Gå til innhold

Åpner vi opp Oslo for tidlig?

Anbefalte innlegg

påskelilje
Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Det viktigste nå er at Trondheim , Kristiansand og de andre stedene som har mye smitte , stenger ned og holder kun matbutikkene åpne. Jeg tror det kommer til å gå bra i Oslo iom at det går raskere med vaksineringa nå. Sikker er jeg ikke, men folk trenger å få tilbake jobbene sine. Det har vart alt for lenge. 

Ingen tegn til full nedstengning her sør. Rødt nivå på vgs (dvs 1-2 dager på skolen per uke, ellers hjemmeskole - russen er bare hjemme), alle butikker er åpne, treningssentere er åpne. Derimot er alle skoleturer og leirskoler kansellert. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Det viktigste nå er at Trondheim , Kristiansand og de andre stedene som har mye smitte , stenger ned og holder kun matbutikkene åpne. Jeg tror det kommer til å gå bra i Oslo iom at det går raskere med vaksineringa nå. Sikker er jeg ikke, men folk trenger å få tilbake jobbene sine. Det har vart alt for lenge. 

Jeg tviler sterkt på at det blir nødvendig.

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Ingen tegn til full nedstengning her sør. Rødt nivå på vgs (dvs 1-2 dager på skolen per uke, ellers hjemmeskole - russen er bare hjemme), alle butikker er åpne, treningssentere er åpne. Derimot er alle skoleturer og leirskoler kansellert. 

Nei, jeg ser de foreløpig mener de har god kontroll 🙂

påskelilje
Nicklusheletida skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg ser de foreløpig mener de har god kontroll 🙂

De mener at målrettet tiltak mot russen og russens familier skal begrense utbruddet.

Dattera her i huset testet seg i går, heldigvis negativ. Puh! Hun er den som treffer flest i løpet av uka.

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det er jo derfor Oslo får ekstra vaskiner nå , fordi det skal gå raskere. Det kommer for sent, men bedre sent enn aldri. Har tro på at det kommer til å gå rette veien nå, hvis ikke India-viruset kommer og ødelegger.

Derfor jeg mener de burde ventet litt så vi fikk vaksinert nok.

Anonymkode: f705d...2a9

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er registrert 35 000 som har hatt Covid i Oslo så det vil ikke påvirke flokkimmuniteten i særlig grad.

Problemet er jo at Norge paradoksalt nesten er ett U-land når det kommer til deler av helsevesenet, I hele Norge er det 278 intensivplasser og antallet i Oslo vet jeg ikke, men kanskje 100?, m.a.o så skal den ingenting til før helsevesenet kneler.
Når smittetrenden nå er økende i resten av landet som ikke har hatt like trenge restriksjoner så er det som å tro på julenissen at dette vil gå bra med en så brå åpning med så få vaksinerte her i Oslo. Hadde vi ventet 1-2 mnd så ville vi unngått det som uunngåelig kommer til å skje nå :(. 

Anonymkode: f705d...2a9

Ja, 35000 er registrert, men antallet som har hatt korona er nok en del høyere, og spesielt i de gruppene som sprer mest smitte. Jeg tenker man ser en viss effekt av det snart.

I Texas, som har hatt  null tiltak siden mars, stuper fortsatt smittetallene. Det er nok pga vaksinering og mange med gjennomgått sykdom. Norge er ikke SÅ langt bak lenger.

Annonse

Tiltak i Trondheim: Hjemmekontor, munnbind og mild begrensning på skjenking. Som forventet ingen stenging av kjøpesentre eller andre forretninger. Jeg synes kanskje utestedene slipper billig unna siden det er der smitten skjer: 

Vil ha skjenkestopp klokken 22 og påbud om hjemmekontor i Trondheim - adressa.no

Det har kommet frem at mange unge voksne i Trondheim hat gitt blaffen i det siste. Mye festing 17. mai og ekstremt mange nærkontakter.

Det er null smitte blant russen. Jeg har en russ selv, og har inntrykk av at de har oppført seg veldig bra og samarbeidet med politiet om hvordan de kan ha fester. Kun utendørs og med klassen. Da går det gjerne bra, men det er litt flaks også.

Nicklusheletida
Grendel skrev (6 timer siden):

Tiltak i Trondheim: Hjemmekontor, munnbind og mild begrensning på skjenking. Som forventet ingen stenging av kjøpesentre eller andre forretninger. Jeg synes kanskje utestedene slipper billig unna siden det er der smitten skjer: 

Vil ha skjenkestopp klokken 22 og påbud om hjemmekontor i Trondheim - adressa.no

Det har kommet frem at mange unge voksne i Trondheim hat gitt blaffen i det siste. Mye festing 17. mai og ekstremt mange nærkontakter.

Det er null smitte blant russen. Jeg har en russ selv, og har inntrykk av at de har oppført seg veldig bra og samarbeidet med politiet om hvordan de kan ha fester. Kun utendørs og med klassen. Da går det gjerne bra, men det er litt flaks også.

Ny pressekonferanse i morgen. Er veldig spent på hva som kommer nå. Skulle ikke forundre meg om de går tilbake på at vi får åpne likevel 😢

Nå eksploderer jo smitten rundt omkring igjen og blir sikkert full nedstenging i sommerferien. Jeg klarer ikke å være like optimistisk som deg :)

påskelilje
Grendel skrev (10 timer siden):

Her er det jo enormt mange russ som er smittet. Smitten er likevel i all hovedsak blant russen og deres nærmeste. Veldig få har ukjent smittevei.

Her er det stans i fritidsaktiviteter for ungdom en uke samt hjemmeskole for de fleste på vgs. Arrangementer i regi av kommunen denne uka og neste er avlyst, for å forhindre sammenstimling av folk. Kommunens fyrverkeri på 17.mai har fått kraftig kritikk.

Nicklusheletida skrev (15 timer siden):

Ny pressekonferanse i morgen. Er veldig spent på hva som kommer nå. Skulle ikke forundre meg om de går tilbake på at vi får åpne likevel 😢

Nå eksploderer jo smitten rundt omkring igjen og blir sikkert full nedstenging i sommerferien. Jeg klarer ikke å være like optimistisk som deg :)

Jeg er ikke SÅ optimistisk. Det eneste jeg sier er at jeg ikke tror de vil stenge kjøpesentre i Trondheim.

Når man ser hvor fort det sprer seg her, så håper jeg ikke det blir full partystemning i Oslo når de åpner opp utestedene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...