Gå til innhold

Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?

Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?  

16 stemmer

1. 1. Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?

• Ja, jeg vil vente til jeg kan velge en annen vaksine
      11
    • Nei, jeg vil ta imot AstraZeneca hvis det er den jeg først blir tilbudt
      5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville ikke tatt den. Hadde ikke orket å gå i to uker å vente på å eventuelt dø. Når det er sagt så kommer det nok etter hvert frem farlige bivirkninger av de andre vaksinene også.

Anonymkode: 51411...ce3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men blir AZ fremdeles tilbudt? Er den ikke satt på pause da? 

Anonymkode: c0473...849

Jo, er satt på pause, men vet ikke hva som skjer med de som allerede har fått første dose og eventuelt hvor lenge det kan gå imellom doser.

Anonymkode: 5afdb...c22

AnonymBruker

Tror for øvrig at folk har mistet mye av tilliten til AstraZeneca, noe som ikke kan gjenopprettes.

Når den i tillegg "kun" er 65% effektiv vs. de andre som ligger på 95% samt at den heller ikke hjelper mot den sør-afrikanske varianten så ser jeg ingen grunn til å fortsette med denne.  

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ville ikke tatt den. Hadde ikke orket å gå i to uker å vente på å eventuelt dø. Når det er sagt så kommer det nok etter hvert frem farlige bivirkninger av de andre vaksinene også.

Ja, sant nok. Men jeg tenker at risikoen ved Covid-19 er verre. Jeg vil mye heller ta sjansen på å vaksinere meg enn å gjennomgå sykdommen. Altså jeg tror at sykdommen er farligere enn vaksinen(e). Så langt. ...

Endret av Gjest
AnonymBruker
Anbru skrev (3 minutter siden):

Ja, sant nok. Men jeg tenker at risikoen ved og konsekvensene av Covid-19 er verre. Jeg vil mye heller ta sjansen på å vaksinere meg enn å gjennomgå sykdommen. 

Ja enig i det, jeg vil vaksinere meg. Men jeg vil ikke ta AZ vaksinen. Tar gjerne en av de andre.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er 80000 doser på lager. De som vil ha burde få.

Anonymkode: 029db...017

Noen "kløktige" politikere med forhandlingsevne kunne foreslå ett bytte med ett annet land som fortsatt vil bruke den :) . 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja enig i det, jeg vil vaksinere meg. Men jeg vil ikke ta AZ vaksinen. Tar gjerne en av de andre.

Skjønner godt det. Men naive meg tror at selv AZ-vaksinen er tryggere enn sykdommen. 

Endret av Gjest
AnonymBruker

Noen "kløktige" politikere med forhandlingsevne kunne foreslå ett bytte med ett annet land som fortsatt vil bruke den :) . 

Tror de landene har like "kløktige" politikere som følger med på hva som forgår i verden. Vil heller si at en politiker ville være dum hvis det hadde blitt forsøkt.

Annonse

AnonymBruker
Anbru skrev (3 minutter siden):

Skjønner godt det. Men naive meg tror at selv AZ-vaksinen er tryggere enn sykdommen. Men problemet er jo at ingen vet sikkert...

I tillegg er det jo også det faktum som jeg nevnte at den ikke beskytter mot Sør-Afrika varianten, så skulle den spre seg så er man ikke beskyttet allikevel.   

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I tillegg er det jo også det faktum som jeg nevnte at den ikke beskytter mot Sør-Afrika varianten, så skulle den spre seg så er man ikke beskyttet allikevel.   

Det er jo utrolig trist om det stemmer. Skremmende. 

AnonymBruker

Tror de landene har like "kløktige" politikere som følger med på hva som forgår i verden. Vil heller si at en politiker ville være dum hvis det hadde blitt forsøkt.

Vi får slenge med noen fat olje og litt blodfortynnende også så ordner det seg :) 

Worrisome Plenty

Det kan spøke litt for Johnson og Johnson vaksinen også da, de er begge vektorvaksiner. Mens phizer og den andre vaksinen som brukes i norge er rna vaksine. RNA vaksinene har ikke den samme bivirknignen.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi får slenge med noen fat olje og litt blodfortynnende også så ordner det seg :) 

Hahahaha ja hvorfor ikke😅

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er også en mulighet. Dessverre er det manko på kløktige politikere.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De som blir syke blir ikke alvorlig syke hvis de er vaksinert med AZ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...