Gå til innhold

Trening uke 9


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Middels uke for min del. Eneste økta som var litt hard, var syklingen på onsdag. Ellers stort sett rolig:

Mandag: Tur i skogen 1 time + 15 min styrke etterpå

Tirsdag: Kveldstur, 10.000 skritt , ca 7 km

Onsdag: Syklet 15 km på trimsykkelen, 45 minutter

Torsdag: 2 småturer på til sammen 4,5 km

Lørdag: slalåm i 1,5 time (det var så fryktelig dårlig vær 😞 )

Søndag: Liten tur på langrenn, kanskje halvannen time i rolig tempo

Hvordan går det med dere andre? Selv om jeg er mye mer aktiv nå enn i høst, og kjenner at kroppen funker bedre, så blir jeg ikke lettere 😮 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig uke. Kun en intervalløkt på tredemølle. Det ble så travelt i helgen at jeg ikke orket å ta en økt nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Middels uke for min del. Eneste økta som var litt hard, var syklingen på onsdag. Ellers stort sett rolig:

Mandag: Tur i skogen 1 time + 15 min styrke etterpå

Tirsdag: Kveldstur, 10.000 skritt , ca 7 km

Onsdag: Syklet 15 km på trimsykkelen, 45 minutter

Torsdag: 2 småturer på til sammen 4,5 km

Lørdag: slalåm i 1,5 time (det var så fryktelig dårlig vær 😞 )

Søndag: Liten tur på langrenn, kanskje halvannen time i rolig tempo

Hvordan går det med dere andre? Selv om jeg er mye mer aktiv nå enn i høst, og kjenner at kroppen funker bedre, så blir jeg ikke lettere 😮 

 

Lite ordentlig trening for tiden, men mye "småtrening": Trener m SATS Online hjemme minst annenhver dag, men det blir jo ikke på langt nær så effektivt som trening på senteret, som er stengt.  Gikk en spasertur lørdag, det regner jeg ikke som trening. Søndag ble det ca. to mil på ski i sola, det er ganske bra trening - og dessuten et skikkelig kinderegg av lys, luft, sol og natur :) 

 

Men mye treninger er det ikke for tiden. Når det blir litt varmere skal jeg komme meg ut på sykkel, det blir bedre. Enn så lenge er det nattefrost og is på veien i mellom, og fortsatt både snø og is på skogsveiene.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

OBS! Her kommer ufiltrert selvskryt:

I kveld fant jeg frem Hoka-skoene mine og JOGGET! Tror det er 2,5 år siden sist! Og jeg klarte å jogge! Ikke fort, ikke himla langt, men jeg var ute i 35 min og jogget vet 70-80% av tida 😊😊😊 Samsung Health påstår at jeg løp/gikk ca 5 km, men det tror jeg er for langt. Ca 5000 skritt er nok riktig. Men jeg er så stolt! Håper at knær og andre knokler tålte det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke for tiden, men holder på å få kroppen i gang i hvert fall. I forrige uke ble jeg utslitt av å gå 1,4 km. I dag klarte jeg 4,5. Har gått litt lenger for hver dag. Ble litt for mye i dag da, så i morgen gjentar jeg dagens tur framfor å øke den. Håper jeg klarer å fortsette denne gangen slik at jeg om et par uker kan begynne å jogge forsiktig igjen. Har prøvd å komme meg i gang flere ganger i flere måneder, men nå kjenner jeg at jeg er mer sta. Håper bare det varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg trener ikke for tiden, men holder på å få kroppen i gang i hvert fall. I forrige uke ble jeg utslitt av å gå 1,4 km. I dag klarte jeg 4,5. Har gått litt lenger for hver dag. Ble litt for mye i dag da, så i morgen gjentar jeg dagens tur framfor å øke den. Håper jeg klarer å fortsette denne gangen slik at jeg om et par uker kan begynne å jogge forsiktig igjen. Har prøvd å komme meg i gang flere ganger i flere måneder, men nå kjenner jeg at jeg er mer sta. Håper bare det varer. 

Det er jo enorm fremgang på én uke! Lurt å ta det forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (14 minutter siden):

OBS! Her kommer ufiltrert selvskryt:

I kveld fant jeg frem Hoka-skoene mine og JOGGET! Tror det er 2,5 år siden sist! Og jeg klarte å jogge! Ikke fort, ikke himla langt, men jeg var ute i 35 min og jogget vet 70-80% av tida 😊😊😊 Samsung Health påstår at jeg løp/gikk ca 5 km, men det tror jeg er for langt. Ca 5000 skritt er nok riktig. Men jeg er så stolt! Håper at knær og andre knokler tålte det 😁

😯 Har det gått 2,5,år?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (9 minutter siden):

😯 Har det gått 2,5,år?!

Jeg tror det 😳 Det var i 2018 jeg gikk så lange turer,  og hadde den laaange fotturen på 11 mil i august. Og så mener jeg det var samme år jeg løp det løpet. Så startet syklingen, og i oktober kom ryggsmertene. Så jeg turde ikke verken sykle eller løpe resten av 2018, og heller ikke 2019. Tror ikke jeg løp i fjor.

Har jo t-skjorta fra det løpet! Skal sjekke årstallet 😊

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (43 minutter siden):

Det er jo enorm fremgang på én uke! Lurt å ta det forsiktig!

Ja, det er vel sant det i grunn. Er bare så uvant for meg å være så dårlig i formen. Har jo trent flere ganger i uken i flere år inntil for 7-8 måneder siden. Og de siste to måneder har jeg nesten sluttet helt å gå annet enn til butikken. Så sånn sett er det jo bra framgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

@Grendel, jeg fant t-skjorta. Det var i august 2018 jeg løp det siste løpet. Det første løpet var i 2017. Himla fort årene går 😳😮😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

@Grendel, jeg fant t-skjorta. Det var i august 2018 jeg løp det siste løpet. Det første løpet var i 2017. Himla fort årene går 😳😮😁

Jeg fulgte deg live på Endomondo husker jeg. Du løp ganske fort også. Nå oppdaget jeg at Endomondo er nedlagt😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (6 minutter siden):

Jeg fulgte deg live på Endomondo husker jeg. Du løp ganske fort også. Nå oppdaget jeg at Endomondo er nedlagt😕

Ja, det var veldig gøy 😊😊😊

Endomondo er nedlagt ja ☹ Jeg har ikke funnet noen erstatning. Bruker du en trenings-app du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 minutter siden):

Ja, det var veldig gøy 😊😊😊

Endomondo er nedlagt ja ☹ Jeg har ikke funnet noen erstatning. Bruker du en trenings-app du kan anbefale?

Jeg bruker bare appen til pulsklokken for tiden. Polar Flow. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Grendel skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker bare appen til pulsklokken for tiden. Polar Flow. 

Å ja. Jeg har ikke pulsklokke. Tenkte å klare meg uten, og heller bruke app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Ja, det var veldig gøy 😊😊😊

Endomondo er nedlagt ja ☹ Jeg har ikke funnet noen erstatning. Bruker du en trenings-app du kan anbefale?

Forsøk Strava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...