Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men det er vel normalt å ha det sånn innimellom. Jeg gråter av ingenting og ser mørkt på tilværelsen nå. Har hatt det så bra så lenge, og så kommer dette bare plutselig kastende på meg. Føles ut som en stor depresjon, men det kan nok ikke være det (?) Seinest i går skrev jeg i en tråd at jeg hadde det veldig bra for tida, for det var sant. Har hatt det bra veldig lenge faktisk, men så... plutselig ikke lenger. 😢 Hva skjer? Jeg beklager at jeg får helt hetta når sånne symptomer dukker opp, og ikke klarer å holde det for meg selv. Jeg blir livredd for å ha fått en ny episode, men jeg har en tendens til å tolke den minste lille forandring i stemningsleiet til det bipolare. Det er jo ikke sikkert at det er det, så må spørre dere: Er det normalt å plutselig bli deprimert uten grunn? Har alle som ikke er bipolare det sånn også? 

Fortsetter under...

Jeg har vært jevn i stemningsleiet siden januar og har tillagt årsaken til det Litium som jeg begynte på da. Hadde planlagt en aldri så liten skrytetråd til ære for Litium på "3mnd-dagen" som er i april. Men da er det ikke riktig medisin da, og jeg kan like godt slutte med den. Tror ingen medisiner i verden kan holde meg stabil, og jeg har bare lyst til å gi opp hele driten. 

AnonymBruker
Anbru skrev (30 minutter siden):

Men det er vel normalt å ha det sånn innimellom. Jeg gråter av ingenting og ser mørkt på tilværelsen nå. Har hatt det så bra så lenge, og så kommer dette bare plutselig kastende på meg. Føles ut som en stor depresjon, men det kan nok ikke være det (?) Seinest i går skrev jeg i en tråd at jeg hadde det veldig bra for tida, for det var sant. Har hatt det bra veldig lenge faktisk, men så... plutselig ikke lenger. 😢 Hva skjer? Jeg beklager at jeg får helt hetta når sånne symptomer dukker opp, og ikke klarer å holde det for meg selv. Jeg blir livredd for å ha fått en ny episode, men jeg har en tendens til å tolke den minste lille forandring i stemningsleiet til det bipolare. Det er jo ikke sikkert at det er det, så må spørre dere: Er det normalt å plutselig bli deprimert uten grunn? Har alle som ikke er bipolare det sånn også? 

Det er normalt å ha en dårlig dag. 

Anonymkode: 4cd10...505

AnonymBruker
Anbru skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Men er det normalt å ha en dårlig dag "uten grunn"? Altså uten noen kjent utløsende årsak?

Ja, det er normalt. 

Det er ikke så normalt å gjøre så mye ut av at man har en dårlig dag. 

Anbru skrev (39 minutter siden):

Takk for svar. Men er det normalt å ha en dårlig dag "uten grunn"? Altså uten noen kjent utløsende årsak?

Jeg har ofte en dårlig dag (eller flere) og det er nok ganske normalt. Det betyr ikke at medisinene ikke fungerer, for uten medisiner så hadde jeg blitt veldig dårlig.  

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke så normalt å gjøre så mye ut av at man har en dårlig dag. 

Nei, den angsten er rar. Den kommer i mange versjoner og har mange ansikter. Noen ganger blir den til og med så rar at man starter en litt panisk tråd på dol for å søke avklaringer... 

Endret av Gjest
emilie321 skrev (22 minutter siden):

Jeg har ofte en dårlig dag (eller flere) og det er nok ganske normalt. Det betyr ikke at medisinene ikke fungerer, for uten medisiner så hadde jeg blitt veldig dårlig.  

Takk for svar. Jeg tror det eneste jeg kan gjøre er å vente og se. Ingen kan egentlig gi meg bekreftelse eller avkreftelse på om dette er starten på en ny episode eller ikke. I mellomtiden får man vel bare fortsette å ta medisinene sine. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...