Gå til innhold

Kan en få stønad til tannlege pga OCD?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få stønad til tannlege når min tvangslidelse i flere år har påvirket min evne til tannpuss? Bruker også quetiapine og zoloft som kan ha en viss påvirkning på tannhelsa. 

Når jeg har søkt på google, så virker det til at jeg ikke har rett på noe stønad, men jeg kan jo alltids håpe. 

Fortsetter under...

Det er alvorlig når man pga psykisk sykdom ikke kan ivareta egen helse. Kanskje du finner noe nyttig info her:

https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/overordnet-regelverk/tilstander-som-kan-gi-rett-til-stønad-til-tannbehandling/tilstand-14

Endret av Gjest
AnonymBruker
J.R. skrev (6 timer siden):

Er det mulig å få stønad til tannlege når min tvangslidelse i flere år har påvirket min evne til tannpuss? Bruker også quetiapine og zoloft som kan ha en viss påvirkning på tannhelsa. 

Når jeg har søkt på google, så virker det til at jeg ikke har rett på noe stønad, men jeg kan jo alltids håpe. 

Jeg var dårlig å ta vare på tennene mine pga årevis angst og OCD, men jeg bare aldri fått en diagnose på det tross gjentatte forsøk. Jeg har det fortsatt. Men jeg er blitt flinkere med egenomsorg / ta vare på tennene. Jeg måtte betale all tannlegebehandling selv . Men du kan sikkert søke via sosialkontoret om du ikke har inntekt/ liten inntekt? 

Anonymkode: 094b8...282

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det skal mye til.

Anonymkode: bc95c...078

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var dårlig å ta vare på tennene mine pga årevis angst og OCD, men jeg bare aldri fått en diagnose på det tross gjentatte forsøk. Jeg har det fortsatt. Men jeg er blitt flinkere med egenomsorg / ta vare på tennene. Jeg måtte betale all tannlegebehandling selv . Men du kan sikkert søke via sosialkontoret om du ikke har inntekt/ liten inntekt? 

Anonymkode: 094b8...282

Jeg synes systemet virker urettferdig. Her får jeg gratis (!) tannlege fordi jeg får levert medisiner på døra av hjemmesykepleien. Rart at en Høyreregjering som bla.a har fratatt svaksynte barn noe av brillestøtten ikke har ryddet opp i dette og behovsprøvd pasienter som er innenfor ordninger med hjemmesykepleie..  

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...