Gå til innhold

Oppblåst, slanking, lite mat


Regiakakao

Anbefalte innlegg

Andre som sliter med å bli oppblåst selv med for lite mat? Spiser rundt 1-2måltider om dagen og blir nesten daglig oppblåst. Er itilegg for lett å snike seg unna mat når jeg har hjemmeskole fram til påske. Veier meg mange ganger om dagen og blir glad når jeg blir svimmel og veier mindre om kvelden enn på morgenen. Drikker endel sukkerfri drikke. Prøver å gå ned noen kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regiakakao skrev (7 timer siden):

Andre som sliter med å bli oppblåst selv med for lite mat? Spiser rundt 1-2måltider om dagen og blir nesten daglig oppblåst. Er itilegg for lett å snike seg unna mat når jeg har hjemmeskole fram til påske. Veier meg mange ganger om dagen og blir glad når jeg blir svimmel og veier mindre om kvelden enn på morgenen. Drikker endel sukkerfri drikke. Prøver å gå ned noen kg

1. Sukkerfri drikke gir veldig ofte oppblåst mage

2. Du er allerede veldig undervektig om jeg ikke husker feil og trenger på ingen måte å slanke deg. Du er inne på en meget, meget farlig vei og jeg er bekymret over at du ikke tar til deg noe av det vi har prøvd å si deg i et utall tidligere tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regiakakao skrev (7 timer siden):

Andre som sliter med å bli oppblåst selv med for lite mat? Spiser rundt 1-2måltider om dagen og blir nesten daglig oppblåst. Er itilegg for lett å snike seg unna mat når jeg har hjemmeskole fram til påske. Veier meg mange ganger om dagen og blir glad når jeg blir svimmel og veier mindre om kvelden enn på morgenen. Drikker endel sukkerfri drikke. Prøver å gå ned noen kg

Det finnes en enklere vei å få hjelp på, og betydelig mindre skadelig enn det du holder på med akkurat nå, nemlig å kommunisere med noen voksne rundt deg om at du trenger hjelp og at du trenger å bli sett. Om det er vanskelig å si det muntlig, så formidle det skriftlig eller kanskje du kan sende et lydopptak eller video om det er bedre om du finner en passende plattform?

Jeg er egentlig ikke for noen "skremselspropaganda", men om du leser hva alvorlig under- og feilernæring gjør med kroppen over tid, kan du lese at det i verste konsekvens bl.a. kan gå utover synet ditt og garantert hindrer normal beinproduksjon (du vil på sikt få beinskjørhet når du er så ung). "Det skjer ikke meg" tenker man altids optimistisk,inntil man sitter der i revesaksen og har ødelagt for seg selv. Da er det dessverre for sent.

Er dette verdt det? Svaret er et rungende nei. Det er derfor jeg og @lillemus - og mange andre - har engasjert oss i deg og rådet deg til å finne andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

1. Sukkerfri drikke gir veldig ofte oppblåst mage

2. Du er allerede veldig undervektig om jeg ikke husker feil og trenger på ingen måte å slanke deg. Du er inne på en meget, meget farlig vei og jeg er bekymret over at du ikke tar til deg noe av det vi har prøvd å si deg i et utall tidligere tråder.

 Er langt ifra undervektig (79 kg, 172/173)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (52 minutter siden):

Det finnes en enklere vei å få hjelp på, og betydelig mindre skadelig enn det du holder på med akkurat nå, nemlig å kommunisere med noen voksne rundt deg om at du trenger hjelp og at du trenger å bli sett. Om det er vanskelig å si det muntlig, så formidle det skriftlig eller kanskje du kan sende et lydopptak eller video om det er bedre om du finner en passende plattform?

Jeg er egentlig ikke for noen "skremselspropaganda", men om du leser hva alvorlig under- og feilernæring gjør med kroppen over tid, kan du lese at det i verste konsekvens bl.a. kan gå utover synet ditt og garantert hindrer normal beinproduksjon (du vil på sikt få beinskjørhet når du er så ung). "Det skjer ikke meg" tenker man altids optimistisk,inntil man sitter der i revesaksen og har ødelagt for seg selv. Da er det dessverre for sent.

Er dette verdt det? Svaret er et rungende nei. Det er derfor jeg og @lillemus - og mange andre - har engasjert oss i deg og rådet deg til å finne andre løsninger.

Problemet er jo at ingen tror meg og typ de på bup har sagt at spiseforstyrrelsen ikke er seriøs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Med vennlig hilsen,
Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...