Gå til innhold

Hva slags type mobiltelefon har du og hvor ofte bytter du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og bytter du hver gang til samme merke eller varierer du?

Anonymkode: 15b8b...65d

Har typ superbillig smarttelefon, som har vært en del problemer med. Har tenkt å oppgradere men synes det er umulig å velge så bare utsetter :P Er så mye negativt ved alle de store. 

Anonymkode: 7dc07...7f3

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå har jeg en Huawei ettellerannnet, hadde ikke tenkt å kjøpe ny, men mannen kjøpte ny til meg til jul for 2 år siden. Fungerer helt utmerket så jeg har ingen planer om å bytte. :) Har hatt flere merker, dog ikke iphone.

AnonymBruker

Jeg har nest nyeste iPhone. Hatt den ett års tid. Gidder ikke bytte på en stund. Kjøper som regel iPhone de er ganske bra i kvalitet. Opplevd mer tull med android telefoner som Samsung. Men det er litt dårlig kompatibelhet med pc synes jeg, og iMac gidder jeg ikke bruke penger på.

Anonymkode: 40c26...2da

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har nest nyeste iPhone. Hatt den ett års tid. Gidder ikke bytte på en stund. Kjøper som regel iPhone de er ganske bra i kvalitet. Opplevd mer tull med android telefoner som Samsung. Men det er litt dårlig kompatibelhet med pc synes jeg, og iMac gidder jeg ikke bruke penger på.

iPhone er utrolig dyrt. Siste modell er nå ute til en pris av rundt 17.000 kr. Litt over en månedslønn (trygd) for meg. 

Annonse

Har en Samsung A40 og den fungerer utmerket til mitt bruk. Bytter bare når telefonen er utslitt. Den jeg har nå er 2 år gammel og jeg håper den varer en stund til. Holder meg til samme merke da jeg er fornøyd med den.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

iphone X den kommer jeg til å ha til den ryker. Forrige iphone hadde jeg i kanskje 8-9 år. Liker også godt samsung mobil, men har mac hjemme så da foretrekker jeg det :) 

Anonymkode: 77a3f...ac4

Annonse

påskelilje

Har mobil via jobb. Vi kan velge mellom Samsung og Iphone. Jeg har Samsung,  tror det er min tredje. S9 edge modell, tror jeg den heter. Ladeinntaket er litt dårlig nå, og jeg vurderte å bytte, men da jeg fikk høre at den bare er litt over 2 år, fant jeg ut at jeg skal pine den et år til. Jeg er sterk motstander av å bytte mobil etter bare 2 år, så da  må jeg bare etterleve det 😅

Mannen min kjøpte nylig S21. Han er veldig fornøyd,  men den er litt stor. Jeg vil helst ikke ha større enn den jeg har nå. Så er litt i tvil hva jeg skal velge når jeg må bytte i løpet av et års tid.

påskelilje skrev (5 timer siden):

Har mobil via jobb. Vi kan velge mellom Samsung og Iphone. Jeg har Samsung,  tror det er min tredje. S9 edge modell, tror jeg den heter. Ladeinntaket er litt dårlig nå, og jeg vurderte å bytte, men da jeg fikk høre at den bare er litt over 2 år, fant jeg ut at jeg skal pine den et år til. Jeg er sterk motstander av å bytte mobil etter bare 2 år, så da  må jeg bare etterleve det 😅

Mannen min kjøpte nylig S21. Han er veldig fornøyd,  men den er litt stor. Jeg vil helst ikke ha større enn den jeg har nå. Så er litt i tvil hva jeg skal velge når jeg må bytte i løpet av et års tid.

Jeg har iPhone og god erfaring med å bytte batteri, vurdere å gjøre det med min siste også. Antar det er mulig på Samsung også. Koster ikke mange hundrelappene og telefonen føles ny etterpå. Dårlig batteri er med andre ord ikke grunn til å bytte ut hele telefonen.

Endret av Ekstra
Thebutterfly

Har en Samsung som jeg fikk i gave for 2,5 år siden. Den virker fortsatt. Regner med at den vil fungere videre et par år. Viktig å lagre ned bilder dersom den skulle slutte å fungere. Bildene er mest kjipt å miste om den blir ødelagt eller slutter å fungere. Mobilen kan alltid erstattes, men det kan ikke bildene. 

Endret av Thebutterfly
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 23.57):

iPhone er utrolig dyrt. Siste modell er nå ute til en pris av rundt 17.000 kr. Litt over en månedslønn (trygd) for meg. 

Jeg har ikke kjøpt den, dvs jeg har en sånn plan der jeg kan bytte mobil hver 18 måned. Jeg er også trygdet.

Huawei nå. Har prøvd forskjellige Android-merke og tenkte jeg like gjerne kunne teste et "billig" merke denne gangen. Den kostet 11 000 for et år siden, og under 5000 nå.

Det forteller meg at det lønner seg å kjøpe forrige modell og heller bytte oftere. Da får man i gjennomsnitt nyest mulig telefon innenfor et gitt budsjett.

Jeg bytter når jeg må, og det blir ca hvert 3. til 4. år. Det er jo et styr å bytte, men litt stas også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...