Gjest tequila Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Javel...Ser ikke så mange kjente her lenger.har ikke lenger noen særlig anledning til å skrive her.Men jeg tror det er litt bra for meg.Noen som jeg tror er sunt for hodet mitt er at jeg i det siste har vært mer obs på å bry meg om andre..vennene mine for eksempel.Jeg har jo alltid brydd meg om dem,men jeg tror det er viktig å kanskje engasjere tankene litt rundt hvordan andre har det for å òg få et mer distansert og rasjonellt bilde på hvordan en selv burde leve..Jah...dette ble mye rot,er litt rotete i hodet. Har vært så avslappet og tja..glad/likeglad i det siste.Jeg mener,jeg trenger ikke bry meg om mas fra foreldrene mine lenger,hvertfall ikke i samme grad som før.Jeg lurer på om det faktisk hjelper å røyke hasj? eller om det bare er en midlertidig flukt fra noe som før eller senere vil innhente meg? Jeg vet ikke,jeg føler at det hjelper. Kan hasj fungere som en slags medisin mot depresjon? p.s. Jeg vil på ingen måte at dette skal virke som noen slags "reklame" for rusmisbruk.Vær så snill ikke oppfatt det sånn noen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46040-hasj-som-antidepr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marix Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller konkret hva dine problemer bunner i, men det kan virke som du er ung (bor hjemme) og er deprimert? Å bruke hasj som antidepressiva tror jeg er en meget DÅRLIG idé. Kanskje får du en følelse av økt velvære/selvinnsikt der og da, men det dreier seg tross alt om rus- og en virkelighetsflukt. Dette vet du sikkert innerst inne selv, i det du lurer på om det kun er en midlertidig flukt. Du kan opparbeide deg et avhengihetsforhold til hasjen og den følelsen det gir deg, du kan fjerne deg fra virkeligheten og det som skjer i og rundt deg - og i verste fall; det er faktisk mulig å røyke seg inn i en psykose, dersom man er disponert for det. Nei, Tequila: Hasj kan være vel og bra som rusmiddel, som et alternativ til alkohol (særlig hvis man er i et land hvor det er legalisert, da...), når man har det rimelig bra med seg selv, men å bruke det som antidepressiva er bare destruktivt - mener nå jeg. La heller følelsen hasj gir deg være en motivasjonsfaktor: du har det i deg; prøv å finn disse sidene ved deg selv gjennom økt selvinnsikt og kontakt med dine venner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46040-hasj-som-antidepr/#findComment-175395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hek Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Hei tequila. Du bare utsetter tankene og følelsene ved å røyke hasj, de vil innhente deg tilslutt. Og det du må være obs på er at du ofte blir surrete i hue av hasj, og dette kan gjøre tingene værre for deg. For da kan tankene spinne rundt i hue ditt, og rote det til på en helt jævlig måte. Så tenk litt mere før du prøver igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46040-hasj-som-antidepr/#findComment-175439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.