Gå til innhold

Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter, så jenter kan tisse stående i felt?

Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter så jenter kan tisse stående?  

5 stemmer

1. 1. Bør Forsvaret, investere i tisse-trakter så jenter kan tisse stående?

• Ja ! Tissetrakter bør være standard utstyr i krig og fred !
      4
    • Nei, dette høres ut som en parodi, svakt..
      1
    • Synes det høres svakt ut, men av frykt for å bli kalt sexist vil jeg stemme for at vi skal kjøpe inn tissetrakter til pikene.
      0
    • Usikker
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Enig i at det bør skje vurderinger på bakgrunn av fysiske kvalifikasjoner, ikke bare på kjønn. Det blir veldig urettferdig om en maskulin kvinne med mye testosteron kjemper mot en feminin kvinne i samme sport i samme heat. Kroppsbygning bør trumfe kjønn. Først da kan en snakke om likhet for loven. Om det fantes en slik lov da, noe det ikke gjør. 😆

Anonymkode: d8993...7ee

Ok, da er du mer logisk-konsistent enn 99% av folk, så det er bra. Jeg liker det, det er meget sjeldent å se slikt.

Jeg tror dog du fortsatt tar feil av den grunn av at selv om det er mer rettferdig, er det umulig å få det til å fungere i praksis på en god måte.

Å tilrettelegge og gjøre alt rettferdig for alle, fører til et system som bare stopper helt opp pga all resurser går til å få alt til å bli rettferdig, isteden for å faktisk gjøre ting

Her er et eksempel. (Det stemmer at et par av deltagerne er troll, men de aller fleste er ekte folk som på ekte tror at alt skal tilrettelegges for alle så all blir rettferdig). Men da får en ikke gjort noe.

Anonymkode: fcb7d...898

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, da er du mer logisk-konsistent enn 99% av folk, så det er bra. Jeg liker det, det er meget sjeldent å se slikt.

Jeg tror dog du fortsatt tar feil av den grunn av at selv om det er mer rettferdig, er det umulig å få det til å fungere i praksis på en god måte.

Å tilrettelegge og gjøre alt rettferdig for alle, fører til et system som bare stopper helt opp pga all resurser går til å få alt til å bli rettferdig, isteden for å faktisk gjøre ting

Her er et eksempel. (Det stemmer at et par av deltagerne er troll, men de aller fleste er ekte folk som på ekte tror at alt skal tilrettelegges for alle så all blir rettferdig). Men da får en ikke gjort noe.

Anonymkode: fcb7d...898

Men hvem er troll? Ikke lett å si.

Anonymkode: 8611b...ea1

AnonymBruker

Tidsmessig så høres det jo genialt ut. Riktignok er det kaldt, men det tar også tid å kle av seg sekk, utstyr, klær o.s.v for å sette seg på huk om det kan løses på en enklere måte.

Anonymkode: 3c176...3a6

AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 13.39):

Så kvinner "må" jobbe og har ikke muligheten til å omgås sine barn og hjelpe sin mann

Da jeg hadde små barn, hadde døgnet mange nok timer til at jeg rakk både å "omgås" barna mine og gjøre nødvendige ting hjemme. Mannen min er riktignok ganske selvhjulpen, men vi hadde en arbeidsfordeling der begge slapp unna det de helst ville slippe.

AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 14.13):

Jeg har alltid synes at det er forjævlig å sende sine ett år gamle barn i barnehage fordi mor må jobbe.

Sønnen min begynte da han var ca 15 mnd og elsket det. Men det var en god barnehage, og han var en robust type.

Dagen starter i 6-7 tida med stress og hastverk, mas og gjerne kjefting hjemme.

Barnehagebarn starter ofte helt av seg selv på den tiden. De gangene jeg har vekket et førskolebarn kan telles på én hånd.

Så er det en hel dag i barnehagen med tett opplegg, og hvor de må konkurrere om oppmerksomhet og omsorg. Helt utslitte blir de så hentet i 16-17 tida.

Alle barnehager er ikke sånn. Jeg trodde også junior kanskje ville være sliten mot slutten av uka, men nei. Vi både leverte og hentet tidlig.

Hvis kvinner kunne ha valgt fritt tror jeg som sagt mange ville ha foretrukket et helt annet liv og livsstil. 

Jeg ville i hvert fall ikke vært hjemme med en ettåring og hatt alt husarbeidet som eneste jobb. Ettårsalderen er kjempeslitsom, man får ikke gjort noe særlig annet enn å passe på dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...