laban Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er vel noe kvinner SELV ønsker. Anonymkode: 3b25d...4d3 Poenget i denne sammenhengen er vel at noen må gjøre det. Menn kan overta det hvis de er misunnelige på de overføringene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 laban skrev (1 minutt siden): Poenget i denne sammenhengen er vel at noen må gjøre det. Menn kan overta det hvis de er misunnelige på de overføringene. Nå finnes det vel barnehager. Uansett, det er nok slik at mange kvinner ønsker helt frivillig å være hjemme når barna er små. https://www.dagbladet.no/tema/kvinner-vil-forsorges/64575377 Kvinner vil forsørges - Seks av ti norske kvinner ønsker å være hjemme med barn. 65 prosent av kvinnene som har to eller flere barn, misunner andre kvinner som kan velge å være hjemmeværende eller jobbe deltid fordi de har en mann som kan forsørge seg. Anonymkode: 3b25d...4d3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 laban skrev (34 minutter siden): Poenget i denne sammenhengen er vel at noen må gjøre det. Menn kan overta det hvis de er misunnelige på de overføringene. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. 5-10 millioner i mindre skatt tilsvarer 15-30 millioner mindre inntekt. En drøy pris for å ta litt mer ansvar for barn og gamle, men jeg kjøper ikke forklaringen helt, For det første er det mange kvinner som helt utmerket klart å kombinere høy lønn med barn. Det er det flere eksempler på her på DOL, antar jeg. For det andre er det ikke sånn at menn ikke gjør noen ting for barn og eldre. Man kan si at menn er single og barnløse primært på grunn av egne dårlige valg. På samme måte mener jeg kvinner tjener mindre veldig mye på grunn av egne valg. Det betyr ikke at samfunnet ikke skal bry seg. Hvis det finnes noe reell diskriminering (som å gi dårligere karakterer til gutter enn jenter med samme ferdighetsnivå) må man ta tak i det, For kvinners del kan man: * Økt lønna betraktelig i en del "kvinneyrker", Førskolelærer etc. Det kan man kalle "diskriminering". * Oppmuntret kvinner til å ta risiko. Starte bedrifter og tenke stort. * Offentlig sektor må slutte å være aller verst når det gjelder faste, hele stillinger. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men din darwinistiske (og litt små-nazistiske) tankegang bør uføre ikke motta trygd, man heller bare dø ut naturlig slik de ville gjort i naturen. Anonymkode: 3b25d...4d3 Det er din tolkning. Verdi måles ikke kun i penger, en ufør kan også være nyttig og en ufør har like stor verdi som de som jobber. Men man kan ikke bestemme hvem folk skal få barn sammen med. Det jeg ville frem til var at å finne en vellykket partner ikke er noe unaturlig. Så dersom man er en "taper" er det naturlig å ikke bli valgt. Vi mennesker er litt primitive vi også. Jeg har ikke valgt å ikke få barn fordi jeg er ufør, men bl.a. fordi jeg ikke syns mine gener bør gå i arv. Det er et personlig valg jeg har tatt. Jeg henger meg ikke opp i andre sine valg. Men folk må ihvertfall få velge den partneren de vil. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Grendel skrev (11 timer siden): Det virker en smule overdrevent å påstå at fødsel og amming av barn skal utgjøre 10 millioner i løpet av livet. Det får være måte på hvor mye man skal skylde på den korte tiden. Du skal få et mye bedre argument: Kvinner "koster mer" først og fremst fordi de tjener mindre og får lav skatt. Det er kanskje litt urettferdig å gi kvinner kjeft for at de har lav lønn. Ja, men det var det jeg kom på akkurat da. Jeg gadd ikke engasjere meg overdrevent mye 😅 Men poenget ditt var jo fryktelig bra da, bare litt teit at jeg ikke tenkte på det 😂 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Trine skrev (1 minutt siden): Ja, men det var det jeg kom på akkurat da. Jeg gadd ikke engasjere meg overdrevent mye 😅 Men poenget ditt var jo fryktelig bra da, bare litt teit at jeg ikke tenkte på det 😂 For å være ærlig så angrer jeg ofte på at jeg engasjerer meg i sånne tråder. Jeg skriver et eller annet jeg føler i øyeblikket, og så grubler jeg på om jeg egentlig mener det jeg skrev. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Grendel skrev (1 minutt siden): For å være ærlig så angrer jeg ofte på at jeg engasjerer meg i sånne tråder. Jeg skriver et eller annet jeg føler i øyeblikket, og så grubler jeg på om jeg egentlig mener det jeg skrev. Haha, høres litt kjent ut. Men jeg angrer egentlig mest fordi jeg egentlig ikke orker diskutere. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Er nok en grunn til at monogamous (lifelong) marriages har ført til en type samfunn, mens harem for elite gutter, fører til andre samfunn Jeg tror de fleste kvinner her ikke ville trivdes med å bo i afrika/midtøsten. Men, da er det kanskje ikke så lurt å fremme afrikansk politikk. Vi ser samfunnet forfalle. Ja alle forstår at kristendommen er fake, men det er en grunn til at vestlige verdier, førte til samfunn verden bare kunne drømme om. Kaster en bort dem, kaster en fundamentet. Hvem bryr seg om taper gutta, hvorfor skal en det? Vel, om det blir for mange av dem, og de driter i samfunnet, så vil det ikke bli noen penger å fordele på ting som mamma permisjon eller offentlige stillinger som kvinner elsker å inneha bla.a. De finansieres med skattepenger, fra folk som er investert i rikets fremtid og jobber hardt. En kan ikke gi blaffen i store deler av landets populasjon, og forvente stabilitet og velstand. 1 kvinner per mann, livslangt ekteskap. Det er ikke maksimal frihet, men det er ikke maksimal frihet i Afrika heller.... Og, jomfru til ekteskap Slutt på tinder og fjas. Det er eneste mulighet, ellers vil det gå i dass. (jada, jeg vet at ingen vil høre på meg, og det vil gå i dass, men da kan jeg i vertfall om 20 år si at jeg advarte dere på DOL, men ingen hørte ) Lykke til. Anonymkode: dc7a7...127 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Skummelt. Dette ender ikke bra. Anonymkode: dc7a7...127 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nok en grunn til at monogamous (lifelong) marriages har ført til en type samfunn, mens harem for elite gutter, fører til andre samfunn Jeg tror de fleste kvinner her ikke ville trivdes med å bo i afrika/midtøsten. Men, da er det kanskje ikke så lurt å fremme afrikansk politikk. Vi ser samfunnet forfalle. Ja alle forstår at kristendommen er fake, men det er en grunn til at vestlige verdier, førte til samfunn verden bare kunne drømme om. Kaster en bort dem, kaster en fundamentet. Hvem bryr seg om taper gutta, hvorfor skal en det? Vel, om det blir for mange av dem, og de driter i samfunnet, så vil det ikke bli noen penger å fordele på ting som mamma permisjon eller offentlige stillinger som kvinner elsker å inneha bla.a. De finansieres med skattepenger, fra folk som er investert i rikets fremtid og jobber hardt. En kan ikke gi blaffen i store deler av landets populasjon, og forvente stabilitet og velstand. 1 kvinner per mann, livslangt ekteskap. Det er ikke maksimal frihet, men det er ikke maksimal frihet i Afrika heller.... Og, jomfru til ekteskap Slutt på tinder og fjas. Det er eneste mulighet, ellers vil det gå i dass. (jada, jeg vet at ingen vil høre på meg, og det vil gå i dass, men da kan jeg i vertfall om 20 år si at jeg advarte dere på DOL, men ingen hørte ) Lykke til. Anonymkode: dc7a7...127 Hva mener du man burde gjøre da? For å forhindre disse tapermennene? Anonymkode: be0a9...f1e 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skummelt. Dette ender ikke bra. Anonymkode: dc7a7...127 Men hvor mange er samboere? Anonymkode: 3b25d...4d3 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Det er en meget bra kronikk om dette i Dagbladet i dag. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er nok en grunn til at monogamous (lifelong) marriages har ført til en type samfunn, mens harem for elite gutter, fører til andre samfunn Jeg tror de fleste kvinner her ikke ville trivdes med å bo i afrika/midtøsten. Men, da er det kanskje ikke så lurt å fremme afrikansk politikk. Vi ser samfunnet forfalle. Ja alle forstår at kristendommen er fake, men det er en grunn til at vestlige verdier, førte til samfunn verden bare kunne drømme om. Kaster en bort dem, kaster en fundamentet. Hvem bryr seg om taper gutta, hvorfor skal en det? Vel, om det blir for mange av dem, og de driter i samfunnet, så vil det ikke bli noen penger å fordele på ting som mamma permisjon eller offentlige stillinger som kvinner elsker å inneha bla.a. De finansieres med skattepenger, fra folk som er investert i rikets fremtid og jobber hardt. En kan ikke gi blaffen i store deler av landets populasjon, og forvente stabilitet og velstand. 1 kvinner per mann, livslangt ekteskap. Det er ikke maksimal frihet, men det er ikke maksimal frihet i Afrika heller.... Og, jomfru til ekteskap Slutt på tinder og fjas. Det er eneste mulighet, ellers vil det gå i dass. (jada, jeg vet at ingen vil høre på meg, og det vil gå i dass, men da kan jeg i vertfall om 20 år si at jeg advarte dere på DOL, men ingen hørte ) Lykke til. Anonymkode: dc7a7...127 Holdninger som dette er sånt som gjør at jeg mister fullstendig tenning på en mann. Dette er så hinsiden utdatert og eierskaps tenking at det knyter seg i magen når jeg leser det. Jomfru til ekteskap? Hvorfor det? Jeg er tungt inne i nerdemiljøet, jeg har en samboer som spiller rollespill av typen figurer på bordet flere ganger i uken, diskuterer de så er det rollespill og fantasy. Og flere i gjengen har aldri hatt noen dame mens vi har spilt, men felles for de alle er at de sitter og sutrer med slike meninger, de innser at folk er fri til å gjøre det de vil, og de skylder ikke på den andre kjønn (eller samme kjønn for de som er homofile) over at de selv er single. De vet de jobber for mye, har sære interesser hvor det ikke ferdes så mange damer, men flere av de har møtt samboere over skole, andre hobbyer o.l. også de siste åra. Jeg har møtt mange mr nice guys i Magic miljøet over åra, og felles for de alle er at når jeg ikke har interesse av de fordi jeg har hatt type har de blitt fiendtlige og sagt mye stygt om meg, men om jeg legger meg etter noen og blir avvise så tenker jeg shit au, fortsetter å være venner selv om jeg aller helst ville dratt de med inn på ett privat rom så fort sjangsen var der, men jeg innser at nei, de vil ikke ha meg, og det er det helt lov til! Anonymkode: 7b484...d0c 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er tungt inne i nerdemiljøet, jeg har en samboer som spiller rollespill av typen figurer på bordet flere ganger i uken, diskuterer de så er det rollespill og fantasy. Og flere i gjengen har aldri hatt noen dame mens vi har spilt, men felles for de alle er at de sitter og sutrer med slike meninger, de innser at folk er fri til å gjøre det de vil, og de skylder ikke på den andre kjønn (eller samme kjønn for de som er homofile) over at de selv er single. De vet de jobber for mye, har sære interesser hvor det ikke ferdes så mange damer, men flere av de har møtt samboere over skole, andre hobbyer o.l. også de siste åra. Jeg har møtt mange mr nice guys i Magic miljøet over åra, og felles for de alle er at når jeg ikke har interesse av de fordi jeg har hatt type har de blitt fiendtlige og sagt mye stygt om meg, men om jeg legger meg etter noen og blir avvise så tenker jeg shit au, fortsetter å være venner selv om jeg aller helst ville dratt de med inn på ett privat rom så fort sjangsen var der, men jeg innser at nei, de vil ikke ha meg, og det er det helt lov til! Anonymkode: 7b484...d0c Ville du "takket med" å få en gammel nokia med svart hvitt skjerm og uten noen funksjoner ut over tekst meling og ringing, i år 2021? For 20? år siden var de helt fantastiske, men i dag ville det vært en skuffelse, fordi vi er "bortskjemte". Da er det bedre å spare opp penger og kjøpe en smarttelefon. Heller vente en å takke med en "dritttelefon" Men det er problemet, vi blir bortskjemte av iphoner og andre fancy smarttelefoner, så nesten ingen som har hatt en smarttelefon vil gå tilbake til en gammeldags telefon. Hvordan vil du løse det problemet. Hvordan vil du selge gammeldagse nokia telefoner i år 2021? Du vil mislykkes Og det er greit, helt til du innser at, dette er mennesker, dette er 30-40% av alle menn i Norge. Gamle nokiaer som ikke er like gode som de nye smarttelefonene. Hva skal vi gjøre med dem. Vi kan ikke "kaste" 30-40% av alle norske menn i søpla.... Ikke uten ekstreme negative konsekvenser for samfunnet. Kjønnsmarkedet har blitt et rent kapitalistisk marked, bruk og kast, prøv mange telefoner og velg den beste. Men, alle vil ha de beste, så alle vil ha de samme fordi de har prøvd og funnet at de er de beste. Den eneste muligheten, å få moderne mennesker, til å være "tilfreds" med en gammel nokia telefon, i år 2021, er at de ikke vet hvordan det er å ha en smarttelefon. De må mangle den erfaringen. Om vi skjermet alle nye barn i Norge fra smarttelefoner og internett etc, ville de ikke savnet det, de ville syntes at en 20 år gammel nokia var helt topp. De ville være fornøyde. Det er eneste mulighet. Om folk er bortskjemte med høy standard, vil de aldri gå tilbake. Sånn er det bare. AnonymBruker skrev (1 time siden): Holdninger som dette er sånt som gjør at jeg mister fullstendig tenning på en mann. Dette er så hinsiden utdatert og eierskaps tenking at det knyter seg i magen når jeg leser det. Jomfru til ekteskap? Hvorfor det? Anonymkode: 7b484...d0c Du vil aldri ha nokian med svart hvitt skjerm uansett, så om den spiller en stygg ringetone for å irritere deg før den forsvinner, har den ingenting å tape. Den stygge ringetonen er bare en god unnskyldning/obfuskering Anonymkode: dc7a7...127 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 For å snu denne trenden med ubalansen i visse utdanninger og grupper, så må faktisk myndighetene begynne å se på grunnskolen og ungdomsskole (kanskje også videregående) og finne ut hvorfor så mange gutter faller i gjennom og finne løsningene på dette. For dette er et norsk problem, man ser det ikke i resten av OECD området (EØS er inkludert i OECD). Så rotårsaken ligger en eller flere steder i barneskolen, barnehagene og hos gutteforeldre. For det er gutter som har så dårlig karaktersnitt, at de ikke klarer å fullføre yrkesfaglig utdanning heller. Og myndighetene ser med angst at det vokser opp en generasjon gutter/menn som ikke får jobb, lever på sosialstønad, ikke vil ha sjanse til å stifte familie og kanskje ender opp som kriminelle som flyr inn og ut av fengsel. Så noe må Norge som stat og nasjon gjøre for å endre dette, ellers så vil kriminaliteten bare øke. En så lenge så lukker myndighetene øyne og ører litt for mye. Anonymkode: c9564...333 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det er gutter som har så dårlig karaktersnitt, at de ikke klarer å fullføre yrkesfaglig utdanning heller. Og det tar, etter min mening, for lang tid før skolehverdagen på de yrkesfaglige linjene blir særlig annerledes enn de var på ungdomsskolen. Innen de kommer til de "ordentlige" innslagene av yrkesfag, har mange elever rukket å bli lei og droppe ut, særlig de som ikke kom inn på førstevalget. Jeg har skrevet her før om hva jeg tror kunne hjelpe, her er noen stikkord (feil skrift grunnet kopi fra tidligere innlegg): - Den varianten som brukes nå (hvor man kan få studiekompetanse med ett års påbygg) beholdes - Men det tilbys også en variant med mindre vekt på allmennfag, slik at man må ta to skoleårs påbygg hvis man ombestemmer seg og vil ha studiekompetanse. I disse yrkesklassene vektlegges bransjefagene tidlig, slik at det er mye praktisk jobbing og veldig få likheter med ungdomsskolen, det første semesteret. Etter hvert går man gjennom den teorien som er relevant for yrkesfaget, etter at man har sett hva som er poenget med den. Men man nedprioriterer altså noen av allmennfagene, og bransjen tas med på råd ang. faginnholdet og rekkefølgen. Legg inn noe praksis i bransjen hvis det er mulig. - De som fullfører og består en av disse variantene (inkludert en ryddig historikk på orden / oppmøte), garanteres lærlinge- eller praksisplass innen faget hvis de søker direkte etter fullført skoledel. Endret 21. mars 2021 av laban 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ville du "takket med" å få en gammel nokia med svart hvitt skjerm og uten noen funksjoner ut over tekst meling og ringing, i år 2021? For 20? år siden var de helt fantastiske, men i dag ville det vært en skuffelse, fordi vi er "bortskjemte". Da er det bedre å spare opp penger og kjøpe en smarttelefon. Heller vente en å takke med en "dritttelefon" Men det er problemet, vi blir bortskjemte av iphoner og andre fancy smarttelefoner, så nesten ingen som har hatt en smarttelefon vil gå tilbake til en gammeldags telefon. Hvordan vil du løse det problemet. Hvordan vil du selge gammeldagse nokia telefoner i år 2021? Du vil mislykkes Og det er greit, helt til du innser at, dette er mennesker, dette er 30-40% av alle menn i Norge. Gamle nokiaer som ikke er like gode som de nye smarttelefonene. Hva skal vi gjøre med dem. Vi kan ikke "kaste" 30-40% av alle norske menn i søpla.... Ikke uten ekstreme negative konsekvenser for samfunnet. Kjønnsmarkedet har blitt et rent kapitalistisk marked, bruk og kast, prøv mange telefoner og velg den beste. Men, alle vil ha de beste, så alle vil ha de samme fordi de har prøvd og funnet at de er de beste. Den eneste muligheten, å få moderne mennesker, til å være "tilfreds" med en gammel nokia telefon, i år 2021, er at de ikke vet hvordan det er å ha en smarttelefon. De må mangle den erfaringen. Om vi skjermet alle nye barn i Norge fra smarttelefoner og internett etc, ville de ikke savnet det, de ville syntes at en 20 år gammel nokia var helt topp. De ville være fornøyde. Det er eneste mulighet. Om folk er bortskjemte med høy standard, vil de aldri gå tilbake. Sånn er det bare. Du vil aldri ha nokian med svart hvitt skjerm uansett, så om den spiller en stygg ringetone for å irritere deg før den forsvinner, har den ingenting å tape. Den stygge ringetonen er bare en god unnskyldning/obfuskering Anonymkode: dc7a7...127 Nå var det der ett forferdelig dårlig sammenligning. Mobiler oppgraderes og utvikles for å holde tritt med markedet, metoder og trender. Slik du beskriver det når forstiller jeg meg at de mannfolka som ikke får seg dame er de som tviholder på gamle kjønnsroller med at kona skal få barn og være hjemme, at damer skal sees ikke syntes og at mannen er sjefen i huset, og da skjønner jeg virkelig hvorfor damer holder seg unna de. Litt sånn som de som skaffer seg koner fra Thailand og bruker de for alt som finnes. Men for å bygge videre på metaforen din med mobiltelefoner. Hvorfor i alle dager skal man tviholde på en gammel sliten nokia som ikke holder standard til dagens forventinger fordi det er synd på nokiaen? Jeg har selv valgt en mobil (mann) jeg trives med, en som jeg har felles interesser med, en som har ca samme stil som meg, og som har de samme synene på ting som meg (ikke få barn f.eks). Skulle jeg tatt til takke med noen andre bare fordi det er synd på de? Hva gjør de selv for å bli interesante? Sitter de hjemme uten hobbyer, uten venner og uten noe annet enn å surmule? Eller gjør de noe aktivt? Holder de seg oppdatert? Er de ute? Holder de seg i form? Har de hobbyer og interesser de brenner for eller er de innaktive? Dette kommer jo inn på ting jeg har diskutert med samboern, om noen av oss skulle bli skadet i en ulykke som gjør at vi blir avhengig av rullestol så er det helt lov å gjøre det slutt på det grunnlaget om man ønsker, for begge er aktive mennesker som er mye ute på tur i skog og mark og en slik livsstil er ikke forenelig med rullestol. Jeg selv ville blitt meget ulykkelig av å måtte være bundet til hjemme og da er ikke min samboer lengre den personen som passer best for meg, min livskvalitet ville blitt dårligere pga han og det ville nok blitt meget stygt etterhvert. Sitat Den eneste muligheten, å få moderne mennesker, til å være "tilfreds" med en gammel nokia telefon, i år 2021, er at de ikke vet hvordan det er å ha en smarttelefon. De må mangle den erfaringen. Om vi skjermet alle nye barn i Norge fra smarttelefoner og internett etc, ville de ikke savnet det, de ville syntes at en 20 år gammel nokia var helt topp. De ville være fornøyde. Med slike holdninger er det ikke rart man ikke får seg dame. Det du strengt tatt sier her er at verden skal gå tilbake til at du må gifte seg fordi man må, ikke fordi man vil. Tvangsekteskap er vi heldigvis ferdig med her i landet! En av argumentene jeg ofte ser i slike debatter som dette er at mannfolk som ikke får seg noe burde fått mulighet til å kjøpe horer, men beklager å si det, selv de velger sine kunder, og prosessen for å komme dit er ikke så lett som man skulle tro. De tar ikke hva som helst bare for å få penger, de har krav de og! Og bare for å avslutte mtp hvor mye holdninger og syn på ting har å si, min fetter har rimelig oppdaterte meninger, ett greit kvinnesyn og har en jobb han går til hver dag, men han kan fint finne på å dusje en gang i måneden, han enten jobber eller sitter i sin mørke leilighet og spiller døgnet rundt, men selv han greide å finne seg dame. Er det håp for han, men ikke andre så burde de kanskje tenkte, hey, hva er det jeg gjør galt, for det er det resten av oss gjør! Anonymkode: 7b484...d0c 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 laban skrev (På 21.3.2021 den 10.02): - Den varianten som brukes nå (hvor man kan få studiekompetanse med ett års påbygg) beholdes - Men det tilbys også en variant med mindre vekt på allmennfag, slik at man må ta to skoleårs påbygg hvis man ombestemmer seg og vil ha studiekompetanse. I disse yrkesklassene vektlegges bransjefagene tidlig, slik at det er mye praktisk jobbing og veldig få likheter med ungdomsskolen, det første semesteret. Etter hvert går man gjennom den teorien som er relevant for yrkesfaget, etter at man har sett hva som er poenget med den. Men man nedprioriterer altså noen av allmennfagene, og bransjen tas med på råd ang. faginnholdet og rekkefølgen. Legg inn noe praksis i bransjen hvis det er mulig. - De som fullfører og består en av disse variantene (inkludert en ryddig historikk på orden / oppmøte), garanteres lærlinge- eller praksisplass innen faget hvis de søker direkte etter fullført skoledel. Men da hadde vi jo risikert å få flinke håndverkere, det er jo ikke bra 🙄 Jeg er fortsatt forundret over at ohms lov var pensum i naturfag, ett halvt år inn i skoleåret på elektro. Vi lærte liksom den loven ca første uka med elektroteknikk. Jeg hadde heldigvis ikke allmennfag da. Det er ikke bare plankekjøring alt det teoretiske man må kunne forbundet med et håndverksfag. Det er ganske mye utregningsmetoder, forskrifter, regler for hvordan ting skal bygges osv. Det er mer enn nok teori, om ikke man skal lære å analysere dikt i tillegg. Husker også det var mye jeg slet med å forstå på elektro, men da jeg kom ut i læra, ga alt plutselig mer mening. Hadde det vært mer kombinert praksis i bedrift og teori på skolen, tror jeg det både hadde gitt mer motivasjon og større forståelse for faget. Men de må ihvertfall sørge for at alle får læreplass etter videregående, for det er mye frafall i den overgangen. Jeg syns det snakkes for mye om at vi trenger akademikere. Uansett utvikling, vil vi alltid ha behov for rørleggere, snekkere, murere, malere, elektrikere, frisører, kokker osv. Hvorfor er det ikke noe fokus på det, og hvorfor kan man ikke tilrettelegge disse linjene slik at de som ikke er så skoleflinke, men jævlig rå på å fikse biler f.eks, kan komme seg igjennom utdanningen. Vil man bli rørlegger, trenger man ikke ha muligheten til å kunne studere etter kun et år med påbygg. Man vil jo ikke studere, man vil bli rørlegger. Og man kan jo faktisk gå teknisk fagskole, dersom man vil utdanne seg videre etter læra. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 18.51): Ville du "takket med" å få en gammel nokia med svart hvitt skjerm og uten noen funksjoner ut over tekst meling og ringing, i år 2021? For 20? år siden var de helt fantastiske, men i dag ville det vært en skuffelse, fordi vi er "bortskjemte". Da er det bedre å spare opp penger og kjøpe en smarttelefon. Heller vente en å takke med en "dritttelefon" Men det er problemet, vi blir bortskjemte av iphoner og andre fancy smarttelefoner, så nesten ingen som har hatt en smarttelefon vil gå tilbake til en gammeldags telefon. Hvordan vil du løse det problemet. Hvordan vil du selge gammeldagse nokia telefoner i år 2021? Du vil mislykkes Og det er greit, helt til du innser at, dette er mennesker, dette er 30-40% av alle menn i Norge. Gamle nokiaer som ikke er like gode som de nye smarttelefonene. Hva skal vi gjøre med dem. Vi kan ikke "kaste" 30-40% av alle norske menn i søpla.... Ikke uten ekstreme negative konsekvenser for samfunnet. Kjønnsmarkedet har blitt et rent kapitalistisk marked, bruk og kast, prøv mange telefoner og velg den beste. Men, alle vil ha de beste, så alle vil ha de samme fordi de har prøvd og funnet at de er de beste. Den eneste muligheten, å få moderne mennesker, til å være "tilfreds" med en gammel nokia telefon, i år 2021, er at de ikke vet hvordan det er å ha en smarttelefon. De må mangle den erfaringen. Om vi skjermet alle nye barn i Norge fra smarttelefoner og internett etc, ville de ikke savnet det, de ville syntes at en 20 år gammel nokia var helt topp. De ville være fornøyde. Det er eneste mulighet. Om folk er bortskjemte med høy standard, vil de aldri gå tilbake. Sånn er det bare. Du vil aldri ha nokian med svart hvitt skjerm uansett, så om den spiller en stygg ringetone for å irritere deg før den forsvinner, har den ingenting å tape. Den stygge ringetonen er bare en god unnskyldning/obfuskering Anonymkode: dc7a7...127 Jeg ville heller hatt en gammel Nokia enn veldig mange av dagens smarttelefoner. En gammel Nokia går ikke i stykker bare man ser hardt på den. Den er ikke så stor at man kan bruke den som flåte hvis man ønsker å krysse Atlanterhavet. Og det er ikke like mye software bugs og plagsomme oppdateringer som i nye smarttelefoner. Men dersom nokia'n hadde boltet seg fast i sofaen, trukket for gardinene og sutret over at ingen ville ha den, da hadde den nok flydd på hue ut ganske raskt. Men et annet problem er jo at disse du omtaler som taperne, også har krav til valg av kone. De tar ikke hva som helst, de vil helst velge fra øverste hylle. Og de skal ikke måtte lete etter "den rette". Hun må på mystisk vis plutselig bare være der. Jeg har jobbet med veldig mange mannfolk og jeg har tenkt veldig mange ganger "hvordan i all verden klarte du finne ei som orker å bo sammen med deg?" Så erfaringen sier at selv feite, småduste, fisefulle idioter, får seg dame hvis de vil. Uansett, som d0c skriver. Telefoner oppdateres. Sure mannfolk kan også oppdatere seg. Men det er klart, det krever at man gidder anstrenge seg litt. Sitter man hjemme med en innstilling om at man er samfunnets taper, da er det det signalet man sender ut. Man får ikke solgt en gammel nokia dersom salgsargumentet er at det er så synd på den siden ingen vil ha den. Men fremhever man alle fordelene med en gammel Nokia, kan det jo være at noen ser nytten av en slik telefon. Så lenge den ikke henger seg opp og er kranglete på alt, vel å merke. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Grendel skrev (På 19.3.2021 den 11.02): Man kan si at menn er single og barnløse primært på grunn av egne dårlige valg. På samme måte mener jeg kvinner tjener mindre veldig mye på grunn av egne valg. Det har jeg faktisk tenkt på mange ganger. Hvorfor velger man yrker med lav lønn for så å klage over lønna når man begynner å jobbe? Jeg er selvfølgelig glad noen gjør det, ellers hadde vi hatt et stort problem spesielt innen helse. Men da jeg valgte utdanning var lønn og arbeidsmarkedet vesentlige faktor. Jeg skulle tjene godt nok og jeg skulle være garantert å få jobb. Velger man å utdanne seg som førskolelærer, vet man jo at man aldri kommer til å tjene særlig bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/460087-lavstatusmenn-er-de-nye-taperne-f%C3%A6rre-f%C3%A5r-barn-de-tjener-mindre-og-d%C3%B8r-tidligere/page/4/#findComment-4032763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.