeg har en forelder med bpl, eupf og et alkoholproblem. Denne forelderen har vært grei i blant, og i blant gjort meg veldig vondt. Etter anbefalinger fra behandlere, kuttet jeg kontakten med vedkommende for noen år siden. Som om om det skulle fungere... Jeg burde visst bedre. Det personen virkelig ikke takler er avvisning, og alt ble verre. Selv om jeg sjelden blir kontaktet, hender det regelmessig. Jeg har blokkert alt som blokkeres kan, men det er alltid en vei gjennom, der jeg får påminnelser om hvor dårlig samvittighet jeg burde ha for å ødelegge vedkommendes liv. Jeg blir så ekstremt redd og får så fryktelig vondt ved kontakt. I mellom kontakt er det også vanskelig å holde ut. Jeg er alltid redd og føler meg alltid veldig ulykkelig, og holder bare ut livet i vente på å slippe fri. Blir jeg kontaktet, blir følelsene forsterket. Som en påminnelse om at jeg aldri vil få fred og aldri vil bli fri. Det som har holdt meg gående, er at jeg ikke vil såre andre med at jeg dør. Snart holder ikke dette til motivasjon heller. Hvordan skal jeg takle dette. 

Anonymkode: 9c802...b08

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459785-orker-snart-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et annet tips er å få med deg noen og oppsøke forelderen din hvor du gir klar beskjed om at du ikke, under noen omstendighet, vil bli kontaktet igjen og hvis hun/han finner på å gjøre det vil det bli satt inn sterkere lut. Advare. 

Anonymkode: 918aa...f37

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459785-orker-snart-ikke-mer/#findComment-4028610
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har utfordringer med psyken - bipolar 1 og kptsd. 

I tillegg sliter jeg veldig med en ting til, og snart tar det knekken på meg. Jeg har en forelder med bpl, eupf og et alkoholproblem. Denne forelderen har vært grei i blant, og i blant gjort meg veldig vondt. Etter anbefalinger fra behandlere, kuttet jeg kontakten med vedkommende for noen år siden. Som om om det skulle fungere... Jeg burde visst bedre. Det personen virkelig ikke takler er avvisning, og alt ble verre. Selv om jeg sjelden blir kontaktet, hender det regelmessig. Jeg har blokkert alt som blokkeres kan, men det er alltid en vei gjennom, der jeg får påminnelser om hvor dårlig samvittighet jeg burde ha for å ødelegge vedkommendes liv. Jeg blir så ekstremt redd og får så fryktelig vondt ved kontakt. I mellom kontakt er det også vanskelig å holde ut. Jeg er alltid redd og føler meg alltid veldig ulykkelig, og holder bare ut livet i vente på å slippe fri. Blir jeg kontaktet, blir følelsene forsterket. Som en påminnelse om at jeg aldri vil få fred og aldri vil bli fri. Det som har holdt meg gående, er at jeg ikke vil såre andre med at jeg dør. Snart holder ikke dette til motivasjon heller. Hvordan skal jeg takle dette. 

Anonymkode: 9c802...b08

Går du i terapi? For meg høres det ut som om du trenger å jobbe med dette temaet i terapi.  Du er ikke fanget av din fortid, du kan etablere indre forsvar slik at relasjonen til din forelder ikke lenger tar så stor plass i ditt liv. 

Ser at andre foreslår å kontakte politiet. Såfremt ikke din forelder truer med å skade deg, så kan ikke jeg se at dette er noe politiet kan gjøre noe med. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459785-orker-snart-ikke-mer/#findComment-4028804
Del på andre sider

merida skrev (11 timer siden):

Har du vurdert besøks(kontakt)forbud hos politiet? De kan hjelpe deg med det, da har hun ikke lov til å kontakte deg.

Men skal det ikke svært strenge krav til for at slike tiltak skal kunne settes i verk? Jeg tenker at i en slik situasjon som TS beskriver, kan kanskje et besøksforbud som ev. settes av en myndighet, om det i det hele tatt er uridisk oppfylt, føre til enda sterkere reaksjoner fra forelderen når vedtaket om slikt forbud går ut. Vanligvis er slike forbud tidsbegrenset etter hva jeg har forstått, selv i svært alvorlige tilfeller der det har vært snakk om trusler om vold og drap eller tidligere tilfeller/forsøk på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459785-orker-snart-ikke-mer/#findComment-4028809
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...