Gå til innhold

Økende smitte mindre dramatisk må enn tidligere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle risikogrupper er jo vaksinerte nå. 

Kanskje i Oslo, slett ikke i f.eks. Trondheim. Det spiller en rolle fordi all spredning i befolkningen øker sjansen for mutasjoner som vaksinene kanskje ikke vil virke mot. Dessuten kan også unge få long-covid, som har en høy kostnad både for dem som individer og for samfunnet.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Kanskje i Oslo, slett ikke i f.eks. Trondheim. Det spiller en rolle fordi all spredning i befolkningen øker sjansen for mutasjoner som vaksinene kanskje ikke vil virke mot. Dessuten kan også unge få long-covid, som har en høy kostnad både for dem som individer og for samfunnet.

Men det er jo stadig nedgang i antall sykehusinnleggelser i landet også. Antall sykehusinnleggelser sier jo en del om alvorlighetsgrad.

Anonymkode: 72717...bc4

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men det er jo stadig nedgang i antall sykehusinnleggelser i landet også. Antall sykehusinnleggelser sier jo en del om alvorlighetsgrad.

Men man kan utmerket godt blir så syk at man har langtidsvirkninger av korona i mange mnd etter. Har en i nær familie som selv etter 10 mnd ikke er tilbake i 100% jobb. Frisk og rask i utgangspunktet, ingen underliggende sykdommer, var ikke så syk av vedkommende var innlagt, men altså syk i månedsvis etterpå allikevel.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 20.41):

Den økende smitten foregår blant barn og unge som Covid ikke er særlig farlig for. Spiller det da så stor rolle? Alle risikogrupper er jo vaksinerte nå. 

Alle risikogrupper er langt fra vaksinerte. Jeg er i risikogruppe, i gruppe 7. De har ikke begynt å vaksinere denne gruppen i min kommune. Og med den nye regelen om at det skal gå tre mnd mellom vaksinasjonene, så er jeg ikke fullvaksinert før langt uti september. 

Anonymkode: 1efb5...9e7

Man må vel si de er litt mindre alvorlig, ellers ville vaksineringen av de eldste vært bortkastet.

Det er ikke så lite alvorlig at man kan gi blaffen. Det blir så veldig mange smittede på kort tid hvis man slipper opp helt. Jeg tror nesten ikke det hjelper noe på spredningen at man vaksinerer de over 65. Vi må vel holde ut litt til tenker jeg.

Annonse

Worrisome Plenty

De som har aller størst risk er vaksinert, men det er fortsatt folk som har risk som ikke er det. 17 personer under 50 har dødd, det er ikke mye, men det ligger mange på sykehus under 50 også. Så det er ikke rett å slippe helt løs enda. Dessuten er det mange kommuner som fortsatt vaksinerer ganske høyt opp i alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...