Gå til innhold

Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter, så jenter kan tisse stående i felt?

Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter så jenter kan tisse stående?  

5 stemmer

1. 1. Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter så jenter kan tisse stående?

• Ja ! Tissetrakter bør være standard utstyr i krig og fred !
      4
    • Nei, dette høres ut som en parodi, svakt..
      1
    • Synes det høres svakt ut, men av frykt for å bli kalt sexist vil jeg stemme for at vi skal kjøpe inn tissetrakter til pikene.
      0
    • Usikker
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/vil-at-alle-kvinnelige-soldater-far-utlevert-tissetrakt-i-forsvaret-1.15512684

Synes dette var merkelig, om jenter som er i forsvaret, eller som ikke er i forsvaret, ønsker seg en trakt å tisse i, så kan de vel bare kjøpe seg det, om de vil, samme for meg.

Men hvorfor skal alt mulig rart av merkelige ønsker sørges for og kjøpes inn av forsvaret? Er forsvaret blitt en slags ferie-klubb hvor en skal unngå at noen fryser fordi de må tisse og dra ned buksa i et minutt ? Hva om folk må bæsje da og det er kaldt ute hva med bæsje trakt også, eller hva med bleier? Er det det neste?

Hva har skjedd med forsvaret? Er det bare meg som stusser veldig over dette? Dette høres svakt ut og noe jeg tror våre fiender vil se på som et forsvar som er blitt svakt og feminisert. Ja, må du tisse og det er kaldt ute, så vil du fryse litt, men det må en da tåle.... Tror folk at en ikke vil måtte fryse litt når krigen bryter ut f.eks ? Bør ikke en soldat tåle såpass?

Er dette bra eller dårlig synes dere? 

Kjør debatt !

Anonymkode: fcb7d...898

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tissing er en ting, det kan godt være sånn at begge kjønn bør få lov til å stå og tisse. Men når de skal drite stiller begge kjønn likt. Da må de dra ned buksa og huke seg ned enten de er menn eller kvinner. 

Anonymkode: d8993...7ee

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at piker ikke har noe å gjøre ute på slagmarken.

Anonymkode: 8611b...ea1

Nei, piker må oppdras til å bli underdanige og lydige og få god opplæring i husstell og barnepass. Så oppmuntres til å finne seg en mann som tjener gode penger slik at de selv ikke trenger å jobbe. Deres jobb er please sin ektemann på alle områder, lage mat og oppdra barn. Må vite. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, piker må oppdras til å bli underdanige og lydige og få god opplæring i husstell og barnepass. Så oppmuntres til å finne seg en mann som tjener gode penger slik at de selv ikke trenger å jobbe. Deres jobb er please sin ektemann på alle områder, lage mat og oppdra barn. Må vite. 

BASED! :) 

Men tror du har litt rett selv om du tuller :P  Dagens levestandard krever 2 inntekter per familie, eller egentlig 3 inntekter per familie (vi går med underskudd særlig på sikt). Så kvinner "må" jobbe og har ikke muligheten til å omgås sine barn og hjelpe sin mann, noe mange kvinner, tro det eller ei, synes er meget givende og et bra liv. Å senke materielle forvetninger (for alle) og heller gå litt tilbake så de som vil, har muligheten til å ha barn, og omgås sine barn, tror jeg er noe mange piker egentlig ville likt mye bedre enn dagens system.

Det er som internett. Internett er den verste oppfinnelsen noen sinne (for vår psykiske helse), men det er umulig å gå tilbake fordi vi er bortskjemte med denne opplevde luksusen. Samme med "friheten" kvinner har til å tvinges til å jobbe fordi det er omtrent umulig å finne en mann med god nok inntekt til å forsørge en familie med normal norsk levestandard. Du kan finne en mann som kan forsørge en familie men mange vil da oppleve subjektiv fattigdom siden de sammenligner seg med de rundt seg. De få mennene som tjener nok til å kunne gi norsk standard til en hel familie, er jentene helt gale etter og de gjenbrukes is tor stil. Det er tydelig noe det er ekstrem mangel på opg ekstrem etterspørsel etter.

Om en kvinne kan velge mellom å sitte i en skyttergrav i 30 minus med tisse trakten sin, eller være hjemme i et godt varmt hus med 3-4 barn med levestandard tilsvarende de rundt seg, viser forskningen tydelig hva kvinner egentlig ønsker seg.

Du kan tulle om det, du kan mobbe jenter for det, du kan mene det er galt av dem, men fakta er fakta. Materialismen har tatt helt over og gjør tvinger oss ulykkelige. Men heldigvis kan vi dopes ned med alt mulig rart av medisiner da så vi ikke merker at vi har elendige liv, så det er jo bra :) 

Til skyttergravene piker, knus patriarket ! 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

BASED! :) 

Men tror du har litt rett selv om du tuller :P  Dagens levestandard krever 2 inntekter per familie, eller egentlig 3 inntekter per familie (vi går med underskudd særlig på sikt). Så kvinner "må" jobbe og har ikke muligheten til å omgås sine barn og hjelpe sin mann, noe mange kvinner, tro det eller ei, synes er meget givende og et bra liv. Å senke materielle forvetninger (for alle) og heller gå litt tilbake så de som vil, har muligheten til å ha barn, og omgås sine barn, tror jeg er noe mange piker egentlig ville likt mye bedre enn dagens system.

Det er som internett. Internett er den verste oppfinnelsen noen sinne (for vår psykiske helse), men det er umulig å gå tilbake fordi vi er bortskjemte med denne opplevde luksusen. Samme med "friheten" kvinner har til å tvinges til å jobbe fordi det er omtrent umulig å finne en mann med god nok inntekt til å forsørge en familie med normal norsk levestandard. Du kan finne en mann som kan forsørge en familie men mange vil da oppleve subjektiv fattigdom siden de sammenligner seg med de rundt seg. De få mennene som tjener nok til å kunne gi norsk standard til en hel familie, er jentene helt gale etter og de gjenbrukes is tor stil. Det er tydelig noe det er ekstrem mangel på opg ekstrem etterspørsel etter.

Om en kvinne kan velge mellom å sitte i en skyttergrav i 30 minus med tisse trakten sin, eller være hjemme i et godt varmt hus med 3-4 barn med levestandard tilsvarende de rundt seg, viser forskningen tydelig hva kvinner egentlig ønsker seg.

Du kan tulle om det, du kan mobbe jenter for det, du kan mene det er galt av dem, men fakta er fakta. Materialismen har tatt helt over og gjør tvinger oss ulykkelige. Men heldigvis kan vi dopes ned med alt mulig rart av medisiner da så vi ikke merker at vi har elendige liv, så det er jo bra :) 

Til skyttergravene piker, knus patriarket ! 

Jeg er litt enig i at jeg tror mange kvinner (hvis de kunne ha valgt helt fritt -noe de ikke kan i dagens samfunn) ville ha satt pris på å være hjemmeværende med barn og hjem.

Jeg har alltid synes at det er forjævlig å sende sine ett år gamle barn i barnehage fordi mor må jobbe. Barna trenger mer tett oppfølging enn ett år. Tror det er en av grunnene til at vi har generasjoner med psykisk syke barn, ungdom og voksne. Tilknytningsforstyrrelser, depresjoner, angst, m.m

Nei, små barn trenger nære omsorgspersoner som følger dem tett opp i minst tre år. (Helst hele grunnskolealderen). Tanter i bhg klarer ikke å følge opp så små barn på den måten de trenger. Det sier seg selv når det kun finnes tre-fire voksne pr 16 barn i en småbarnsavdeling. Da hjelper det lite om man er førskolelærer aldri så mye. Man klarer ikke å tilfredsstille barnas mentale og emosjonelle behov godt nok. 

Dagen starter i 6-7 tida med stress og hastverk, mas og gjerne kjefting hjemme. Så er det en hel dag i barnehagen med tett opplegg, og hvor de må konkurrere om oppmerksomhet og omsorg. Helt utslitte blir de så hentet i 16-17 tida. Da er det matlaging, middag og kanskje tid til litt lek og kos før leggetid klokka 19. Jeg er sikker på at det er maaaange foreldre (spesielt mødre) som går med kronisk dårlig samvittighet ovenfor barna sine, og det er ille. Hvis kvinner kunne ha valgt fritt tror jeg som sagt mange ville ha foretrukket et helt annet liv og livsstil. 

Det er sikkert ikke noen stor investering, men er dette noe kvinner virkelig vil bruke dette når alt kommer til alt? Eller blir det sånt kjekt-å-ha som man kjøper og bruker to ganger før det støver bort? Jeg har lest om produktet i mange år, og har inntrykk av at det er en fiks idé som aldri slo gjennom. Hvis jeg var kvinne ville jeg fryktet at der var grisete og fort gjort å få en skvett i buksa. Både menn og kvinner må trekke ned buksa når de skal gjøre nr. 2 uansett, som en annen her nevnte.

AnonymBruker
Ekstra skrev (12 minutter siden):

Her var det mange antatt enslige menn som liksom vet alt om hva kvinner egentlig ønsker 🤣

Jeg er kvinne, som er sjeleglad for at jeg fikk være hjemmeværende for mine barn! 😊

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det er en grunn til at kvinner og menn ikke konkurerer sammen i idrett. Kvinner på slagmarken vil være en stor fordel for fienden.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det er en grunn til at kvinner og menn ikke konkurerer sammen i idrett. Kvinner på slagmarken vil være en stor fordel for fienden.

Og det der skjønner jeg ikke helt. I våre dager bør i det minste spinkle gutter få konkurrere med kraftige jenter. Jenter er ikke alltid svakest er det jeg skal frem til. 

Annonse

Jeg er kvinne, som er sjeleglad for at jeg fikk være hjemmeværende for mine barn! 😊

Man er jo heldig om man kan få velge. Jeg er glad jeg kunne velge å jobbe, jeg ville nok ikke blitt god å være i hus med om jeg skulle vært hjemme i flere år.

Endret av Ekstra
AnonymBruker
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Man er jo heldig om man kan få velge. Jeg er glad jeg kunne velge å jobbe, jeg ville nok ikke blitt god å være i hus med om jeg skulle vært hjemme i flere år.

Nei, folk er jo forskjellige. Og godt er vel det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og det der skjønner jeg ikke helt. I våre dager bør i det minste spinkle gutter få konkurrere med kraftige jenter. Jenter er ikke alltid svakest er det jeg skal frem til. 

De spinkle guttene blir neppe godtatt i militæret. 

AnonymBruker
Grendel skrev (3 timer siden):

Det er sikkert ikke noen stor investering, men er dette noe kvinner virkelig vil bruke dette når alt kommer til alt? Eller blir det sånt kjekt-å-ha som man kjøper og bruker to ganger før det støver bort? Jeg har lest om produktet i mange år, og har inntrykk av at det er en fiks idé som aldri slo gjennom. Hvis jeg var kvinne ville jeg fryktet at der var grisete og fort gjort å få en skvett i buksa. Både menn og kvinner må trekke ned buksa når de skal gjøre nr. 2 uansett, som en annen her nevnte.

Jeg har brukt det selv i 2 år og er medlem i flere friluftsgrupper på facebook. Har  inntrykk av at det stadig blir flere blant de  som overnatter ute hele året som bruker det, spesielt etter at det ble populært å overnatte ute i hengekøye. Det er supert å bruke om man bare skal tisse om natten om vinteren og helst ikke vil tape for mye varme :)  

Anonymkode: 1bced...74a

AnonymBruker

I våre dager bør i det minste spinkle gutter få konkurrere med kraftige jenter.

Skal det være rettferdig bør de det. De lar trans jenter konkurrere mot cis jenter i OL f.eks

https://www.reuters.com/lifestyle/sports/weightlifter-hubbard-poised-become-first-transgender-olympian-2021-05-06/

Men hva om du er en gutt som er 1.50 høy, og ønsker å konkurrere i basketball. Hvorfor må du da på guttelaget, når høyde er så vesentlig egenskap i den sporten. Du bør få lov til å spille på jentelaget da siden din testosteron fordel vil mer enn bli kompensert for ved lav høyde i den sporten, totalt sett vil du ha en ulempe ovenfor kvinner i snitt da i basketball.

Men ser ingen kjempe for det. Merkelig. Det er alltid bare når det er kvinner som har ulempe, Da skal en snu verden opp ned for å få "rettferdighet". De skal behandles som prinsesser. Bare se på NRK aritkkelen, tenk om jeg som gutt kom med forslag om sak om å få utdelt bleier av forsvaret siden jeg har løs mage ofte og det er et problem i felt, istedenfor å bli tilrettelagt for ble jeg kastet ut av forsvaret fordi de ikke ville ha meg. Ville de laget en sak om det? Nope. Aldri. De ville trodd jeg var et troll. Kvinner er ofre, kvinner må hjelpes, kvinner ditt kvinner datt. Transkvinner er kvinner. Kvinner er utsatt for et patriarkalsk system som holder dem nede. kvinner tjener 80 øre på krone. Kvinner trenger tisse-trakt fordi naturen er sexistisk mot dem. Kvinner kvinner kvinner.

Hvorfor lager ikke NRK en sak, om hvordan en trans jente, skal få lov til å bygge gigantiske "manne muskler" og "manne ben" mens hun var mann og hadde høyt testosteronnivå, før "hun" får konkurrere mot kvinner som ikke hadde den muligheten til å bygge opp en slik kropp ? Hvorfor skriver ikke NRK om hvor åpenbart urimelig og urettferdig det er, ovenfor de andre OL deltagerne. Jo, fordi trans kvinner er høyere på "identitets politikk rang-stigen" så selv om det går ut over kvinner, må de la det gå fordi hun er trans kvinne så hun er et enda større offer. 

Se på hvordan folk i denne tråden, ikke innser hvor idiotisk denne trisse trakt greia er, dere lar det slippe fordi det er kvinner, dere ville aldri oppført dere på samme måte ovenfor manne problemer, dere ville bare ledd av dem og bedt dem ta seg sammen. 

Om folk vil tilrettelegge i uendeligheten, kjør på, men behandle alle likt da, ikke bare "en" vei. Evt, gjør det mer logiske og dropp prosjektet (også greit for meg). Det jeg ikke takler er dette hykleriet og forskjellsbehandling i hvem dere skal "hjelpe"

Skjerpings.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal det være rettferdig bør de det. De lar trans jenter konkurrere mot cis jenter i OL f.eks

https://www.reuters.com/lifestyle/sports/weightlifter-hubbard-poised-become-first-transgender-olympian-2021-05-06/

Men hva om du er en gutt som er 1.50 høy, og ønsker å konkurrere i basketball. Hvorfor må du da på guttelaget, når høyde er så vesentlig egenskap i den sporten. Du bør få lov til å spille på jentelaget da siden din testosteron fordel vil mer enn bli kompensert for ved lav høyde i den sporten, totalt sett vil du ha en ulempe ovenfor kvinner i snitt da i basketball.

Men ser ingen kjempe for det. Merkelig. Det er alltid bare når det er kvinner som har ulempe, Da skal en snu verden opp ned for å få "rettferdighet". De skal behandles som prinsesser. Bare se på NRK aritkkelen, tenk om jeg som gutt kom med forslag om sak om å få utdelt bleier av forsvaret siden jeg har løs mage ofte og det er et problem i felt, istedenfor å bli tilrettelagt for ble jeg kastet ut av forsvaret fordi de ikke ville ha meg. Ville de laget en sak om det? Nope. Aldri. De ville trodd jeg var et troll. Kvinner er ofre, kvinner må hjelpes, kvinner ditt kvinner datt. Transkvinner er kvinner. Kvinner er utsatt for et patriarkalsk system som holder dem nede. kvinner tjener 80 øre på krone. Kvinner trenger tisse-trakt fordi naturen er sexistisk mot dem. Kvinner kvinner kvinner.

Hvorfor lager ikke NRK en sak, om hvordan en trans jente, skal få lov til å bygge gigantiske "manne muskler" og "manne ben" mens hun var mann og hadde høyt testosteronnivå, før "hun" får konkurrere mot kvinner som ikke hadde den muligheten til å bygge opp en slik kropp ? Hvorfor skriver ikke NRK om hvor åpenbart urimelig og urettferdig det er, ovenfor de andre OL deltagerne. Jo, fordi trans kvinner er høyere på "identitets politikk rang-stigen" så selv om det går ut over kvinner, må de la det gå fordi hun er trans kvinne så hun er et enda større offer. 

Se på hvordan folk i denne tråden, ikke innser hvor idiotisk denne trisse trakt greia er, dere lar det slippe fordi det er kvinner, dere ville aldri oppført dere på samme måte ovenfor manne problemer, dere ville bare ledd av dem og bedt dem ta seg sammen. 

Om folk vil tilrettelegge i uendeligheten, kjør på, men behandle alle likt da, ikke bare "en" vei. Evt, gjør det mer logiske og dropp prosjektet (også greit for meg). Det jeg ikke takler er dette hykleriet og forskjellsbehandling i hvem dere skal "hjelpe"

Skjerpings.

Enig i at det bør skje vurderinger på bakgrunn av fysiske kvalifikasjoner, ikke bare på kjønn. Det blir veldig urettferdig om en maskulin kvinne med mye testosteron kjemper mot en feminin kvinne i samme sport i samme heat. Kroppsbygning bør trumfe kjønn. Først da kan en snakke om likhet for loven. Om det fantes en slik lov da, noe det ikke gjør. 😆

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...