Gå til innhold

Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?

Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?  

16 stemmer

1. 1. Vil du utsette å ta vaksinen hvis du blir tilbudt AstraZeneca (hvis den blir godkjent igjen)?

• Ja, jeg vil vente til jeg kan velge en annen vaksine
      11
    • Nei, jeg vil ta imot AstraZeneca hvis det er den jeg først blir tilbudt
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som blir syke blir ikke alvorlig syke hvis de er vaksinert med AZ.

Anonymkode: 029db...017

Det er mulig, men AZ vaksinen fremstår jo veldig tydelig som dårligere med høyre bivirkningsprofil og skulle den bli godkjent så vil masse folk takke nei.

Anonymkode: 5afdb...c22

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja enig i det, jeg vil vaksinere meg. Men jeg vil ikke ta AZ vaksinen. Tar gjerne en av de andre.

Anonymkode: 51411...ce3

Av alt vi vet så er det en av de andre som har de mest alvorlige langtidsbivirkningene. Hele situasjonen i dag både med covid-19 og vaksinene er som en russisk rullet synes jeg🙈

Anonymkode: 06173...68e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen "kløktige" politikere med forhandlingsevne kunne foreslå ett bytte med ett annet land som fortsatt vil bruke den :) . 

De får aldri byttet dem. De må nok donere dem til andre land og betale for nye. Slik de allerede har gjort i stor grad.

AnonymBruker
Grendel skrev (12 timer siden):

Jeg vil gjøre det helsemyndighetene anbefaler og ta imot det som blir tilbudt.

Så får det gå som det går. 

Jeg er selv sterkt skeptisk til coronavaksinene. Både AZ vaksinen og de andre. Skammer meg samtidig over det og snakker ikke med mange om det. Jeg tenker at de med holdninger mht vaksinene er ekte hverdagshelter. Litt som å tørre å risikere å ofre seg i krig.

Håper bare så inderlig vi vil gjennombygge tilliten rundt vaksineringen framover slik at flest mulig sammen kan bli hverdagshelter og bekjempe viruset sammen🍀

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er selv sterkt skeptisk til coronavaksinene. Både AZ vaksinen og de andre. Skammer meg samtidig over det og snakker ikke med mange om det. Jeg tenker at de med holdninger mht vaksinene er ekte hverdagshelter. Litt som å tørre å risikere å ofre seg i krig.

Håper bare så inderlig vi vil gjennombygge tilliten rundt vaksineringen framover slik at flest mulig sammen kan bli hverdagshelter og bekjempe viruset sammen🍀

*Jeg tenker at de med holdninger SOM DEG mht vaksinene er ekte hverdagshelter* 

Skulle det jo stå. Ulempen med å skrive anonymt. Ingen rom for feilskriving;) Men tørr rett og slett ikke stille med nick som skeptiker rundt dette tema..

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg håper ikke at tilliten til vaksinering er svekket utover når det kommer til AZ vaksinen. Det at legemiddelverket var så raskt ute med info og råd om pause for å klargjøre situasjonen er jo tillitsvekkende.

AnonymBruker

En i nær familie tok astra vaksinen og lå i tre dager og spydde og var knalldårlig. Skamsjuk. Oppkastet var "blålig" på farge innimellom. Ikke noe særlig. Jeg er mer tilbøyelig enn andre til å få blodpropper siden jeg mangler et protein(s) som gjør at blodet mitt koagulerer lettere ,så jeg kommer i hvert fall ikke til å ta den. Da venter jeg heller på en annen vaksine. Men jeg vil vaksineres.

Anonymkode: 2f4bf...23a

Jeg er ganske skeptisk. Nå har fire personer dødd. De kan ikke vite sikkert om det har en sammenheng, men de kan ikke utelukke det heller. Så tror ikke jeg vil ha den på nåværende tidspunkt. Hvordan mitt standpunkt er om et par måneder vet jeg dog ikke. Det kommer jo å på hva de eventuelt konkluderer med. Jeg er vel uansett blant de siste i køen til å vaksineres. :)

AnonymBruker
merida skrev (På 20.3.2021 den 15.36):

Jeg har allerede tatt første dose fra AZ, og kommer til å si ja til neste også. 

Du får nok ikke muligheten til en dose til.

Anonymkode: 51411...ce3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...