Gå til innhold

Tror du at du får igjen på skatten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Shira! skrev (4 timer siden):

Håper ikke det ikke ble for stor differanse på minussiden til slutt hos dere.

Vi ble litt satt ut først, men så forsto vi årsaken - og det er en engangshendelse. Så da gjør det ikke noe. Vi ønsker ikke å ha femsifret baksmell som standard, men det vil vi heller ikke få.

Thebutterfly
emilie321 skrev (2 timer siden):

Min skattemelding kom i går og det ser ut som at jeg får igjen nesten 1000 kr, men jeg må føye til noe, så da vet jeg ikke hvordan det går. 

Venter spent på skattemeldingen. Er like spennende hvert år. Bedre å gå i pluss selv om det er bare 1000 kr enn å gå i minus ihvertfall  :)

laban skrev (5 timer siden):

Vi ble litt satt ut først, men så forsto vi årsaken - og det er en engangshendelse. Så da gjør det ikke noe. Vi ønsker ikke å ha femsifret baksmell som standard, men det vil vi heller ikke få.

Nei, den standarden er grei å unngå ja. 

Vi må se litt nøyere på våre, men sånn med første øyekast ser det rett ut, men som det nå står i ørten artikler i media, lurt med en gjennomgang. 

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 18.55):

Jeg fikk igjen 5515,- Det er helt ok. I den leia jeg forventet.

Anonymkode: 0fdc2...274

Det er bra. Jeg fikk igjen cirka 10 000. Fin måte å spare på. 

Endret av Thebutterfly

Annonse

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det slik at når man er gift så får man skatteoppgjøret samtidig?  
Og mannen har mye å trekke av så det tar evigheter før vi får noen penger ev må betale

Er ikke det ganske logisk? Inntekter/kostnader  og formue/gjeld blir jo fordelt mellom ektefeller på presumptivt gunstigste måte.

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Er ikke det ganske logisk? Inntekter/kostnader  og formue/gjeld blir jo fordelt mellom ektefeller på presumptivt gunstigste måte.

Og det betyr her at han får alle fradragene fordi han har mye større inntekt enn meg.  Og jeg har i utgangspunktet ikke noe gjeld og leiligheten er på særeie.

Dorthe skrev (8 timer siden):

Og det betyr her at han får alle fradragene fordi han har mye større inntekt enn meg.  Og jeg har i utgangspunktet ikke noe gjeld og leiligheten er på særeie.

Ja, hvis man ikke har nokså felles økonomi og deler kan det jo slå litt uheldig ut mellom partene. Men de fleste par mener vel det er fordelaktig at de samlet betaler minst mulig skatt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...