påskelilje Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Jada, vi fikk ENDELIG pusset opp kjøkkenet i vinter/vår (jeg har jo snakket om det på DOL i sikkert ti år 😄 Og det er blitt SÅ fint! Vi tok stua i samme slengen, så det er blitt som et nytt hus, i de to rommene vi bruker mest! Men nå har jeg et spørsmål om gardiner. Jeg tenkte vi skulle henge opp de gamle gardinene, som var helt nøytrale i hvitt, men mannen trenerer, og i går fikk han sagt at han lurte på om vi skulle ha noe helt annet enn de gamle. Så nå lurer vi litt på hva som er "in" og hva som passer. Vi må ha noe som demper lyd, for det er skarp klang i rommet her nå. Vi har 4 vinduer ved siden av hverandre (2 på kjøkkenet og to i stua, men veggen er slått ut nå) som er 1,20 x 1 meter. Så på andre veggen har vi en dobbelt verandadør, og 3 høye vinduer. Hva ville dere hatt før gardinløsning? Så en annen ting: Vi valgte å bytte ut alle hvitevarer og få de nye integrert. Da vi skulle velge mikrobølgeovn, sa hun kjøkkendama at de fleste velger en kombiovn, som kan brukes både til mikro og til ekstra stekeovn. Så da tok vi den, i tillegg til vanlig stekeovn. Men jeg synes mikrofunksjonen funker dårlig, fordi det er ikke noen plate som snurrer, og da fordeles varmen dårlig, og noe blir brent mens andre ting er kaldt. Vi bruker egentlig mikrobølgeovnen mye, og den nye ovnene irriterer meg litt, merker jeg. Noen som har en sånn ovn? Vi valgte å legge laminatgolv på stue- og kjøkkengolvet, i ett. Det ble veldig pent. Men - jeg merker at når jeg går barbeint, er det liksom litt mer klamt enn på det gamle parkettgolvet. Jeg går mye barbeint, og hadde ikke tenkt over det. Men det er jo ganske logisk da, når laminat er et plastmateriale, mens parkett er tre.... jaja.... Pent er det i alle fall blitt 🙂 Kjøkkenet er så stilig og moderne, og selv om vi nå har brukt det noen uker, er det nesten ikke helt vårt ennå 😄 Valgte å ha benk under begge vinduene, og det er så deilig å stå der og lage mat og se ut i hagen. På det galme kjøkkenet så jeg rett i veggen. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461133-gardiner-og-litt-andre-ting-om-kj%C3%B8kken-og-stue/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.