Gå til innhold

Lavstatusmenn er de nye taperne - Færre får barn, de tjener mindre og dør tidligere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utviklingen som skildres i den danske TV-serien «Mannefall» skjer også i Norge, advarer norsk forsker.

Mennene i «Mannefall», som sendes i NRK, tilhører en ny trend.

Nær halvparten av alle ufaglærte menn i Danmark lever nå alene. Mot sin vilje. 3 av 4 ønsker seg nemlig familie.

– Dette er et reelt problem for Norge. Både helsemessig, sosialt, økonomisk og sikkerhetsmessig. Dette må løftes og snakkes om, sier førsteamanuensis Thorgeir Kolshus ved OsloMet.

Som går der når kvinner stadig får bedre utdanning, og tjener mer, men fortsatt insisterer på å velge oppover på rangstigen.

https://www.nrk.no/livsstil/historisk-mange-single-og-barnlose-menn-1.15412417

Anonymkode: 3b25d...4d3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Utviklingen som skildres i den danske TV-serien «Mannefall» skjer også i Norge, advarer norsk forsker.

Nær halvparten av alle ufaglærte menn i Danmark lever nå alene. Mot sin vilje. 3 av 4 ønsker seg nemlig familie.

– Dette er et reelt problem for Norge. Både helsemessig, sosialt, økonomisk og sikkerhetsmessig. Dette må løftes og snakkes om, sier førsteamanuensis Thorgeir Kolshus ved OsloMet.

Som går der når kvinner stadig får bedre utdanning, og tjener mer, men fortsatt insisterer på å velge oppover på rangstigen.

Dette har det vært utallige tråder om her tidligere, blant annet 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja har vært mye "mannehat" siste tiårene, kan nesten tro det trengs litt "kvinnehat" snart for å få dem til å endre sitt destruktive tankesett angående krav til partnere.

Kan ikke BÅDE være likestilte OG være overrepresentert i høyere utdanning OG kreve at en mann har høyere utdanning enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp.

Frihet er fint og alt det, men skal Riket ha en fremtid, så kan ikke alle være helt ego hele tiden, det gjelder også kvinnfolket...

Men, regner med 0 støtte fra kvinnfolket angående dette -_- Og da er fremtiden meget dyster

Anonymkode: dc7a7...127

AnonymBruker

Ve, jeg er en uføretrygdet kvinne med asperger, og ingen mann er sannelig interessert i meg heller ( annet enn å få ligge med meg da jeg er pen og har en flott kropp )så fort de får vite at jeg ikke er i arbeid. 

Anonymkode: be0a9...f1e

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Dette har det vært utallige tråder om her tidligere, blant annet 

Etter den tråden har kvinners holdninger endret seg absolutt 0. Om noe blir det verre og verre for hver måned. Men av en eller annen merkelig grunn bryr ingen seg. Jeg klarer ikke å fatte det, dette vil ramme kvinner til slutt også dere er avhengig av Rikets Fremtid dere også, selv om det sikkert er kos på kort sikt

Jeg tror det er viktig å sette fokus på dette, helt frem til en eventuell holdningsendring hos Kvinnfolket. Den serien virker være et meget godt innlegg som potensielt kan bidra. Får håpe kvinnfolket tar en titt på serien.

Kvinnfolket er faktisk også avhengig av at Rikets Fremtid ikke blir for dyster, når samfunnet kollapser er det dere som vil merke det mest, det er den velfungerende staten som sørger for enorme overføringer fra menn til kvinner over statsbudsjettet, om mennene går lei vil dere gå på en gigantisk smell.... Tror det er rundt 144'000 mer penger staten bruker på kvinner enn menn i forhold til skatt betalt inn, per år. Tror kvinnfolket ville begynt å mislike om de fikk en økt skatteregning på 144'000 i året, og om ting ikke endrer seg er det det dere vil få når mennene går lei.

Vi er et lag, kvinnfolket må begynne å spille på lag ikke bare utnytte den ene halvparten av befolkningen. Tenk over det og se videone når du har tid :) 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Lykke til ;) 

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Etter den tråden har kvinners holdninger endret seg absolutt 0. Om noe blir det verre og verre for hver måned. Men av en eller annen merkelig grunn bryr ingen seg. Jeg klarer ikke å fatte det, dette vil ramme kvinner til slutt også dere er avhengig av Rikets Fremtid dere også, selv om det sikkert er kos på kort sikt

Jeg tror det er viktig å sette fokus på dette, helt frem til en eventuell holdningsendring hos Kvinnfolket. Den serien virker være et meget godt innlegg som potensielt kan bidra. Får håpe kvinnfolket tar en titt på serien.

Kvinnfolket er faktisk også avhengig av at Rikets Fremtid ikke blir for dyster, når samfunnet kollapser er det dere som vil merke det mest, det er den velfungerende staten som sørger for enorme overføringer fra menn til kvinner over statsbudsjettet, om mennene går lei vil dere gå på en gigantisk smell.... Tror det er rundt 144'000 mer penger staten bruker på kvinner enn menn i forhold til skatt betalt inn, per år. Tror kvinnfolket ville begynt å mislike om de fikk en økt skatteregning på 144'000 i året, og om ting ikke endrer seg er det det dere vil få når mennene går lei.

Vi er et lag, kvinnfolket må begynne å spille på lag ikke bare utnytte den ene halvparten av befolkningen. Tenk over det og se videone når du har tid :) 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Lykke til ;) 

Deprimerende lesning. Tror du har skrevet om dette flere ganger. Tipper dessuten kvinners foreldrepermisjoner er med i regnestykket ditt, samt at kvinner ofte jobber redusert av hensyn til barn og familie.

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Er det kvinnene sin skyld at en del menn ikke gidder å skaffe seg en yrkesutdannelse?

Hva har skjedd med skolesystemet siden så mange dropper ut?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja har vært mye "mannehat" siste tiårene, kan nesten tro det trengs litt "kvinnehat" snart for å få dem til å endre sitt destruktive tankesett angående krav til partnere.

Kan ikke BÅDE være likestilte OG være overrepresentert i høyere utdanning OG kreve at en mann har høyere utdanning enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp.

Frihet er fint og alt det, men skal Riket ha en fremtid, så kan ikke alle være helt ego hele tiden, det gjelder også kvinnfolket...

Men, regner med 0 støtte fra kvinnfolket angående dette -_- Og da er fremtiden meget dyster

Selvfølgelig ignorerer kvinner dette. Når kvinner faller utenfor er det samfunnet og patriarkatets skyld. Menn som faller utenfor kan bare skylde på seg selv.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har skjedd med skolesystemet siden så mange dropper ut?

Det er alltid noen annen sin skyld - er det ikke slik? Kvinnene, skolesystemet eller samfunnet?

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Deprimerende lesning. Tror du har skrevet om dette flere ganger.

Hehe ja jeg liker å skrive om disse tingene, føler med incel folkene og andre tapere. Tar gjerne på meg rollen som deres talsmann, om de vil ha meg som det da, er ikke incel selv :P Samfunnet gjør dem til tapere, og alt de får høre er at det er deres skyld. Det minner meg om ungdomsledigheten i europa den nådde vel rundt 50% etter krakket og har holdt seg høy helt siden. 

Så er spørsmålet, hvorfor bestemte all ungdom i europa, kollektivt, på samme tidspunkt, for å bli "late" og ikke "gidde" å jobbe?. Det høres helt merkelig ut, særlig ettersom de fleste land i europa har ekstremt stusselige vilkår for arbeidsledige og de blir stuet bort hos foreldrene i praksis og lever på dem.

Svaret er, det var ikke ungdommen som plutselig kollektivt på samme tidspunkt ble late, det var vilkårene/arbeidsmarkedet som endret seg drastisk, og det var ikke rom for dem lenger.

Da blir svar som Kuptons, ganske meningsløse og nyttesløse. Ja, selvsagt, et individ må forsøke å ikke bli blant taperne, ved å gjøre ting som reduserer sannsynligheten for at DU blir en taper, men samfunnet må også ha en rolle, om samfunnet sørger for 50% ungdomsledighet i Europa, så kan ikke det løses ved at alle ungdommen skal "jobbe med seg selv".

Det er samme greia som på kjønnsmarkedet, forventningene har endret seg drastisk, og svaret på de som ikke klarer å leve opp til de ekstremt økte forventningene er at det er deres skyld. Men er det, egentlig, det. Selvsagt ikke. Derfor snakker jeg ut for dem, bryr meg ikke om folk blir sure, jeg sier sannheten og fakta, så får dere gjøre hva dere vil med dem. Jeg vet at ingen bryr seg, og innser at ingen vil bry seg etter å ha lest min tekst, men, da har jeg gjort et forsøk ihvertfall. Og dere som tror europas ungdom organiserer kollektiv arbeids-streik  og at europas ungdom derfor må "ta seg sammen", dere får mene det, men vit at alle forskere og alle vitenskapsmenn som analyserer situasjonen nøytralt, vil si at det er samfunnets som er feil ikke alle individene når vi ser slike dramatiske utfall på gruppenivå.

Lykke til

De som har kvalifisert seg, men tross det ikke får jobb, har jeg stor sympati med. Her har samfunnet en stor utfordring. I Europa er det mange slike, men ikke så mange i Norge. 

Men de som ikke kvalifiserer seg, må i hovedsak ta ansvaret selv. 

Uansett er ikke dette kvinnenes feil. 

AnonymBruker
kupton skrev (34 minutter siden):

Utfordringen ligger heller i at alt for mange ikke fullfører videregående skole. Det er der tiltakene må settes inn. Det blir stadig færre arbeidsplasser for ufaglærte.

kupton skrev (14 minutter siden):

Det er alltid noen annen sin skyld - er det ikke slik? Kvinnene, skolesystemet eller samfunnet?

kupton skrev (1 minutt siden):

De som har kvalifisert seg, men tross det ikke får jobb, har jeg stor sympati med. Her har samfunnet en stor utfordring. I Europa er det mange slike, men ikke så mange i Norge. 

Uansett er ikke dette kvinnenes feil. 

Disse får du snart tre likes på og jeg vet allerede fra hvem. 

Anonymkode: b9a78...943

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tror det er viktig å sette fokus på dette, helt frem til en eventuell holdningsendring hos Kvinnfolket.

Hvorfor kan ikke heller mannfolket endre sine holdninger? Altså, tenk deg litt om her. Hadde du orket å leve med ei dame du overhode ikke hadde noe til felles med, ei dame som så på seg selv som en taper, ei dame som skyldte på deg for alt som gikk galt i livet? Tenker du tvangsekteskap er veien å gå? Skal man stifte familie med en person, kun fordi man syns synd på personen?  

For meg høres dette ut som typisk evolusjon. De som har de nødvendige kvalifikasjoner til å klare seg i samfunnet, får formere seg. Resten dør sakte ut. Det er jo akkurat sånn naturen fungerer. 

AnonymBruker
kupton skrev (53 minutter siden):

Når det er så mange, hovedsaklig av det ene kjønn, som faller utenfor, er det nærliggende å tro dette skyldes underliggende strukturelle forhold i skole og samfunn. Det er neppe sånn at gutter på gruppenivå har blitt så late og giddalause i løpet av et tiår eller to.

AnonymBruker
Trine skrev (29 minutter siden):

Hvorfor kan ikke heller mannfolket endre sine holdninger? Altså, tenk deg litt om her. Hadde du orket å leve med ei dame du overhode ikke hadde noe til felles med, ei dame som så på seg selv som en taper, ei dame som skyldte på deg for alt som gikk galt i livet? Tenker du tvangsekteskap er veien å gå? Skal man stifte familie med en person, kun fordi man syns synd på personen?  

For meg høres dette ut som typisk evolusjon. De som har de nødvendige kvalifikasjoner til å klare seg i samfunnet, får formere seg. Resten dør sakte ut. Det er jo akkurat sånn naturen fungerer. 

Bør ikke vi som går på trygd også utryddes av evolusjonen?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det er så mange, hovedsaklig av det ene kjønn, som faller utenfor, er det nærliggende å tro dette skyldes underliggende strukturelle forhold i skole og samfunn. Det er neppe sånn at gutter på gruppenivå har blitt så late og giddalause i løpet av et tiår eller to.

Og det skyldes kvinnene? At mennene ikke skaffer seg utdannelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...