Gå til innhold

Lavstatusmenn er de nye taperne - Færre får barn, de tjener mindre og dør tidligere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Og det skyldes kvinnene? At mennene ikke skaffer seg utdannelse?

Det skyldes samfunnet, og de endringene som hovedsaklig har kommet kvinnene til gode de siste tiårene. Men slikt er politisk ukorrekt å mene da det går imot feminismen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yvv1xr/mener-skolereform-ga-jenteskole

Norsk skole er lagt til rette for jenter. Derfor faller så mange gutter utenfor. Skolen er blitt feminisert.

https://forskning.no/skole-og-utdanning/derfor-far-gutter-for-darlige-karakterer/1332125

Jenter får bedre karakterer fordi de fungerer bedre sosialt og følger normene.

https://www.dagsavisen.no/kultur/2011/11/03/har-vi-gjort-guttene-til-skoletapere/

Har vi gjort guttene til skoletapere?

https://www.h-avis.no/nyheter/na-ma-guttene-fa-mer-hjelp/s/2-2.921-1.1772919

– Jentene er i ferd med å utklasse guttene. Guttene blir tapere. Nå må guttene få mer hjelp. 
Gutter taper på de fleste områder. Nav melder om at urovekkende mange gutter i 20-årene er inne i deres systemer. Gutter er kraftig overrepresentert blant dem som dropper ut av videregående skole. Av barn i grunnskolen som forrige skoleår fikk spesialundervisning, er 70 prosent gutter. Tall viser også at guttene utgjør rundt 70 prosent av elevene med adferdsproblemer. 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/mRdwgv/barn-trenger-mannlige-rollemodeller-vi-maa-kvotere-inn-menn-i-skolen

Gutter trenger mannlige rollemodeller i skolen.

Anonymkode: 3b25d...4d3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det skyldes samfunnet, og de endringene som hovedsaklig har kommet kvinnene til gode de siste tiårene. Men slikt er politisk ukorrekt å mene da det går imot feminismen.

Så du mener at kvinnene har blitt løftet fram, men samfunnet vil gi f i at menn faller ut? Det var da noen menn igjen i viktige posisjoner sist jeg sjekket? 

Når kvinner kunne komme dit de er i dag, fra en tilværelse der de var økonomisk og strukturelt (vet ikke om det er riktig ord, men jeg tenker på at de ikke hadde adgang til utdanning, en god del yrker, politiske verv osv.) helt avhengige av menn, uten at de akkurat ble heiet og hjulpet fram av de som satt med makten, vil nok disse gruppene med menn også klare å komme seg opp av grøfta, skal du se. 

Men det går ikke av seg selv eller bare ved å sutre - det gjør sjelden det i slike saker. Så vidt jeg husker fra nyfeminismens blomstringstid (jeg levde nemlig i gamle dager), handlet det først om å identifisere problemene og årsakene, deretter bevisstgjøring (av de som var rammet, men ikke så sammenhengen), fulgt av hard jobbing for å forandre systemene - mest ved selv å gå inn i dem. Det krever sterk vilje og tykk hud, for man møter motstand underveis.

Man forandrer absolutt ingenting ved samfunnssystemene ved å melde seg ut / leve på siden av dem. 

laban skrev (47 minutter siden):

Så du mener at kvinnene har blitt løftet fram, men samfunnet vil gi f i at menn faller ut? (…)

Jeg synes det er en ganske presis beskrivelse av situasjonen i dag...

Reaksjonen i denne tråden viser mye av problemet. Menn skal ikke sutre. Dessuten kronargumentet: Det er uattraktivt. Ikke ulikt det feminister har måttet tåle opp gjennom årene.

Det finnes diskriminering av gutter som er helt oppe i dagen. Den er like åpenbar som lønnsgapet mellom menn og kvinner. Gutter får dårligere karakterer enn en jente med samme ferdighetsnivå.  På internasjonale tester av regning og lesing, nøye utformet for å være kjønns- og kulturnøytrale, er gutter like flinke som jenter. Når lærerne setter karakterer er forskjellen stor i jentenes favør.

Selvsagt er det rikelig med hypoteser og bortforklaringer, men for meg ser det ut som god gammeldags diskriminering. I tillegg får jenter tilleggspoeng i mye større grad enn gutter selv om de allerede er sterkt overrepresentert ved universitetene.

Ja, gutter må ta ansvar selv, men det er et rimelig krav at man å konkurrerer på likt nivå. Det ville i alle fall vært en god start.

Grendel skrev (18 minutter siden):

Selvsagt er det rikelig med hypoteser og bortforklaringer, men for meg ser det ut som god gammeldags diskriminering. I tillegg får jenter tilleggspoeng i mye større grad enn gutter selv om de allerede er sterkt overrepresentert ved universitetene.

Ja, gutter må ta ansvar selv, men det er et rimelig krav at man å konkurrerer på likt nivå. Det ville i alle fall vært en god start.

Ja, men jeg er enig i mange av de skole- og tilleggspoeng-emnene! Flere av dem har utspilt sin rolle, sånt bør revurderes når hensikten er oppnådd. Poenget mitt er at ting forandres ikke uten at man går inn i systemene og jobber for å bedre dem. Jeg tror ikke noe på at menn har blitt så underkuet på noen tiår, at de ikke evner å ta tak i det. Menn i barnehager og grunnskoler kan f.eks. slutte å forsvinne opp i administrasjonen så fort de får en sjanse, men bli nær barna og prege hverdagen. 

Reaksjonen i denne tråden viser mye av problemet. Menn skal ikke sutre. Dessuten kronargumentet: Det er uattraktivt.

Jeg synes den delen av debatten som handler om at kvinner styrer verden ved å velge bestemte typer menn, er den minst interessante. Enslige av begge kjønn kan helt fint klare å ta vare på seg selv i vårt samfunn. 

Ikke ulikt det feminister har måttet tåle opp gjennom årene.

Nettopp - og det er like usaklig og avsporende som tidligere. 

Endret av laban
laban skrev (1 time siden):

Ja, men jeg er enig i mange av de skole- og tilleggspoeng-emnene! Flere av dem har utspilt sin rolle, sånt bør revurderes når hensikten er oppnådd. Poenget mitt er at ting forandres ikke uten at man går inn i systemene og jobber for å bedre dem. Jeg tror ikke noe på at menn har blitt så underkuet på noen tiår, at de ikke evner å ta tak i det. Menn i barnehager og grunnskoler kan f.eks. slutte å forsvinne opp i administrasjonen så fort de får en sjanse, men bli nær barna og prege hverdagen. 

Jeg synes den delen av debatten som handler om at kvinner styrer verden ved å velge bestemte typer menn, er den minst interessante. Enslige av begge kjønn kan helt fint klare å ta vare på seg selv i vårt samfunn. 

Nettopp - og det er like usaklig og avsporende som tidligere. 

Jeg tror ikke menn flest er underkuet. Lite som tyder på det, men samtidig er det en del menn helt på bunnen. Det er ingen trøst for dem at andre menn er direktører. Det er kanskje mindre solidaritet blant menn. Ressurssterke menn er ikke spesielt opptatt av problemene til de som faller utenfor. Menn forsker ikke på sånt og jobber ikke med sånt. 

Faktisk er et kvinner som gjør den jobben også. For eksempel Camilla Stoltenberg.

Endret av Grendel
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bør ikke vi som går på trygd også utryddes av evolusjonen?

Tja, jeg har ihvertfall valgt å ikke formere meg.

Naturlig seleksjon skjer ved at de best tilpassede individene til enhver tid har større sjanse for å etterlate seg avkom, enn et gjennomsnittlig individ. Dette skjer hos alle arter. 

Så har du seksuell seleksjon, som også fører til tilpasninger hos arten. Siden egg er mer kostbare å produsere enn sperma, er det hos de fleste arter hunnen som velger hannen og ikke motsatt. Så ditt "kvinnfolk-problem" er egentlig bare en del av naturen. Ikke noe unormalt og neppe noe man bør tukle med. Vi kan ikke hele tiden søke å bli bedre samtidig som vi skal sørge for at de lite tilpasningsdyktige får formere seg på lik linje som de sterkeste. Da blir det jo etterhvert veldig mange sjeler de sterkeste må forsørge. 

Du trenger ikke like det, men det er på denne måten naturen alltid har fungert, og det er sånn vi har klart å utvikle oss. Du kan velge å vie det veldig mye oppmerksomhet, eller så kan du bruke energien på å gjøre det beste ut av det livet du har. Du kan ikke kreve at kvinnfolk skal senke kravene og stoppe evolusjonen bare fordi enkelte menn blir sinte når de ikke får pare seg. Det er nemlig også en helt naturlig reaksjon. Har du f.eks møtt en tiur som ikke fikk paret seg? Den er klin hakke idiot. Mens en tiur som fikk pare seg, bare går rundt og synger og er fornøyd. Men ingen røy lar en sint tiur høvle over henne, bare så han skal slippe å føle på dette sinnet. Og det kan man heller ikke forvente at mennesket skal gjøre. Mennesker har også instinkter, og det må du bare leve med 🙂 Alt du klager over er helt naturlige prosesser. 

Annonse

AnonymBruker
Trine skrev (15 minutter siden):

Du kan ikke kreve at kvinnfolk skal senke kravene og stoppe evolusjonen bare fordi enkelte menn blir sinte når de ikke får pare seg.

Kvinnfolk kan ikke kreve 144'000 kroner i året omfordelt fra menn til kvinner, bare fordi de jobber mindre og lever lengre og blir mer uføre.

Eller, jo det kan de visst. Så hvorfor kan ikke vi gjøre det samme for incellene. Hvorfor kan vi kvotere og subsidiere kvinnfolk hit og dit, men ikke gi "taper gutta" samme behandling.

Mange kvinner ville funnet mange av disse "incel" ene fryktelig attraktive om de hadde 144'000 kroner ekstra å rutte med i året (på toppen av sin vanlige inntekt). Det er politikk som kunne innføres, om vi ville.

Dersom menn oppførte seg slik kvinnfolk gjør angående dette, ville kvinnfolket aldri fått stemmerett. Dersom kvinner liker stemmeretten, bør de tenke litt over det. Det er ingenting "naturlig" med dagens samfunn og seleksjon, det er valg som tas, som har konsekvenser. F.eks valget om fri fly ufaglært arbeidsinnvandring, fører til at gutta på bunn uten utdanning taper enormt og blir incels, mens samfunnet som helhet blir rikere. Å omfordele litt av fordelen med slavearbeid, til taperne av politikken høres helt innafor for min del. Men for dere er det helt utenkelig.

Det er et slags flertallstyranni, nesten alle tjener på det, og når taperne sier hey dette er ikke fair, så sier vi haha tapere jobb med dere selv.

Tenk om nesten alle bedrifter i Norge henger skilt opp på dørene sine som sier "folk med mørk hudfarge får ikke jobb her". Så sier en med mørk hudfarge, hey det er urettferdig du har strukturert samfunnet så jeg ikke får jobb og blir en taper i samfunnet. Så sier kvinnfolket, "hahah taper med mørk hudfarge, jobb med deg selv, det er ingen menneskerett å få jobb hos den butikken. start din egen bedrift og jobb med deg selv ikke sutre". Det er så ekstremt at dere ikke kan tenke tanken på å oppføre dere slikt, det er ren ondskap, selvsagt. Dere vil ALDRI akseptert politikk som ødelegger livet for en menneskegruppe, om det rammet f.eks svarte, eller kvinner, men så fort uretten rammer "menn" da er det helt stille. Dere er "rasister" mot menn, og det er skammelig rett og slett.

Skjerpings !!! !!!

Anonymkode: dc7a7...127

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kvinnfolk kan ikke kreve 144'000 kroner i året omfordelt fra menn til kvinner, bare fordi de jobber mindre og lever lengre og blir mer uføre.

Eller, jo det kan de visst.

Og menn kan ikke omfordele svangerskap og fødsler og til seg, selv om de sikkert gladelig hadde gjort det hvis det var mulig...? 

Men de kan overta barnepass og pårørendeomsorg, noe som er typiske årsaker til at kvinner jobber mindre i perioder. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

AnonymBruker
laban skrev (19 minutter siden):

Og menn kan ikke omfordele svangerskap og fødsler og til seg, selv om de sikkert gladelig hadde gjort det hvis det var mulig...? 

Men de kan overta barnepass og pårørendeomsorg, noe som er typiske årsaker til at kvinner jobber mindre i perioder. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Tydelig at barneproduksjon/oppdragelse bør outsources til utlandet., det koster jo så mye tydeligvis. At det er arbeid kvinner trives med bør vi ikke ta hensyn til. Bedre å ferdigimportere barn. er ingen menneskerett å få tilskudd fra staten for å produsere barn til 150 kroner timer i lønn. Barn kan produseres for 10 kroner timen i utlandet og importeres,

Prøver å komme med så ekstreme eksempler som mulig for å drive frem poenget, men er tydelig at ingen skjønner eller "skjønner", og det er greit det. Sånn er biaser, vi har dem alle selv de som tror de ikke har dem slik "woke" folket.

Til syvende og sist er det bare et spørsmål om hva slags samfunn du ønsker, ikke fakta, og svaret på det er tydelig, og da går det som det går. Så får vi se hvordan det går med samfunn som oppfører seg slik mot store deler av befolkningen, personlig tror jeg dere ikke forstår hva det er dere "ønsker", mye ala Venezuela egentlig. Tydelig at folk i venezuela ønsket å styres av en "god" diktator som var sosialist. De følte det var den optimale samfunnsstrukturen. Og det  var deres valg men de må også leve med konsekvensene. Som nok ikke ble helt slik de forventet, selv om de logisk burde forventet det om de ikke hadde ekstrem bias.

Takk for meg :) 

Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er en ganske presis beskrivelse av situasjonen i dag...

Reaksjonen i denne tråden viser mye av problemet. Menn skal ikke sutre. Dessuten kronargumentet: Det er uattraktivt. Ikke ulikt det feminister har måttet tåle opp gjennom årene.

Det finnes diskriminering av gutter som er helt oppe i dagen. Den er like åpenbar som lønnsgapet mellom menn og kvinner. Gutter får dårligere karakterer enn en jente med samme ferdighetsnivå.  På internasjonale tester av regning og lesing, nøye utformet for å være kjønns- og kulturnøytrale, er gutter like flinke som jenter. Når lærerne setter karakterer er forskjellen stor i jentenes favør.

I tillegg synes jeg det er tendenser til økende "fordumming" av menn i samfunnet. Det ser man i f.eks reklamesnutter på TV og i spillefilmer. Der framstilles menn ofte som dumme idioter, spesielt i komiserier. Der ligger de gjerne på sofaen mens de drikker øl og spiller Playstation og liksom er helt uinteresserte i familieliv og samfunn forøvrig. Kvinnene er liksom de fornuftige og tar de riktige valgene. I en reklamefilm for pølser jeg så nylig så sitter en voksen mann i sofaen og gråter som et barn fordi han ikke tør å smake på et annet slag pølser enn de han er vant med. Foran ham står den lille datteren hans og sier fornuftig og veslevoksent at han ikke kan uttale seg om han liker dem før han har prøvd å smake. Prøves det her å framstille at selv et lite jentebarn er klokere enn en mann? Og han fra Rema1000-reklamen som hver gang driter seg ut foran sin kvinnelige og mye mer fornuftige og kloke nabo, med sine tekniske duppeditter som hele tida går dårlig. Eksemplene er faktisk mange om man bare vil legge merke til det. 

Og ja, allerede i barneskolealder er det mange gutter som faller av lasset. Reint biologiske forskjeller mellom kjønnene blir ikke i så stor grad tatt hensyn til. Jentenes ofte tidligere mentale utvikling, deres mer forsiktige framtoning, evne til å sitte rolig, osv. blir rost av læreren (som oftest er kvinnelige i barneskolen), mens guttenes mer røffe og urolige karakter blir slått ned på. Allerede her får guttene signaler om at det er "feil" å være gutt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja har vært mye "mannehat" siste tiårene, kan nesten tro det trengs litt "kvinnehat" snart for å få dem til å endre sitt destruktive tankesett angående krav til partnere.

Kan ikke BÅDE være likestilte OG være overrepresentert i høyere utdanning OG kreve at en mann har høyere utdanning enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp.

Frihet er fint og alt det, men skal Riket ha en fremtid, så kan ikke alle være helt ego hele tiden, det gjelder også kvinnfolket...

Men, regner med 0 støtte fra kvinnfolket angående dette -_- Og da er fremtiden meget dyster

Hvorfor tar ikke menn også mer ansvar for seg selv og eget liv akkurat som oss kvinner? Det stilles enorme krav til oss og vi blir også utbrente og deprimerte mm på alle kravene. Så er ikke like lett for oss heller. Det er ikke noe gøy å stå på, slite seg ut og mislykkes.
Men man har ansvar for eget liv og menn er ikke unntaket til å forvente at noen dukker opp på døra og redder han. Man er begge i et forhold ansvarlig for å gjøre hverandre lykkelige sammen. Har man diagnoser som aspergers etc så er disse utelukket, de må leve etter etter beste evne rundt egne begrensninger.

Mitt inntrykk av menn jeg møter som leter etter dame og klager på at de er evig single/ blir friendzonet, er at de rett og slett ikke gidder å ta tak i enkle ting som å kle seg pent, ha god hygiene, klippe håret(er ikke noe som er eklere enn langt og fett og uflidd hårsveis), men de krever og maser om at dama SKAL ha langt og fint hår selv (jeg hadde kort hår av egen vilje), men ingen menn liker dette, ikke gidder de å ta oss med på ordentlig date, åpne seg og snakke om dype og personlige tema, mas om sex med en gang, behandler oss generelt med lite respekt, er kjedelige og snakker ikke om barn/flytte sammen etc, har skremmende holdninger, liten evne til å tilpasse seg og ta til seg lærdom og forandre seg til en viss grad. Er for brå og dominerende som skremmer alle vekk, eller late tøffler som aldri får ting til å skje og virker totalt uinteresserte etc. Det er bare altfor mange menn der ute som er litt spesielle, uattraktive og som krever for mye av en potensiell dame som de ikke kan kreve eller er i posisjon selv til å kreve. Dette med å kreve langt hår på dama, når man ikke tar vare på håret og skjegget sitt selv eller ser jævlig ut generelt. 

jeg tror de fleste damer tenker i de baner som meg, det er heller mangel på attraktive menn som jobber med seg selv og er en god partner som bidrar likt med oppgaver hjemme. Enn at det handler om at han MÅ ha høyere utdanning enn henne. Jeg har selv gjort meg erfaringer etter flere år med sjekking og menn. 

jeg så de to første episodene av denne serien. Han som driver den gården, har litt aggressiv og skremmende framtoning, har litt dårlige holdninger mot kvinner, og virker til å forvente at damene skal tilpasse seg han 100 % uten at det går noe andre veien, og at han tror alle kvinner skal snylte på en bare fordi man ønsker å bare være venner. Typisk menn å slenge dritt om oss kvinner når de ikke heller snur kikkerten og endrer på seg selv for å gjøre seg mer attraktiv, noe de sjeldent gjør som vanlig.

også har vi han som spiller mye, han sa jo at flere av forholdene gikk i vasken pga at han spiller for mye og ikke gjør noe med problemet pluss at han isolerer seg mye og er vanskelig å få tak i.

så har vi han ene gamlingen som virker lite åpen og kravstor, han som mener at hun må være den «rette», dette hører jeg selv ganske ofte fra menn selv og det er ofte fra menn som er svært selvmedlidende og kravstore og som generelt ikke behandler damer bra. Jeg syntes kompisen hans kom med mange gode råd og virket veldig reflektert, og sa sin mening om at det finnes flere «rette», det kan jeg selv si meg enig i også.  

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når det er så mange, hovedsaklig av det ene kjønn, som faller utenfor, er det nærliggende å tro dette skyldes underliggende strukturelle forhold i skole og samfunn. Det er neppe sånn at gutter på gruppenivå har blitt så late og giddalause i løpet av et tiår eller to.

Det er ikke noe nytt, i flere generasjoner så har det vært sånne menn, og det er menn i alle aldre og til og med ganske gamle menn. Disse mennene var aldri gode nok før heller, det var heller det at damene var gift med de bare fordi de ikke kunne forsørge seg selv og det var skam og hat å få om de var single. Det var ikke nok gode og attraktive menn til alle damene som det fremdeles ikke er i dag. Det er IKKE samfunnet sin feil, det er ikke vår feil, ta ansvar selv og bli mer kjekk og snill og attraktiv.

Anonymkode: 4b9c6...a18

I Norge har alle like muligheter. Skole og høyere utdannelse er så godt som gratis. Sykdom kan ramme ulikt men det er egentlig ikke det som er tema her. 

Jeg tror, spesielt ut fra egen erfaring at det koker ned til noe så enkelt som at bitterhet er en veldig lite attraktiv egenskap. De som liker meg, gjør det fordi jeg er hyggelig og omgjengelig med andre mennesker. Jeg er åpen når jeg har det vanskelig og behandler andre mennesker med respekt. Sånn får man venner. 

En som har den holdningen at man fortjener sex og at kvinnfolket er idioter som ikke gir han det, forblir nok evig singel. 

AnonymBruker
laban skrev (9 timer siden):

Så du mener at kvinnene har blitt løftet fram, men samfunnet vil gi f i at menn faller ut? Det var da noen menn igjen i viktige posisjoner sist jeg sjekket? 

Her snakker vi ikke om de mest suksessfulle mennene. Når så mange gutter faller ut av skolen må det være noe galt et sted (se linker ovenfor). Jeg tenker endringene i skolen de siste 20 årene har favorisert jenter. Nå har kanskje pendelen svingt for mye over til den ene siden, og det er på tide med en justering.

Ellers er det påfallende hvordan folk mener at alt som gjør at kvinner kommer dårligere ut skyldes samfunnet og patriarkatet, mens menn bare kan skylde på seg selv.

Annonse

AnonymBruker
Anbru skrev (3 timer siden):

I tillegg synes jeg det er tendenser til økende "fordumming" av menn i samfunnet. Det ser man i f.eks reklamesnutter på TV og i spillefilmer. Der framstilles menn ofte som dumme idioter, spesielt i komiserier. Der ligger de gjerne på sofaen mens de drikker øl og spiller Playstation og liksom er helt uinteresserte i familieliv og samfunn forøvrig. Kvinnene er liksom de fornuftige og tar de riktige valgene. I en reklamefilm for pølser jeg så nylig så sitter en voksen mann i sofaen og gråter som et barn fordi han ikke tør å smake på et annet slag pølser enn de han er vant med. Foran ham står den lille datteren hans og sier fornuftig og veslevoksent at han ikke kan uttale seg om han liker dem før han har prøvd å smake. Prøves det her å framstille at selv et lite jentebarn er klokere enn en mann? Og han fra Rema1000-reklamen som hver gang driter seg ut foran sin kvinnelige og mye mer fornuftige og kloke nabo, med sine tekniske duppeditter som hele tida går dårlig. Eksemplene er faktisk mange om man bare vil legge merke til det. 

Og ja, allerede i barneskolealder er det mange gutter som faller av lasset. Reint biologiske forskjeller mellom kjønnene blir ikke i så stor grad tatt hensyn til. Jentenes ofte tidligere mentale utvikling, deres mer forsiktige framtoning, evne til å sitte rolig, osv. blir rost av læreren (som oftest er kvinnelige i barneskolen), mens guttenes mer røffe og urolige karakter blir slått ned på. Allerede her får guttene signaler om at det er "feil" å være gutt.

Javel. Vi kvinner får også ofte høre at vi er «feil», det er forresten ikke bare gutter som er urolige og røffe, det finnes en del jenter som også er det. Akkurat som det finnes menn som er svært rolige og ikke tør å snakke om annet enn været og gjøre alle til lags. Å oppføre seg dårlig slås hardt ned på uansett hva slags kjønnsorgan man har. Jeg er selv kvinne som kan veksle mellom å være rolig til røff, det blir langt ifra tatt godt i mot når en kvinne viser sinne eller er litt røff, da skal jeg love deg det hagler inn dritt om hvor ustabile og gale vi er, at vi ikke oppfører oss etc, og det er oftest fra mannfolka selv og gjerne de som er uvørne selv😉

jeg aner heller ikke hva du snakker om når det kommer til disse reklamesnuttene, jeg har forresten ikke tv heller. Men jeg har bare sett delikate og oppegående menn som har et pent og maskulint utseende stå på kjøkkenet og lage digg mat til familien og som vasker kåken. Jeg synes de bare viser menn som man kan drømme om på tv, disse finner man ikke der ute... menn som er lidenskapelige og romantiske og som lengter og kommer etter damen i sitt liv.

Anbru skrev (3 timer siden):

I en reklamefilm for pølser jeg så nylig så sitter en voksen mann i sofaen og gråter som et barn fordi han ikke tør å smake på et annet slag pølser enn de han er vant med. Foran ham står den lille datteren hans og sier fornuftig og veslevoksent at han ikke kan uttale seg om han liker dem før han har prøvd å smake. Prøves det her å framstille at selv et lite jentebarn er klokere enn en mann?

Her tror jeg du har misforstått reklamen - den er jo snudd på hodet med hensikt og fremstiller den voksne som et barn som nekter å smake på noe nytt...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller, jo det kan de visst. Så hvorfor kan ikke vi gjøre det samme for incellene. Hvorfor kan vi kvotere og subsidiere kvinnfolk hit og dit, men ikke gi "taper gutta" samme behandling.

Mange kvinner ville funnet mange av disse "incel" ene fryktelig attraktive om de hadde 144'000 kroner ekstra å rutte med i året (på toppen av sin vanlige inntekt). Det er politikk som kunne innføres, om vi ville.

Dersom menn oppførte seg slik kvinnfolk gjør angående dette, ville kvinnfolket aldri fått stemmerett. Dersom kvinner liker stemmeretten, bør de tenke litt over det. Det er ingenting "naturlig" med dagens samfunn og seleksjon, det er valg som tas, som har konsekvenser. F.eks valget om fri fly ufaglært arbeidsinnvandring, fører til at gutta på bunn uten utdanning taper enormt og blir incels, mens samfunnet som helhet blir rikere. Å omfordele litt av fordelen med slavearbeid, til taperne av politikken høres helt innafor for min del. Men for dere er det helt utenkelig.

Det er et slags flertallstyranni, nesten alle tjener på det, og når taperne sier hey dette er ikke fair, så sier vi haha tapere jobb med dere selv.

Tenk om nesten alle bedrifter i Norge henger skilt opp på dørene sine som sier "folk med mørk hudfarge får ikke jobb her". Så sier en med mørk hudfarge, hey det er urettferdig du har strukturert samfunnet så jeg ikke får jobb og blir en taper i samfunnet. Så sier kvinnfolket, "hahah taper med mørk hudfarge, jobb med deg selv, det er ingen menneskerett å få jobb hos den butikken. start din egen bedrift og jobb med deg selv ikke sutre". Det er så ekstremt at dere ikke kan tenke tanken på å oppføre dere slikt, det er ren ondskap, selvsagt. Dere vil ALDRI akseptert politikk som ødelegger livet for en menneskegruppe, om det rammet f.eks svarte, eller kvinner, men så fort uretten rammer "menn" da er det helt stille. Dere er "rasister" mot menn, og det er skammelig rett og slett.

Skjerpings !!! !!!

IGJEN, vi kvinner velger ikke menn basert på status og penger i seg selv😅 dette er en unnskyldning dere bruker for å slippe å ta innover dere at det er noe feil på utseendet og personligheten deres og ta ansvar derifra som alle slags mennesker og kjønn må gjøre. Se deg rundt: mange kvinner foretrekker menn med et pent ytre, mange kvinner foretrekker en mann som er omsorgsfull, snill, familiekjær, er glade i husarbeid, lage mat, flink med barna og til å planlegge, er romantisk og lidenskapelig. Ingen tenner på en slask som syter og oppfører seg som et barn..: det samme gjelder oss damer, dere stikker fort skal jeg si når dama sliter selv og slenger ut stygge kommentarer. Har man ikke utseendet og høyde på plass, så kan man fortsatt kle seg i jeans, frakk, skjorte, pene sko og klippe håret, så er man brått veldig attraktiv. Men dette gidder dere ikke... og klager på at kvinner er så kravstore og overflatiske... også gidder dere ikke å legge fra dere playstation i et øyeblikk og oppføre dere som normale folk uten at dama blir stemplet som en som overreagerer, er kjip og vanskelig. Dere tar henne heller ikke ut på middag eller gidder å lage middag med henne uten å klage på likestilling og urettferdighet, men sex maser dere om før dere har åpnet dere og blitt kjent på ordentlig. Jeg var sammen med en fyr i 4 år og han var ikke som de fleste menn. De fleste menn gidder jeg ikke å være med i mer enn to måneder før jeg er dritt lei. 

jeg er enig i at den uthevede kommentaren er utrolig stygg og usympatisk, men det er også menn som slenger ut sånne kommentarer også. Dessverre så er samfunnet fortsatt ganske urettferdig og diskriminerende, eller folk i dette samfunnet. Bare å finne seg et ordentlig sted å bo er vanskelig og ikke en rettighet i dag, huseiere er ganske frekke og jeg har sett en del skrekkannonser etc. arbeidsgivere vil ikke ansette kvinner i en viss alder grunnet frykt for familiestiftelse. Eller at man har hull i CVen etc. man står fast og så lenge man tar ansvar så er man unnskyldt, ansvaret er delvis alle andre sitt, da man er avhengig av andre mennesker for å klare å overleve.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

IGJEN, vi kvinner velger ikke menn basert på status og penger i seg selv😅

Det er forsket på det, og på gruppenivå velger kvinner "oppover", altså de foretrekker menn med bedre utdannelse, høyere lønn og høyere sosial status, det som kalles hypergami.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Etter den tråden har kvinners holdninger endret seg absolutt 0. Om noe blir det verre og verre for hver måned. Men av en eller annen merkelig grunn bryr ingen seg. Jeg klarer ikke å fatte det, dette vil ramme kvinner til slutt også dere er avhengig av Rikets Fremtid dere også, selv om det sikkert er kos på kort sikt

Jeg tror det er viktig å sette fokus på dette, helt frem til en eventuell holdningsendring hos Kvinnfolket. Den serien virker være et meget godt innlegg som potensielt kan bidra. Får håpe kvinnfolket tar en titt på serien.

Kvinnfolket er faktisk også avhengig av at Rikets Fremtid ikke blir for dyster, når samfunnet kollapser er det dere som vil merke det mest, det er den velfungerende staten som sørger for enorme overføringer fra menn til kvinner over statsbudsjettet, om mennene går lei vil dere gå på en gigantisk smell.... Tror det er rundt 144'000 mer penger staten bruker på kvinner enn menn i forhold til skatt betalt inn, per år. Tror kvinnfolket ville begynt å mislike om de fikk en økt skatteregning på 144'000 i året, og om ting ikke endrer seg er det det dere vil få når mennene går lei.

Vi er et lag, kvinnfolket må begynne å spille på lag ikke bare utnytte den ene halvparten av befolkningen. Tenk over det og se videone når du har tid :) 

Lykke til ;) 

Hvorfor er det kvinnene som må endre holdning, når det er mennene som faktisk må endre sine holdninger? 

vis damer respekt, vær en god partner og venn, fiks utseendet deres, ikke krev mer enn dere kan gi, ikke mas om sex, ikke løp fra ansvar, kast ps en på sjøen, voks opp og vis at dere elsker henne og gi henne barn og et hjem.  Menn flest er ganske kresne og dumper dama for små og ubetydelige feil, menn er ute etter status (at dama har masse følgere på insta, sminker seg ihjel, går i de rette klærne, er modell, vært med på PH eller EOTB, har mercedes og en fin leilighet, at hun har smal midje og diger rumpe og digre lår, noe de aller fleste ikke har naturlig), hun må helst ha langt og tykt hår, det skal ikke være blondt. Det er også feil at hun ser litt annerledes ut uten sminke, noe ALLE kvinner gjør. Har man EN dårlig dag mens man dater en mann, så får man kjeft og blir dumpet. Menn juger og sier de er seriøse, men juger og juger til de får sex og stikker. Menn ghoster, fader og oppfører seg dårlig, jeg har selv aldri blitt dumpet ordentlig av en mann, bare blitt behandlet dårlig, unngått og ghostet. Menn vil bare ha forhold med den «rette», da mener de at de har skyhøye krav og skal ha en perfekt madonna og ikke alle disse andre «trashy» og dødelige damene som eksisterer. Jeg har aldri møtt en kvinne med høye krav, jeg har heller møtt damer med for LAVE krav, de lager barnog gifter seg med en som behandler de dårlig, mishandler de, er utro enda disse mennene er drit stygge selv, drikker, bare kompiser og ps, bidrar ikke hjemme, har sex med de mens de sover etc. 

og en annen ting: jeg kjenner et par menn som er uføretrygdet, de har INGEN problemer med å få seg pene og attraktive damer, de er helt vanlige menn som de aller fleste og har sine dårlige sider også der de ikke strekker til.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her snakker vi ikke om de mest suksessfulle mennene. Når så mange gutter faller ut av skolen må det være noe galt et sted (se linker ovenfor). Jeg tenker endringene i skolen de siste 20 årene har favorisert jenter. Nå har kanskje pendelen svingt for mye over til den ene siden, og det er på tide med en justering.

Det jeg mente, var at det sitter såpass mange menn i posisjoner der de har makt og mulighet til å ordne opp med f.eks. diskriminering av gutter i skolen, at det bør være godt håp om at mye kan ordne seg. Det er ikke sånn at nåværende struktur og innhold i skolen vil bestå for evig, fordi kvinnene har kuppet den. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ellers er det påfallende hvordan folk mener at alt som gjør at kvinner kommer dårligere ut skyldes samfunnet og patriarkatet, mens menn bare kan skylde på seg selv.

Jeg opplever ikke at "folk" mener dette. Når jenter f.eks. får høre at de bør velge yrker innenfor mannsdominerte bransjer hvis de vil ha høyere lønn enn i helse og omsorg, til tross for at det er et skrikende behov for arbeidskraft innenfor de tradisjonelle kvinneyrkene, må gutta også tåle å høre at det kan være lurt å skaffe seg noe mer enn et mangelfullt vgs-vitnemål. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det kvinnene som må endre holdning, når det er mennene som faktisk må endre sine holdninger? 

vis damer respekt, vær en god partner og venn, fiks utseendet deres, ikke krev mer enn dere kan gi, ikke mas om sex, ikke løp fra ansvar, kast ps en på sjøen, voks opp og vis at dere elsker henne og gi henne barn og et hjem.  Menn flest er ganske kresne og dumper dama for små og ubetydelige feil, menn er ute etter status (at dama har masse følgere på insta, sminker seg ihjel, går i de rette klærne, er modell, vært med på PH eller EOTB, har mercedes og en fin leilighet, at hun har smal midje og diger rumpe og digre lår, noe de aller fleste ikke har naturlig), hun må helst ha langt og tykt hår, det skal ikke være blondt. Det er også feil at hun ser litt annerledes ut uten sminke, noe ALLE kvinner gjør. Har man EN dårlig dag mens man dater en mann, så får man kjeft og blir dumpet. Menn juger og sier de er seriøse, men juger og juger til de får sex og stikker. Menn ghoster, fader og oppfører seg dårlig, jeg har selv aldri blitt dumpet ordentlig av en mann, bare blitt behandlet dårlig, unngått og ghostet. Menn vil bare ha forhold med den «rette», da mener de at de har skyhøye krav og skal ha en perfekt madonna og ikke alle disse andre «trashy» og dødelige damene som eksisterer. Jeg har aldri møtt en kvinne med høye krav, jeg har heller møtt damer med for LAVE krav, de lager barnog gifter seg med en som behandler de dårlig, mishandler de, er utro enda disse mennene er drit stygge selv, drikker, bare kompiser og ps, bidrar ikke hjemme, har sex med de mens de sover etc. 

og en annen ting: jeg kjenner et par menn som er uføretrygdet, de har INGEN problemer med å få seg pene og attraktive damer, de er helt vanlige menn som de aller fleste og har sine dårlige sider også der de ikke strekker til.

For normalt velfungerrende menn stemmer kanskje dette. Men for menn med asperger med dårlig utseende, introvert personlighet og andre problemer er alle muligheter strengt. Ingen vil ha oss, vi er mislikt av alle.

Anonymkode: 3baaf...eb5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...