Gå til innhold

Endelig en gladnyhet:-)


frosken

Anbefalte innlegg

 

Treningssenteret mitt har plutselig bestemt seg for å åpne for egentrening for folk som har legeattest på at de trenger det. Jeg ble utrolig glad for dette - men lurer samtidig på hvorfor de ikke kunne gjøre dette allerede for noen måneder siden...  Inntil nå har det kun vært mulig å trene med PT innendørs, og jeg har så avgjort ikke råd til å betale 6-700 kroner flere ganger i uken. 

Er nysgjerrig på hva som har fått dem til å endre mening.  men først og fremst ser jeg frem til at det nå både blir vår og åpent treningssenter. Nå mangler bare åpent kontor i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har de satt en definisjon på hva en medisinsk grunn er? Eller er det opp til legen og attestere at dennes pasient har en medisinsk grunn? I så fall, kan jeg se for meg at det er mange som for seg kan finne en god grunn for akkurat seg for å kunne trene, enten det er ryggplager, smerter i bein, leddsmerter, overvekt e.l. Jeg mener ikke å plante skår i gleden, men spør egentlig mest om det er satt noen begrensning på hva som regnes som medisinsk årsak :) Jeg bruker mange ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Men har de satt en definisjon på hva en medisinsk grunn er? Eller er det opp til legen og attestere at dennes pasient har en medisinsk grunn? I så fall, kan jeg se for meg at det er mange som for seg kan finne en god grunn for akkurat seg for å kunne trene, enten det er ryggplager, smerter i bein, leddsmerter, overvekt e.l. Jeg mener ikke å plante skår i gleden, men spør egentlig mest om det er satt noen begrensning på hva som regnes som medisinsk årsak :) Jeg bruker mange ord...

Så lenge du har legeattest, så får du trene (innenfor en haug med regler om timebestilling, oppmøte, avstand osv.). Jeg ser ingen grunn til at dette bør begrenses, satser på at leger ser det som sitt ansvar å ikke skrive ut feilaktige attester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (17 minutter siden):

Så lenge du har legeattest, så får du trene (innenfor en haug med regler om timebestilling, oppmøte, avstand osv.). Jeg ser ingen grunn til at dette bør begrenses, satser på at leger ser det som sitt ansvar å ikke skrive ut feilaktige attester. 

Vet du om kiropraktorer skriver legeattest eller må jeg til fastlegen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Så lenge du har legeattest, så får du trene (innenfor en haug med regler om timebestilling, oppmøte, avstand osv.). Jeg ser ingen grunn til at dette bør begrenses, satser på at leger ser det som sitt ansvar å ikke skrive ut feilaktige attester. 

Gjett om det kommer mange gamle  bolere som har tung abstinens etter å løfte nå da😆 Og en hel haug andre! Og jeg er bare misunnelig for at jeg er meget avvent alt som heter trening... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Vet du om kiropraktorer skriver legeattest eller må jeg til fastlegen ?

Ja, kiropraktorer kan skrive attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (26 minutter siden):

Gjett om det kommer mange gamle  bolere som har tung abstinens etter å løfte nå da😆 Og en hel haug andre! Og jeg er bare misunnelig for at jeg er meget avvent alt som heter trening... 

Er ikke noe særlig av dem på SiO😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... lurer nå veldig på om jeg gledet meg for tidlig. Rekker jeg å komme inn på treningssenteret før det igjen blir stengt ned?!? Jaja, jeg rakk i det minste å glede meg noen dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å fremstå som ganske selvsentrert og perspektivløs, så er jeg fortsatt veldig takknemlig for at det ser ut som om de ikke fjerner muligheten for egentrening med legeerklæring. Det som er helt klart, er at det er få steder det er tryggere å oppholde seg enn inne på det treningssenteret jeg benytter.  Maks fem personer kan være tilstede samtidig, - og ikke på noe tidspunkt i dag var det mindre enn 10 meter mellom meg og de andre to som var tilstede. Nesten litt surrealistisk opplevelse, enormt treningsstudio, en haug med møller, sykler, apparater osv - og 2 andre personer tilstede. 

Krysser fingrene for at SiO belønnes for sitt strenge smittevernregime og får fortsette å holde åpent. De fortjener det. Men siden det ikke er like strengt en del andre steder i Oslo, så spørs det vel hvor lenge det varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (13 minutter siden):

Med fare for å fremstå som ganske selvsentrert og perspektivløs, så er jeg fortsatt veldig takknemlig for at det ser ut som om de ikke fjerner muligheten for egentrening med legeerklæring. Det som er helt klart, er at det er få steder det er tryggere å oppholde seg enn inne på det treningssenteret jeg benytter.  Maks fem personer kan være tilstede samtidig, - og ikke på noe tidspunkt i dag var det mindre enn 10 meter mellom meg og de andre to som var tilstede. Nesten litt surrealistisk opplevelse, enormt treningsstudio, en haug med møller, sykler, apparater osv - og 2 andre personer tilstede. 

Krysser fingrene for at SiO belønnes for sitt strenge smittevernregime og får fortsette å holde åpent. De fortjener det. Men siden det ikke er like strengt en del andre steder i Oslo, så spørs det vel hvor lenge det varer. 

Jeg er medlem hos Evo, men ser ikke at det står om deres side at man kan trene legeerklæring. Hvilket treningsstudio bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (23 minutter siden):

Med fare for å fremstå som ganske selvsentrert og perspektivløs, så er jeg fortsatt veldig takknemlig for at det ser ut som om de ikke fjerner muligheten for egentrening med legeerklæring. Det som er helt klart, er at det er få steder det er tryggere å oppholde seg enn inne på det treningssenteret jeg benytter.  Maks fem personer kan være tilstede samtidig, - og ikke på noe tidspunkt i dag var det mindre enn 10 meter mellom meg og de andre to som var tilstede. Nesten litt surrealistisk opplevelse, enormt treningsstudio, en haug med møller, sykler, apparater osv - og 2 andre personer tilstede. 

Krysser fingrene for at SiO belønnes for sitt strenge smittevernregime og får fortsette å holde åpent. De fortjener det. Men siden det ikke er like strengt en del andre steder i Oslo, så spørs det vel hvor lenge det varer. 

Jeg ser at Sats har dette tilbudet, så nå skal jeg skifte treningssenter og be om å få en slik erklæring av kiropraktoren jeg bruker . 

Er kjempeglad for dette tipset. Tusen takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (19 timer siden):

Jeg ser at Sats har dette tilbudet, så nå skal jeg skifte treningssenter og be om å få en slik erklæring av kiropraktoren jeg bruker . 

Er kjempeglad for dette tipset. Tusen takk 🙂

Sats har visstnok stengt helt ned i Oslo nå, men SiO (senteret Domus Athletica) fortsetter å holde åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
frosken skrev (50 minutter siden):

Sats har visstnok stengt helt ned i Oslo nå, men SiO (senteret Domus Athletica) fortsetter å holde åpent. 

Da må jeg ta T- bane , så da får det heller være :)

Hilsen ei som just nu sitter hos frisøren. Det var bare så vidt jeg turte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...