Gå til innhold

Kjærvik-drapet - hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/drapssiktedes-mor---fryktet-dette/73648486

Hva tenker dere kan få noen til å gjøre sånt? Var han veldig syk? 

Det som tyder på at han var svært syk er jo det at han ikke klarte å gå på skole eller jobbe, ikke hadde venner og ellers svært lite nettverk. Jeg tenker at en person som er så dårlig fungerende at hen ikke får til slike ting må være syk i en eller annen form. 

"Moren forklarer at sønnen har vært psykisk syk stort sett hele livet. Han har slitt med angst og tvangshandlinger

Han har  ikke hatt skole eller jobb, og få venner. Da blir man tullerusk. Jeg vil tro han har vært i en form for psykose. Det må han ha vært for å ha gjort dette, sier hun.

I 20-åra var han inne i en veldig god periode i livet, forteller moren. Da hadde han kjæreste og var butikksjef."

Anonymkode: 16f38...842

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460600-kj%C3%A6rvik-drapet-hva-tenker-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (10 timer siden):

Jeg ser egentlig ikke hensikten i å spekulere sånn i dette. De vil nok finne ut av det de som etterforsker og de som skal vurdere hans tilregnelighet. 

Hvorfor det? Er det ikke bra å kunne ha en diskusjon rundt dette. Man burde jo lære av hva det er som gjør at personer får Det veldig vanskelig og blir så syke. Ensomhet er vel ofte stikkord i den type drapssaker der gjerningspersonen Er psykisk syk. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Er det ikke bra å kunne ha en diskusjon rundt dette. Man burde jo lære av hva det er som gjør at personer får Det veldig vanskelig og blir så syke. Ensomhet er vel ofte stikkord i den type drapssaker der gjerningspersonen Er psykisk syk. 

Som det sies her så er temaet diskutert godt på Åpent forum. Og jeg er enig med Glitter i at det ikke er særlig fruktbart å spekulere i årsaker til at vedkommende drepte faren sin og om han var syk eller ikke syk. Eller diskutere skyld eller ikke skyld, både hos gjerningsmannen selv og hos hans nærmeste. Vi får heller overlate slikt til etterforskningen, synes jeg. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Joda, men jeg er bare ikke tilhenger av å diskutere og spekulere rundt spesifikke saker, annet enn klare fakta man eventuelt får. De kan diskuteres. Å spekulere en hel masse fører ingen sted. Tenk på familien som sitter der og kanskje får med seg alt. Har sett helt ville spekulasjoner på ulike forum om ulike saker. Det er ikke alt som er ok. Tvert imot. 

Det er ikke sikkert det hadde blitt de mest voldsomme spekulasjoner, men hvorfor spekulere? Ja, så var han kanskje ensom. Men å spekulere i hvorfor, hva han foreldre kan ha gjort eller ikke gjort, det synes ikke jeg er bra. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (51 minutter siden):

Joda, men jeg er bare ikke tilhenger av å diskutere og spekulere rundt spesifikke saker, annet enn klare fakta man eventuelt får. De kan diskuteres. Å spekulere en hel masse fører ingen sted. Tenk på familien som sitter der og kanskje får med seg alt. Har sett helt ville spekulasjoner på ulike forum om ulike saker. Det er ikke alt som er ok. Tvert imot. 

Det er ikke sikkert det hadde blitt de mest voldsomme spekulasjoner, men hvorfor spekulere? Ja, så var han kanskje ensom. Men å spekulere i hvorfor, hva han foreldre kan ha gjort eller ikke gjort, det synes ikke jeg er bra. 

Det er ikke lett å være foreldre alltid uansett. Mine voksne barn går sine veier i livet og liker ikke innblanding.  Så hva foreldre kan gjøre eller ikke er ikke alltid så lett når barna er voksne.  Man skal respektere deres grenser. 

Anonymkode: a9859...430

AnonymBruker
Glitter skrev (56 minutter siden):

Det er en familietragedie. Og ikke noe å spekulere på. Trist for alle parter. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke lett å være foreldre alltid uansett. Mine voksne barn går sine veier i livet og liker ikke innblanding.  Så hva foreldre kan gjøre eller ikke er ikke alltid så lett når barna er voksne.  Man skal respektere deres grenser. 

Ja. Vet ikke helt hva du siterte meg for? Har ikke sagt det er lett. Er akkurat slike ting rundt diverse saker jeg ikke spekulerer på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...