Gå til innhold

Ikke fortrinnsrett om ledige stillinger i jobben

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen regler for dette? . Det typiske i bedriften som jeg jobber i er at hver gang det er en ledig stilling så velger de å fylle den med en ny ansatt, selv om jeg gjerne skulle ha fått utvidet stillingsprosenten min. 

Anonymkode: 89186...693

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det typiske i bedriften som jeg jobber i er at hver gang det er en ledig stilling så velger de å fylle den med en ny ansatt, selv om jeg gjerne skulle ha fått utvidet stillingsprosenten min. 

Har vi ikke vært gjennom dette før? Denne ble lagt ut her for flere år siden i en identisk tråd (beklager hvis det ikke var deg):

https://frifagbevegelse.no/nyheter/fra-neste-ar-kan-deltidsansatte-kreve-fortrinnsrett-til-deler-av-en-utlyst-stilling-6.158.587486.dec10d48c6

Søker du når det lyses ut stillinger? Du må søke og spørre hvorfor de eventuelt foretrekker en annen.

Bruk fagforeningen nå. Ikke gi deg.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det noen regler for dette? . Det typiske i bedriften som jeg jobber i er at hver gang det er en ledig stilling så velger de å fylle den med en ny ansatt, selv om jeg gjerne skulle ha fått utvidet stillingsprosenten min. 

Søker du på stillingen da ? De er pliktige til å lyse ut nye stillinger.

påskelilje

Du må for det første være tydelig og si til din leder (i medarbeidersamtale eller be om en egen samtale) at du ønsker høyere stillingsprosent.  Hvis du ikke sier noe, vil leder trolig tro at du er fornøyd.

Når det lyses ut en stilling, må du søke på den. Hvis ikke, kan du ikke regne med å bli ansatt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du lagt inn søknad?

Anonymkode: b8330...370

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...