Gå til innhold

Stemmer det at man ofte ender opp i samme type forhold som sine foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at man ofte ender opp i samme type forhold som sine foreldre? Jeg tenker da på om f.eks foreldre har ett destruktivt forhold for så å senere velge nye partnere som er ennå mer destruktive. Vil det si at deres barn har større sjanse for å ende opp i ett samme type forhold fordi de velger samme type personer?

Anonymkode: c7493...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stemmer det at man ofte ender opp i samme type forhold som sine foreldre? Jeg tenker da på om f.eks foreldre har ett destruktivt forhold for så å senere velge nye partnere som er ennå mer destruktive. Vil det si at deres barn har større sjanse for å ende opp i ett samme type forhold fordi de velger samme type personer?

Jeg har ingen link klar, men har lest at barn lærer av sine foreldre.

Når foreldrene er kjølige og spydige mot hverandre så er de rollemodeller for hvordan barna vil oppføre seg  i parforhol.

Nå er barn også selvstendige individ og gjør ikke  nødvendigvis de samme feilene som foreldrene. Allikevel tror jeg ikke man bør bli i et giftig forhold for barnas skyld. La heller barna merke at de voksne er glad i hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble i alle fall etter hvert veldig klar over at den måten mine foreldre forholdt seg til hverandre på ikke lærte meg noe som helst om hvordan et godt forhold skal være... Når jeg tenker på det nå så skjønner jeg ikke at noen av dem gadd å ha det sånn og jeg har sørget for at jeg ikke har det i nærheten av slik som de hadde det. At de trivdes med å ha det sånn kan jeg ikke med min beste vilje forstå, vil ikke gå i detalj av flere grunner, men det er mye jeg har tenkt på i voksen alder.

AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer ikke med min erfaring i hvert fall. Ingen av de jeg har vært sammen med var veldig lik sin mor eller far. Selv er jeg heller ikke det de få gangene jeg har vært i forhold. Snarere tvert i mot. Min mor var feks labil og hissig, det har aldri jeg vært med mine partnere. 

Anonymkode: df07d...601

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...